Gå til innhold
Bilforumet.no

Ragnarok87

Bruker
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ragnarok87

  • Rang
    Korporal

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Ragnarok87

    Pioneer TS-A172Ci vs JBL GTO 609C

    Hvor kommer "ohmen" inn i bilde? "om de lastes på 4ohm, må den da stilles inn eller noe slikt?
  2. Ragnarok87

    Pioneer TS-A172Ci vs JBL GTO 609C

    http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=208&katid=35 -> Fekk denne med ein basskasse og 2 høytalere. Hadde denne funka til de 4 høytalerene (2par) som eg sendte til 1500 kroner (JBL sine) Og kunne eg brukt ein av disse: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=226&katid=37&id= http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17238&katid=37&id= til å drive: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=18510&katid=30&mid=m436&id=&vn=736
  3. Ragnarok87

    Pioneer TS-A172Ci vs JBL GTO 609C

    Ër det virkelig så stor forskjell :O? Må eg ha ein forsterker for å drive disse 4 høytalerene?
  4. Ragnarok87

    Pioneer TS-A172Ci vs JBL GTO 609C

    Pioneer TS-A172Ci vs JBL GTO 609C Regner med JBL er best, men hvor stor er forskjellen mellom 1200 kroner og 1500 kroner?
  5. Hei, Selger min 6x9 JBL høytaler fordi de ikkje passer i min nye bil. Disse har vært brukt svært lite ettersom bmwen de sto i ble solgt og aldri brukt (kjøpte dem i Desember, brukte dem ca 2 timer imens eg mekket på bmwen og så solgte eg dritten). Nå har eg ein Ford som ikkje kan ha 6x9 uten at eg ødeleger intriør og hele pakka. Finn annonse med bilder:http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71875397&ref=ads&myad=71875397 Tenker ca 1000 kroner
  6. Ragnarok87

    Selges: BMW e36 318

    Selger min BMW! Selger min BMW e36 318 fordi eg kan ingenting om elektronikk når det kommer til bil. Bilen har vært på kontroll og kom mer eller mindre kun elektriske feil (Noe ang. absen + airbag, og så noke lys). I linken finn du meir informasjon om bilen. Send gjerne bud http://www.autodb.no/bil/view/1800251
  7. Ragnarok87

    Calipper - verktøy for å få den av

    Tenkte på klaveskruene. Eneste eg kommer til med der er ein fastenøkkel. Pipen kommer borti slangen og gjør det umulig å snu/løsne Hva verktøy bruker du der?
  8. Ragnarok87

    Calipper - verktøy for å få den av

    Det stemmer, det er "der" det blir intressant :P Det er ekstremt knotete og komme til skruen som er "øverst". Men det går sånn "akuratt". Skruen nedenfor kommer man ikkje til uten å ta av bremseslangen, og bremseslangen får eg ikkje av uten å ta av calipperen, eller ta den av på motsatt side, men den sitter ganske godt fast i bremserøret :P (Elsker BMW og deres håpløse løsninger) Reiser på biltema får å få tak i noen ekstra verktøy for å se om ikkje det hjelper ettersom eg mangler den passer orginalt, og den som "avrundet" skruen er delvis knekt så må ha ein ny ein for å få tak.
  9. Ragnarok87

    Calipper - verktøy for å få den av

    Beklager! Det gjaldt ein bmw e36 1998 1.8 bensiner. Ja, de er vel 6 kantet :) Det letteste er vel gjerne Ubrako rett på skralle, problemet er at eg ikkje har klart å finne eit mellom stykke som går rett på skrallen og som umbrakoen kan gå rett nedi. Og har du noen ider til hva eg kan gjøre der skruen har begynt å runde seg?
  10. Ragnarok87

    Calipper - verktøy for å få den av

    Beklager! Dårlig formulært av meg. Calipperen skal helt av bilen fordi den er ødelagt. Bremseslangen må da frakobles den, men det kan ikkje gjøres før calipperen er av bilen (eller av festet sitt). Sliter med å finne verktøy som kommer i mellom å kan løsne de 2 skruene som holder calipperen fast (de som er festet til klaven). Hadde vært fint om du kunne linket meg til noe verktøy som totalt sett vil kunne gjøre jobben. Problemet med det eg har er at blant anna skrallen må ha ein ekstra del utenpå seg for at den skal kunne bruke de "blitzene" som skal inni skruene på calipperen. Du kan tenke deg at det blir da ein skralle, med eit "koblingsledd fra "stor til liten" + Pipe og så ein "blitz/skure ting" nedi pipa. Det blir naturligvis litt "langt"
  11. Ragnarok87

    Calipper - verktøy for å få den av

    Hei Har noen calippere som sitter yselig godt på min bmw Trenger eit verktøy som passer inni calipperen som ikkje blir for "bredt" fordi da kommer den ani demperen. Kan ikkje skru av klaven som holder den da slangen på calipperen må av. Og slangen går ikkje av fordi den gir for mye motstand og er redd eg ødelegger den. Så må ha noe som kommer i mellom demper og calipper som ikkje blir for bredt. Bruker vel sånn blinks opplegg inni selve calipperen.
  12. Hei, Trenger calippere til min BMW e36 1.8L (ST12842). De kan ikkje ha stått på ventilerte skiver med mindre disse skivene selges med ettersom eg har vanlige skiver på min bil. Eneste kravene eg har utenom at de funker er at lufteniplen er intakt og kan åpnes (grunnen til at eg må ha meg 4 nye er fordi lufteniplene knakk og eg ikkje får luftet systemet) Trenger dette raskest mulig. Hører du til i Bergen eller Nordhordaland er det ønskelig at du skriver dette ettersom da har eg muligheten til å hente dem, om ikkje er det fint om du har muligheten til å sende.
  13. Ragnarok87

    Summere opp regler for bremserør bytte?

    Eine røret passerer akuratt den ene bærearmen til bakstillingen (altså den som holder hjulet oppe). Ligger slik at den ikkje skurrer ani men bekymret for at det ikkje er "lov")
  14. Hei, Har byttet bremserør på min bmw e36 1.8L 1998. Har hatt fester ca kvart 10-15 cm ca utenom der eg brukte orginalfestene på bilen. Men greien er da at eg er litt usikker på reglene rundt bremserør. Altså, de rørene som ligger fra bremsforsterkeren helt bak til bakbremsene (bakhjulene) de ligger delvis uorginalt. Du kan tenke deg at de ligger orginalt helt frem til bensintanken, og der har eg lagt de uorginalt. Skal godkjennes nå på mandag og eg lurer på: Når man legger de uorginalt, kva må man være obs på
  15. Bruker selv ein Boston Green metallic / pærlemor farge som skal over denne lyse grunninga. Heldigvis har eg mye lakk så går seg sikkert til. Mattet det nettopp ned med 800 så 1200 papir nå i stad. Klar til fargen. Merket etter den "hårføneren (industri varmepistol eller hva det no heter) og at man går over med den noen ganger (den er vel nesten 70-100 grader om man holder den helt inntil metallet (brant meg vertfall veldig godt i stad) så tørker den ganske fort. Merker at den fyller veldig greit og var veldig grei å jobbe med som du sa. Veldig fin "spray pattern" på den.
×