Gå til innhold

Høyt trykk i kjølesystemet ( Golf 1 cab - 1.8 gti)

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

I den siste tiden har jeg oppdaget det at det er høyt trykk i kjølesystemet i motoren. Så høyt trykk at kjøleslangene blåser seg opp og blir som ballonger og det pipler ut kjølevann mellom vannstusser, overganger osv. Når jeg skrur opp lokket på radiatoren er det et voldsomt trykk som hveser ut..

 

Har radiator med innebygget ekspansjonstank.

 

Termostaten er helt ny.

 

Vannpumpa er helt ny.

 

Motoren er helt nybygd hos Møller.

 

Noen som har en ide, tips, tanke, eller rett og slett en løsning??

 

Har fått noen tips:

 

* Gåen toppakning ( bilen går som ei klokke, drar på alle gir)

* Tett ventil i lokket på ekspansjonstanken/radiatoren

* Termostaten

 

Flere?

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med bilen siden juli nå.. Og det er først nå det har blitt sånn... Har merket av og til at slangene har vært store, da har jeg sluppet ut trykket. Men etter en stund er det nytt trykk der.. Skal prøve å starte opp bilen og la den gå på tomgang til den blir skikkelig varm i morgen. Så får vi se hva som skjer da..

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være som du sier lokket til radiatoren!

 

 

hvis du skrur av dette or rister på det, så skal det sitte en løs del i midten, hvis denne ikke lenger er løs, så slipper den ikke ut trykket som da blir for høyt! den skal holde et visst trykk

 

Prøvde å riste på den ja.. Ikke noe skrangling og greier der.. "Potte-tett"...

 

Men kjørte jo bilen varm nå uten lokket på... Tørt og fint... Så fort jeg skrudde på det lokket så kom trykket og vannet.... Ergo, lokket er kaputt?

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare...

 

Jeg har radiator med innebygget ekspansjonstank.. Har IKKE den tanken som henger på dempertårnet vanligvis...

 

Dette for å unngå misforståelser og kan luke ut løsninger.. :)

 

Takk for alle innspill... Nå har jeg fått en del innspill som sier 2 ting...

 

1: "sorry mac, du har nok gåen toppakning"

 

2: "Bytt lokket!! Ventilen er gåen"

 

Da er det enten en del til 10 kroner på hoggeren eller en del tusen kroner på bilrekvisita sjapper...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår