Gå til innhold

Shiqwita

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shiqwita

  • Bursdag 07/01/1995

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Shiqwita's Achievements

  1. har byttet både kam og veivsensor (hadde dette nytt ligende) ingen forskjeld sålenge den får startgass så går den på tomgang... koblet opp ECU som tilhører ANB motoren, fikk ikke kontakt med vag-com da heller...så skal se etter brudd ol. inni bilen.. selv om jeg mener det er usannsynlig mtp ingenting er rørt.....
  2. var ingen forskjeld, fått tips på ett polsk forum at jeg kan sjekke veiv og kam sensor da den går på startgass men ikke bensin..
  3. var planen det :) Oppdaterer dere her imorra :)
  4. testet med startgass ista, og da gikk den sålenge den fikk gass gikk dermed bak, og kakket på pumpen mens man startet og sålenge man kakket på pumpet så holdt den seg mye lenger enn før... har no gått 355K km så er vell en mulighet at denne har blitt dårlig :P
  5. skal da ikke har noe å si hvilken motor som står i sålenge ecu, elnett og alt inni bilen er det bilen kom med orginalt har funket med vag-com før... så er ikke endret noe der mtp software/programmvare... kan også nevne at motorlampe ikke lyser, ikke engang ved tenning har ikke tenkt over dette så vet ikke om den har lyst ved tenning tidligere... ellers er ALT elektrisk urørt annet enn å koble ut kontakter fra motor som sto i bilen..
  6. har hatt d i bakhode, men man skal alikevell fått tilgang til ecu via diagnose :/
  7. ja, men ANB og AJL er omtrent samme motor, eneste som skiller er turbo og software på ecu som jeg igjen bruker fra AJL motoren
  8. det er det som er rart, styreenheten, instrumentet og nøkkelen alt er koblet opp til opprinilig i bilen er det jeg bruker nå var nettop derfor jeg bruker mye fra AJL for å unngå startsperren samt beholde 180hk istede for å gå ned til 150 1.8 motoren er 99% identisk, små forskjeller som innsug og turbo (som jeg bruker fra min orginale motor)
  9. Halloen! Byttet nylig motor på min A4 B5 1.8 turbo.. Orginal motorkode var AJL ny motorkode er ANB (hadde delebil stående) Bruker følgende fra AJL (for å beholde de 30 hestene ekstra) Turbo (hørt AJL har større,flyttet over for å være sikker) dyser (var lettere å skru av 2 skruer og ta av hele fuel rail) lmm ecu elnett Innsug forge resirk Bilen startet og gikk fint før toppakning røk over natten (vært dårlig lenge) når jeg har flyttet over alt og satt i motor og alt er klart til oppstart så er den veldig tungstartet, brukte 1 stk batteri før den startet.. nå starter den lett og går rent uten fjusking før tenning blir kuttet og den før ut Startsperre lampe lyser/blinker ikke Motorlampe lyser ikke idetheletatt. (husker ikke om denne har lyst tidligere ved å skru på tenning) koblet derfor opp med Vw tool da dette har funket før for å lese ut feilkoder (tenkte om jeg hadde glemt å koble på noe,så skulle sjekke etter feilkoder) fikk ikke kontakt med ECU med dette Prøvde da med VAG-COM som da heller ikke fikk kontakt med ECU (funket før) får heller ikke kontakt med display/instrumentpanel ALT annet får jeg kontakt med (radio,bremse etc) Sjekket alle sikringer og testet alle releer alt ok (ett som jeg ikke husker navn på hadde veldig høy motstand "70 Ohm") om man kobler ut alle sensorer så kommer heller ikke motorlampen.. sjekket alle jordingspunkt i motorrom og i dashbord ------- Alt OK. sjekket etter vacum lekkasje ------------------------------------ Alt OK sjekket ECU kontakt ---------------------------------------------- Alt OK. (kontakt rens, selv om der ikke var irr) ecu'en ble aldri gjort noe med før startproblemet oppstod (begynte å se etter dårlige kontakter osv) ECU funket fint før motorbytte er ganske oppgitt akk nå etter 3-4 dager feilsøking.. noen som har ett ordentlig koblingsskjema som jeg kan måle meg frem til? mulige feil som jeg tror ECU gåen (selv om den funket før bytte og ingenting er rørt) kortsluttning en plass ECU passer ikke til ANB (men burde alikevell fått kontakt med ecu via diagnose......) at noen kjenner en kar som kjenner ei ku som kjenner ei geit som kjenner en kar som har peiling så hjelper dette VELDIG bor du i ålesund området så er dette ett svært pluss om du vill ta en titt! Regnr for dem som trenger d mtp koblingsskjema DJ 85466 Frieksos ved downpipe flens, derfor masse lyder :P
  10. Hei! ser det er noen som har laget en identisk tråd, men der er personen 15 år og ikke 18, jeg er 18 år med førerkort og lurer på hvordan reglene er der med license osv. Tenkt mye på Volvo 240 og 740 Turbo (evt jeg ettermonterer en) som først drifte bil, har herja mye med en BMW 318 E30 på våt asfalt og må si jeg elsker å ligge flere ganger bredt i rundkjøringer (kjører som en idiot, vet det sorry til dem som reagerer på slikt!)
  11. Hei! Jeg har nettop kjørt min 156 tom for olje, det som skjedde var att ene veivlager ble most og ødelagt og veiva er oppstripet på det punktet rådelageret som ble ødelagt.. veiva er sendt til sliping og ser for meg 5K (kostet 7k inkl lager for alle 9 punkta, jeg skal kun fikse ett kanskje 2) toppen MIN er heldigvis fin, det som kan skje når motoren kjøres tørr er følgende: Veivlager og rådelager kan og VILL gå ettervært diverse lager ellers går tørr og bør byttes ventiler kan bli ødelagt stempelet får ikke smørning ikke sylinderveggene heller.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår