Gå til innhold

daho

Bruker
  • Innholdsteller

    530
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om daho

  • Bursdag 08/12/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Motor (eks 1.6)
    1,9tdi

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.tntuning.no
  • Bosted
    Drammen

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

daho's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached Possible Symptoms Sudden complete loss of Power Reduced Power Possible Causes Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Pressure Unit for Turbo Charger defective Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses Check Pressure Unit for Turbo Charger Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check Basic Setting > MVB 011 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Exceeded Possible Symptoms Sudden complete loss of Power Reduced Power Charge Pressure too High Possible Causes Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Turbo Charger defective Possible Solutions Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check Basic Setting > MVB 011 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference Possible Symptoms Reduced PowerPossible Causes Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator. Possible Solutions Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check Hoses In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
  2. Første man burde gjøre er å ta en diagnose. Da slipper man å bytte deler som ikke er defekte.
  3. Kjør en diagnose på bilen ;)
  4. Dette er en vnt turbo. Er ikke wastegate på disse. Isteden er det en vakuumklokke som styrer flaps mot eksoshjulet.
  5. Ta en diagnose på bilen så er du godt på vei ;)
  6. Bump. 40K. Stått på lagring siden den sist ble lagt ut.
  7. Har du brukt en hageslange? Om den er 10m eller 20m så renner vannet i samme fart ut. Og samme mengde. Så med mindre du har en lekkasje så vil du ikke miste trykk av lengre rør. Det tar lengre tid å bygge opp trykket. Tror vw vet hva dem driver med når de designer motorer. Hadde det vært en bedre måte å gjøre det på så hadde det blitt gjort sånn. Ikke ment å være en drittsekk nå altså.
  8. daho

    mista mye effekt!

    Høres mer ut som en Bensin.. For du fikk ikke den bilen i 1.6tdi. Vi gjør detta veldig enkelt. Hvor langt går turtelleren? 5 6 7k?
  9. Pioneer AVH-3300bt Fikk min i går. Helt topp
  10. Jaja.. Men det er sikkert noen andre som ser potensialet, og har lyst på noe å fikle med :P
  11. 700Kr. Må hentes i drammensområdet.
  12. Hadde jeg hatt skilt på den hadde jeg ikke solgt den..
  13. Kan gå ned på 45'000. Og ikke noe mindre. Ellers setter jeg den heller bort i noen år.
  14. FEIL. Behold potter, sett inn VES. Hvordan kan et åpent luftfilter ødelegge lmm og turboen? Da skulle det jo vært jævlig mange turboras på rudskogen. Filtere som ødelegger lmm, er filtere som er insatt med olje. Forresten så er det null poeng å bytte ut filteret på tdi'en. Du klarer ikke å få så mye hester ut av den at det er behov for noe bedre enn orginal filteret.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår