Gå til innhold

Turbo til VTEC


johnnystone

Anbefalte innlegg

Sånne som http://www.mx5-miata.no og http://forum.miata.net/vb ? Lurker der óg, jeg. Viktig å holde kontroll på med hva de andre konkurrerende merkene driver med.

 

Men jeg vet ikke helt, gutter og jenter. Personlig synes jeg den tacokrydra kjøttdeigen og spaghettien jeg lager smaker bedre når jeg én dag senere spiser den oppvarmet i mikrobølgeovnen. Mon tro hva dette kan komme av? Det er derimot stikk motsatt når jeg steker grillpølse og koker opp potetstappe - den er nydelig når den kommer rett av plata, men har langt fra samme "piffen" når den spises senere i oppvarmet tilstand, selv om jeg i tillegg tar meg noen ristede brødskiver ved siden av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha!! Se det på den lyse siden! Jeg ble medlem her nå kun for å lese de syke innleggene til til han Øyvindluringen! :lol: Stiller jo forumet deres i litt dårlig lys da, men all reklame er god reklame!

 

Jeg blir nysgjerrig Øyvind... Hvilken bil har du, og hvordan biler har du hatt? Hvilke mods?

 

Tips... Du trenger jo ikke å svare på spørsmål som irriterer deg..?

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Se det på den lyse siden! Jeg ble medlem her nå kun for å lese de syke innleggene til til han Øyvindluringen! :lol: Stiller jo forumet deres i litt dårlig lys da, men all reklame er god reklame!

 

Jeg blir nysgjerrig Øyvind... Hvilken bil har du, og hvordan biler har du hatt? Hvilke mods?

 

Tips... Du trenger jo ikke å svare på spørsmål som irriterer deg..?

 

Støtter den;)

 

Blir gøy og høre hva en slik guru kjører rundt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teori og praksis er to forskjellige ting... Jeg vet en del om motor av det jeg har lest, men kan ikke skru en dritt, anna enn styling og kosmetiske mods! Men jeg har penger nok til å betale andre for å få det gjort det jeg vil ha gjort. Kan bare bygge kropp jeg ! kiddie

 

Så jeg tenker du er som meg! Prater masse drit, åsså pisser du på motoren i håp om at den skal funke når den bryter ned... Siden praksisen ikke funker helt med teorien! Du vet sikkert hvordan en turbo funker, men om du skulle demontert en turbo fra en motor hadde du sikkert tatt ut vindusvisker motoren.

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk kunnskap > Teoretisk kunnskap

 

Men for all del. Kult å kunne en del i teorien og.

 

Bare lurer på hvor langt en kommer ved å diskutere og "prove you wrong" ved hjelp av teoriene til andre, som har gjort seg praktiske erfaringer i "real life"... på et bilforum?

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man lærer ikke teorien ordentlig før man begynner å skru, da først skjønner man sammenhenger og oppbygning.. har gått bilmekk og tror alle medelevene mine er enige i at det var når man kom ut i praksis at man så hvor lite man egentlig kunne og hvor fort man lærte ting når man jor det i praksis istedenfor teori..

men en ting må jeg si meg enig med øyvind i, har man ikke penger til å ta det helt ut så bør man heller la vær, jeg ville aldri årka å brukt penger kun på turbokit uten å hatt råd til motorstyring og oppgradering av drivverket osv.. er ikke morro å ha en turbobil der man engster seg for å kjøre sund hver gang man gir på.. jeg vil sia at om man skal gå for turbo er 35-40k en minimumspris for konvertering til turbo.. men som sagt av andre tidligere, billige turbokit funker som oftest også, spørs bare hvor ordentlig man liker å ha det når man bygger bil..

 

et lite eksempel..

skal du feks kjøpe en volvo 240 turbo varierer prisene fra 5000 og opp til 100 000, alle bilene kan godt fungere på et vis, men jeg vil påstå at de dyrere er mye morsommere og mye mer holdbar enn disse billige låvemekkbilene..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...skal jeg si min mening om ting,og snakke om meg selv,siden det ikke føles bra å snakke om andre,blir det at jeg mener jeg har et snev peil. Ikke noe mer,kun et snev. Selv om jeg fikk svar på meldinger med "Takk for et godt svar,endelig en god forklaring!..." her om dagen. Koselig,men jeg kan ikke alt alikevel. Fordi jeg vet om folk som har glemt mer om topper og motor enn jeg noen gang kommer til å lære! Alle temaer om motor er sånn at så snart du tenker "Aha! Er det SÅNN det funker..!"...så oppdager du noen minutter etterpå at noen andre har enormt mye mer kunnskap enn deg selv om noe,og at det du trodde var den hellige Gral bare er en skitten blikkboks. Du har da fått forståelse for noe,men fremdeles bare skrapet på overflaten...

 

Noen som tar hvor jeg vil hen..? :peace: ...go humble...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tar hvor jeg vil hen..? :peace: ...go humble...

 

Vær ydmyk, det er alltid noen som kan mer...eller man kan alltid lære noe nytt, eller den beste "INGEN KAN ALT" ;)

 

 

Send meg en pm eller mail du som spør ang Turbo og vtec så kan jeg gi deg et svar...

Husk å legge ved hvilken bil, målet ditt evt og hva bilen skal brukes til..

og selvfølgelig forventet pengebruk.

 

mvh

Andreas T.

(Atec@mail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår