Gå til innhold

indz1

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om indz1

  • Bursdag 03/04/1964

Contact Methods

  • Bosted
    askim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

indz1's Achievements

  1. Slangene inn til kjøleren (radiatoren)er ett stort problem på disse bilene pga dårlige klemmer. Kjøpte en 1996 voyager 3.3 automat for ca 3 år siden med lekkasje fra "slangene".Leverte bilen til eu-kontroll hos Chrysler i ås/ski og de sa jeg måtte bytte slanger.Husker ikke prisen men bare slangene var svindyre.Etter dårlig erfaring med bilverksteder så ville jeg sjekke dette nærmere.Fant da ut att det kom ifra kjøler inntak/uttak.Fant fort ut att det var klemmene som ikke var stramme nok.Snakket med en hyggelig kar som jobbet hos chrysler larvik som sa de bruker å bytte klemmer noe jeg gjorde og det har vært tett siden.Samme problem på en stratos jeg kjøpte til kona for 5 mnd siden, fulgt alle servicer hos chrysler ås/ski men ikke byttet klemmer,prøvde først å stramme dem (2nm) men begynte å lekke etter 1 1/2mnd.Skifte da begge klemmene og ingen lekasje siden da.Aldrig mer chrysler ås/ski.Hvis man ikke sjekker etter lekasje under bilen eller peiler automatolje regelmessig så ender man opp med en defekt kasse pga to små klemmer.Dette burde vært gjort gratis hos ALLE merkeverkstedene hos chrysler.
  2. Noen som vet momenten på toppdeksel boltene i nm ? stratus 2.0 sohc 1998
  3. Takk for svar, kan nok hende att det kan trekke inn i pluggen.Bilen bruker ikke olje og tett rundt pluggen inn til sylinder hvis ikke hadde jeg vel hatt luftlekasje der (kompresjon)og det høres og merkes.
  4. Skal se på kassa til helgen. Ang olje i pluggene kommer det inn nederst. Ser att de to rørene sitter litt kjevere enn de to som det ikke er lekkasje i. Men olja går ikke høyere opp enn til begynnelsen på plugghettene (noen forklaring på det). Merker ikke noe fusking.Er det farlig/skadlig å kjøre med?
  5. Takker så mye , da skal jeg sjekke det.
  6. Høres bra ut Skodaracing da skal jeg gjøre det.Hvis det kommer ifra sidedekkselet på kassa hva må gjøres da?
  7. Takker for svarene. Finner bare pakninger for toppdekselet på nettet ikke ned mot toppen.Brukes det silikon ? Ulingen er veldig svak men følger ikke turtallet.Har også prøvd å geare ned til 3 fra 4 i 80 km med autosticken men det er ikke noe forskjell på lyden.Hører ikke lyden når jeg ruser motoren på tomgang så det er nok ifra gearkassa. Tror kansje ikke det er noe å bry seg om,har ikke blitt noe verre det siste 1/2 året. Hjullagrene ble byttet på begge sider i August
  8. Hei. Har olje i 2 av pluggene ( rørene) kommer ikke gjennom toppdekkselet.Er det pakninger også på pluggrøra ned mot toppen eller brukes det silikon ? Regner med att det kommer derfra siden det ikke kommer fra toppdekksel. Er dette vanlig på disse motorene? Ser også att disse rørene er litt skeive. Har også en svak ulelyd fra motorrommet rund 60-80km men blir borte over 80km.Har faktisk hørt den helt samme lyden ifra min sønn sin Kia shuma og en hyundai sonata jeg hadde.Noen som vet hva det er på chrysler? 1998 mod 194000km 2.0l automat.Fulgt alle servicer. Takk for svar:partyon: Indz S
  9. Ved rådebank låter det som rakle lyd så det er det ikke. Stemmer det du sier skodaracing bytte olje. Var på chrysler og de hørte på motorn. De mente det samme som deg så prøver det. Har olje kjøpt på euro spar kansje ikke bra kvalitet. Takk for svar
  10. Hei. Har kjøpt en 1998 2.l stratus som er fulgt opp av en eldre mann. Bilen meget bra men høres ut som en diesel når jeg starter den om morran.Blir bra når den blir varm.Har hørt ifra andre att det er en motor med mange lyder på disse bilene uten att det er noe galt.Noen med erfaringer her.Ikke noe ventil tikking men mer som bankelyd/knakkelyd som på diesel.
  11. Hei. Har ett par spørsmål ang automaten på 3,3 1996 mod voyager. Har litt lekasje ifra pakkeboksen . Lurte på om noen vet hvordan og om det er en stor jobb å skifte pakkninger? Hvis det er noen som har en tegning eller kan beskrive steg for steg hadde det vært fint. Tenkte på olje tettnings middel men har lest litt rundt på nettet att kassene kan havarere bare man fyller feil type olje. Er det noe spesielt med oljen ifra chrysler siden de ikke tåler dextron 2og3? Dette er jo olje som brukes i de fleste biler , så jeg forstår ikke helt det. Fint hvis noen kan ta seg tid til å svare. vh JAn Erik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår