eks0s
Bruker-
Innholdsteller
25 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om eks0s
- Bursdag 08/25/1991
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil, skole
-
Modell (eks S4)
250D w124
-
Biltype (eks Audi)
Mercedes Benz
-
Årsmodell (eks 1995)
1989
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
2.5
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
lowrider
-
Fylke
Møre og Romsdal
Contact Methods
-
Bosted
Ålesund
eks0s's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
sjekk dieselfilter som en start.
-
startgass er egentlig ikke et alternativ. fikk vite at dette kunne ødelegge stempelringene. dermed føre til at bilen ikke vil starte i det hele tatt seinere.
-
lukter "rå diesel" fra eksosen kan man si. det er med andre ord ingen tenning. selv om alle sikringer er i orden. har kanskje en mistanke om at det kan være et av de to releene som står bak batteriet. "5 zcl diesel" tror jeg det står på det. kan dette stemme? kan desverre ikke taue bilen igang på grunn av automatkassa. takk for alle svar hittil. har desverre ikke blitt noe klokere og nå nærmer det seg to uker siden bilen gikk sist, tragisk å være uten bil...
-
får ikke start på min mercedes 250 d. muligens noe er kortsluttet siden jeg jeg hadde glemt å ta på størmpluggen til den bakerste glødepluggen før jeg prøvde å starte. kom visst litt gnister da. har målt og det kommer størm som det skal til gløderene, men bilen tenner ikke. nesten som om bilen var potte tom for diesel. kan de to minusgradene ute ha fryst noe av dieselen og laget en blokkade? alle sikringer er i orden, også den store man skrur fast i den svarte boksen i venstre hjulbrønn til glødinga. vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting etter 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå. noen som har opplevd noe lignende, eller har andre råd?
-
vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting et 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå.
-
ingen? er det kanskje releet bak betteriet som har gått i stykker? lukter diesel av bak bilen når jeg kinner. så diesel kommer det nok fram.
-
får ikke start på min mercedes 250 d. muligens noe er kortsluttet siden jeg jeg hadde glemt å ta på størmpluggen til den bakerste glødepluggen før jeg prøvde å starte. kom visst litt gnister da. har målt og det kommer størm som det skal til gløderene, men bilen tenner ikke. nesten som om bilen var potte tom for diesel. kan de to minusgradene ute ha fryst noe av dieselen og laget en blokkade? alle sikringer er i orden, også den store man skrur fast i den svarte boksen i venstre hjulbrønn til glødinga. noen som har opplevd noe lignende, eller har andre råd? takk på forhånd!
-
300TD er sjasjonsvogn med diesel. Ikke turbo diesel som du vil ha det til. skjønner enda ikke hva du mener med "bygge om fra personbil til stasjonsvogn".
-
at vinduene ikke fungerer kan bare være at det er dårlig kontakt på sikringene. de korroderer visst veldig fort/lett. smålysa som ikke fungerer er nok bare dårlig kontakt fra bryteren til ledningene. begge disse problemene har jeg opplevd selv. dersom noe elektrisk ikke fungerer er det som regel alltid en sikring som har korrodert og derfor dårlig kontakt.
-
starter alltid i 2. gir ja, og hopper ned om man trykker på nok.
-
vel, siden det faktisk er en mercedes jeg har problemer med, så blir det vel enda mer uaktuelt. men takk uansett. og til "E320 Avantgarde". dette er vel en av de på forumet som er mest hjelpsom til andre med mercedes. tror nok jeg ville fulgt ditt råd.
-
det var så absolutt ikke meningen å starte opp en krangel her. beklager på det dypeste. dere begge er eldre og mer erfarne enn meg, så jeg tar gjerne i mot råd. men å "modifisere" såppas at jeg skal begynne å ødelegge bilen min bli kanskje litt for mye for meg. kan godt hende det fungerer, men i mitt tilfelle har ikke jeg slik erfaring enda. men uansett takk fra dere begge to. det er jo dere eldre jeg kan hente kunnskap fra;) tror først jeg skal prøve å få bilen godkjent sånn som den står nå. var på etterkontroll i forrige uke. de nevnte ikke et ord om senking/hjulstilling. og jeg holdt selvfølgelig kjeft om det. hadde det ikke vært for noen dårlige bremserør hadde det vært nok en w124 på norske veier idag. nå er bremserør byttet, og bilen er klar for nytt forsøk;)
-
helt lovlig å øvelseskjøre med mercedes med håndbrems som pedal. var ulovlig for inntil noen få år siden;)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.