Gå til innhold

sghm3

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sghm3

  • Bursdag 11/28/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    190/Amazon
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes/Volvo
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 8v/B18
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    MB:Avantgarde grill (Fremtidige modifikasjoner: Klarglass lykter, front leppe, lakk, felger, anlegg, 16v interiør)
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    sghm3@hotmail.com
  • Bosted
    ...........

sghm3's Achievements

  1. Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært inne på bilforumet, men her har dere vogna jeg kjøpte i begynnelsen i april....
  2. Da er vogna vaska første gang utvendig i mitt eie, og den har nok ikke sett en vaskesvamp på lenge heller trur jeg :P En av de tidligere eier`ne var ikke så pirkete når det gjaldt lakk forskjeller... Men nå framover, så vil den bli brukt litt. Er i ``bli kjent fasen`` med bilen enda :P Dukker stadig opp noen småting som en kan utbedre :)
  3. Da er 4-hjulskontrollen tatt :) Har også byttet lykteglass pluss blinklys HSF og justert lysene, så nå skal det ikke være noe problem for å få innskrevet senkesettet i vognkortet ;) Har også prøvd å bytte oljenivå føleren, men den gule oljelampa lyser like fint fint enda den. Så da er det bare å gidde å titte over ledningsnettet en dag :P Har også byttet motorolje pluss filter, så nå tikker ikke motoren like mye som den gjorde ;) Fikk også prøvekjørt bilen ordentli en liten tur også (for engangs skyld), uten å bli rista i filler, sånn som det var når jeg henta vogna... Blei en helt annen bil å kjøre nå, etter påkostet. :) Og enda godt er det :P Nå til mandag så kommer forhåpentligvis bremseklosser foran, så da blir det litt skruing igjen før EU skjemaet ligger i vogna :)
  4. Begynner å ligne noe nå ;) Fiksa håndbrekkswire, parksko idag ;) Bytta også interiøret i dag... :D Gamle interiøret.. Litt rengjøring måtte til ;) Nye interiøret Interiøret er støvete etter lagringa, skal gå over skikkeli en dag med vaskekluten etter PKK... ;) Prøvde også å sette på disse sommerdekka, men passa dårli :( Felga butta i kalliperne foran... Hadde håpa på at de passa, men for finne noen andre felger... Men gidder ikke å ta 4-hjulskontroll før jeg får taki dekk og felger...
  5. Ja, da har det blitt skrudd litt... ;) Har til nå bytta: - Begge hjullagerene bak - Camber og spissingstag i bakstillinga - De to bakre pottene - Bærebru VSF - Dempertoppene på forstillinga - Komplett fjørsett - + div smådeler som komme i tillegg til disse delene... Håper på å få bytta dette nå på lørdag: - Håndbrekkswira - Håndbrekksko - Oljefilter + olje og nivåføler - Framlykt + blinklys HSF - Bytte til sommerdekk - Forstillingskontroll De gamle dempertoppene skjønner jeg ikke hvorfor ikke har gått i panseret enda, har ikke dratt de i filler demonterte de sånn :S Bilde av ny bærebru, fjør pluss litt shining etter rustpussing Dårlig bilde av de to bakre eksospottene
  6. Stemmer at det er forskjellige fjørputehøyder jo, men vil ikke tro at du får senka/heva så mange cm på de 4 forskjellige putene... Husker ikke de forskjellige høydene på putene, så skal ikke si sikkert. Men tror ikke det er mer en 40mm forskjell på den tynneste puta, kontro den tykkeste.
  7. Da har det kommet noen deler på jobben, men ene potta blei resta. Så håper den kommer te påske... ;) Dårlig bilde men er de to fremre eskene (brun og blå) og fremre potta på bildet der :P Så da blir det ``årnings`` ;)
  8. Ok, så jeg har bare facelift seter altså... :) Når det gjelder den svenske så er den ikke momset inn i landet desverre, men vurdere 15 lapper eller bud ønskes. Det som jeg vet om, er nivåreguleringa bak som er gåen. Er ac på`n å greier ;) hehe S124 320 TE Antall sylindre 6 (rekke) Antall ventiler 24 Boring/slaglengde 89,9 / 84,0 mm Slagvolum 3199 cm3 Kompresjon 10,0 Effekt 220 HK ved 5500 o./min. Dreiemoment 310 Nm ved 3750 o./min. Drivstofftank 72 liter Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2 Dekk 195/65 ZR 15; med sportsunderstell: 205/60 ZR 15 Topphastighet manuelt: 222 km/t automat: 220 km/t Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 8,3 sekunder automat: 8,0 sekunder Forbruk per 10 km -ved 90 km/t manuelt: 0,88 liter 4-tr. automat: 0,94 liter 5-tr. automat: 0,90 liter -ved 120 km/t manuelt: 1,09 liter 4-tr. automat: 1,14 liter 5-tr. automat: 1,09 liter -ved bykjøring manuelt: 1,51 liter 4-tr. automat: 1,46 liter 5-tr. automat: 1,51 liter Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns automatgir Akselavstand 280,0 cm Sporvidde foran / bak 149,7 / 148,8 cm; Sportline: 151,8 / 150,9 cm Lengde 476,5 cm Bredde 174,0 cm Høyde 148,9 cm; Sportline: 145,8 cm Snudiameter 11,27 meter Totalvekt 2200 kg Egenvekt 1590 kg iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy) Der har du info tenker jeg, hehe :) Men gikk over understellet på`n idag, og det blei jo en fin liten liste det :P hehe - Bærekula vsf - Dempertoppene foran - Bremserør hsf - Bremserør hsb - Hjul lager bak - Camberstaga bak - Spissing staga bak - De 2 bakrepottene Det skulle være det meste... Men det har butta ganske greit på fremre delen av kanalene begge sider foran... ``Rammevangen``/ karosseriet bak kanaldekslet er jo stein hardt orginalt og det er greit bulka :S Var noen brune flekker under der også, men kan jo ikke regne med noe annet med en gammal sliter ;) Men skal nok bli bil ut av dette, er spesielt intressert i denna vogna, så om en må gi en grei sum i deler syns jeg er bedre enn å kjøpe ett penere karosseri til 4.5 ganger mer, men med kanskje samma slitasje på understellet og halv greit lakk overflate... Denna kan jo bli helt strøken for den samma summen som er nogenlunde grei...
  9. Til å begynne skaffa jeg meg en meget billg S124 230 som prosjekt, men var mye rust på den. Så den blir frakta til høggern en dag. og en svensk 300-24 som delebil og motor og drivverk donor. har også kjøpt skinnintriør som jeg har liggenes, så det er i boks (kjøpte det før jeg kjøpte svenske vogna, så er derfor jeg har to sett men er jo to forskjellige seter, prefacelift og facelift ) :) Så da har jeg vært å henta meg stedsfortreder for den gule vogna, ettersom den gule var såpass rusten. :D Er en orginal 320 ifra 93, har klokka inn ca 306 000 på km teller`n ;) Er småplukk hele veien på bilen, så er noe å gjøre på denne også. Men skal først og fremst få den EU godkjent, men la merke til igår, når jeg var å henta den. At det er ingen klunkelyder i understell, bare dekka som er slitne. Som jeg vet om så må det byttes framfjører på den ettersom de er kappa og eieren nevnte om at det var ett utslitt hjullagere, men hørte ikke så mye ulyd i noen av dem igår. Men skal ta den inn på løftebukken etter arbeidstida i mårra, og se hvordan det står til med understellet og under karosseriet. ;) Lakkmessig så må det lakkeres om for at det skal bli pent, er for det meste rust på bagasjelokket bak og hjulbuene bak så det må byttes, men tar det som det kommer :) Det som må/bør byttes er ; -Framfjører -Lykteglass og blinklysglass HSF -Pæreholdere til baklampene -Pussermotor bak ved evt lakkering -Framskjermer -Bakskjermer -Bagasjeluke -Fram-og bakfanger Det som er kjekt med den gule nå, er at det er mye deler som jeg kan bruke ifra den igjen. ;) Men den svenske vogna er tilsalgs, har ikke rørt den siden jeg kjøpte den, så den er like hel som på bildene ;)
  10. Men de klarglassa dine, syns du de lyser bra? Du kjører kanskje med xenon kit du kanskje... ? For de jeg har, så syns jeg nesten fjernlysa er like bra som nærlysa og nærlysa er like bra som parklysa på orginale lamper.Når en er ute å kjører i mørke høstkvelder. http://www.bilforumet.no/190/229499-sghm3-mb-190-2-3-8v-baby-benz.html Men den bilen blir bare brukt på sommer`n, så er`kke store problemet ;)
  11. Har ikke sett denne tråden før nå, men den var veldig inspirerende ;) Har meget lyst på S124 selv, skal muligens se på en te uka... Lysten ble ikke mindre på en slik bil etter denne tråden ihvertfall :)
  12. Hvis det ikke er registerkjedet, kan det være lageret til kjølevifta. På den ene 190`n min har jeg ulyd i den se, er på en måte punktvis ulyd når den er kald. Vet ikke om det er det samme på din bil (?) ;)
  13. Tja, kan vel si det sånn at det ikke lønner seg å selge bilen ;)
  14. Noen dårlige bilder av sluttresultatet med mob. tlf... Så nå er`e bare å vente på sommer og sol :)
  15. Noen ``nye`` bilder (ifra sommer) av vogna Bilde med bruksvogna ved siden av Et bilde ifra notodden treffet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår