Gå til innhold

MonkeyDude

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

MonkeyDude vant dagen sist Mai 26 2014

MonkeyDude hadde mest likt innhold!

Om MonkeyDude

  • Bursdag 05/16/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Monkeybikes og bil
  • Modell (eks S4)
    240SX S13
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2,4L
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Nesbyen

MonkeyDude's Achievements

  1. Vurderer å lufte en USA importert S13 med silvia bakende. Denne har vært på skilt og er registrert som flyttegods, da gjelder reglene fra 1942. Det vil si at man kan vri seg unna biltilsynet med utrolig mye!!! Har brukt latterlige summer på bilen. Skrudd Cusco bur, skyline bremser, rocket bunny styling, hurtigfester til fangerne osv. Har komplett rb25 motorpakke med girkasse, fester og mye mer liggende! Står igjen karosseriarbeid for å få den på veien. Har sveisa mye rust, og står igjen bittelitt i høyre hjulbue bak. Må ha hellakkering! Må ikke selge, men har ikke jobba på den på et år pga andre prosjekt så vurderer å selge den til entusiast som veit hva dette er og hvor sjelden den er i Norge! Bud over 100.000kr vurderes, da går jeg ikke alt for mye i tap.... Må som sagt ikke selge, men den står bare her :P Legger ut bilder om det er interesse!
  2. Da er jeg i full gang med å bytte motor! Reiv ut den gamle, tok ikke mange timene det Så var det å lempe i den nye. Satte den på den gamle traversen får å se hvordan ting smatt på plass. Valgte å bruke sr20 kasse, selv om den er litt for lang. Jeg er ganske høy så har setet langt tilbake så girstanga kommer opp veldig bra med tanke på sittestilling Måtte kappe en god del da, har ikke gjort meg ferdig, men kassa har plass i alle fall Og så har jeg laga meg girkassetravers. Denne skal forsterkes mer, men kassa henger i det minste av seg selv inntil videre
  3. Da har jeg jaggu fått godkjent både felgene og understellet!!! :D Både coilovers og det justerbare understellet står skevet i vognkortet, og jeg hadde ikke et eneste TUV dokument! Ja, det er mulig å vinne mot biltilsynet om du gjør ting seriøst og saklig :)
  4. Har prøvd 6 forskjellige trådmunnstykker, har prøvd noen i 0,8 også bare for gøy. Kjøpte fra Biltema og sammenligna med det originale som fulgte med, de var så og si helt identiske. De fra Biltema var runde i tuppen istedenfor flate som kemppi, men samme lengde. Dessuten skal det jo godt gjøres å feilprodusere en så enkel sak. Er jo bare en liten klump med et hull igjennom.... Og de kan da ikke ha så dårlig kobberblanding?? Men skal innom Tess å kjøpe noen andre for å teste ;)
  5. Det er tynnplate jeg sveiser ja. Klarte nesten å sveise en hel kanal før dette problemet begynte, så funka utmerket i starten. Legger ikke kåpa inntil nei, og har rensa alt fint for sveisepærler og sot så burde ikke være noe med det. Men hva mener du med noe som jorder strømpa? Hvordan blir det mulig?
  6. Jeg har kjøpt meg et Kemppi Minarcmig 200 apparat, altså et MIG sveiseapparat og bruker mision 18 gass. Problemet er at tråden brenner seg inni munnstykket, det er altså ikke sveiseperla i tuppen på tråden som kommer tilbake og brenner seg. Bruker 0,6 tråd og 0,6 munnstykke, og apparatet er 1 måned gammalt. Eneste jeg kommer på som kan være feilen, er at jeg bruker Biltema munnstykker. Men Biltema kan da virkelig ikke klare å feilprodusere noe så enkelt som en liten kobber bit???!
  7. Da er buret eller hva man skal kalle det, laga ferdig. Har bare igjen å helsveise det og få på litt lakk
  8. Da er bilen satt bort for vintern og prosjektet fortsetter videre! Bestemte meg for å lage bur bak i bilen for å stive opp bakakslingen. Regner med at det trengs når SR20'n river løs Reiv ut alt av anlegg og unødvendigheter. Det skal aldri nedi igjen.... Fant ut at jeg skulle skru buret fast i rammevangene bakerst der støtfangeren er festa. Kappa av de originale mutrene og sveisa på noen nye i litt mer vanlig gjengestigning. Så var det å lage fester. Bildene forteller, hehe Så var det å punkte sammen noen rør for å få helheten i det Ble ganske bra, skal helsveise alt når jeg er ferdig med hele buret. Skal ha fram til støtdempertårna og mellom hjulbrønnene. Vurderer å bruke restene fra bunndelene til å lage noe kult av, får se hva jeg gidder. Det vil jo ikke ha noen funksjonell betydning :P Mer kommer når jeg har lagd rør fram til støtdemperne
  9. Hehe, ja er detaljene som teller Har kjørt drift missile stilen en liten stund nå. Dro ut fronten og da passa ikke fangern lenger... Men så ble jeg trekt ut til å stille ut bilen foran Colloseum i forbindelse med premiera på Børning, og da ble det intens jobbing for å få den noe mer stilrein! Hadde heldigvis fått tak i alle delene jeg trengte, alt jeg mangla var den ene 1000 meteren. Og den kom dagen før premiera! Hadde ikke tid til å lakkere, så ble enda mer stickerbomb i fronten. Syns vel det så bedre ut med den lista lakkert, men det funker Var litt kult å stille ut den bulka ripa Carinan blant alle de dyre strøkne bilene! Og ikke minst gå på den røde løperen, haha Ble desverre utrolig dårlig bilder..... Her er noen bilder av hattehylla jeg lagde. Ikke noe svære greier som tok lang tid, men ble igrunn jævlig tøft og enkelt! Folierte litt mer interiør også Har også lakkert vinduskarmene på nytt, de var så matte og blasse at de trakk ned mye! Og til vinteren tar dette prosjektet helt av! Har kjøpt meg en SR20DET motor fra en 200sx s14 som skal nedi! Derfor er jeg ute etter mye deler til denne motoren. Effekten skal ligge på 250-300hk i første omgang, mulig jeg bygger om til en VET topp etterhvert og da satser jeg vel heller på 400-500hk. Men det er laaaangt fram i tid. Skal få tak i: -Toppmount turbo eksosmanifold og T28 turbo -GReddy innsug -Større dyser og ny rail -Rockerarm stoppers -6-puck clutch -Stor alu-radiator med vifter Og så blir det jo dumpventil og alt det småsjafset man ikke tenker på før man står der og mangler det, haha! :P Noe skal jeg få tak i brukt, andre ting kjøper jeg nytt. Så om noen har forskjellig greier liggende så bare si fra
  10. Har skjedd mye i det siste, mye bra og alt gikk veien, men så gikk det rett til helvette..... Viste bilen orginal og høy på biltilsynet, og alt var greit. Han sa ingen ting på lyktene eller noe anna :D Samme dag senka jeg den ytterligere 1cm til foran, og 3cm bak bare for å væra trassig!! Har bygd ny hattehylle som jeg skal ta bilde av, ble ganske bra med skjulte 6x9 :) Fiksa leppa og karosseriet foran, skjermene hadde bøyd seg litt etter møtet med grushaugen :P Rett før jeg skulle på Rudskogen og stille ut fikk jeg en polerer til å polere hele bilen, alt chrome og lakk. Ble strøkent om jeg skal få si det! Reiste klokka 8 om morran og hadde kjørt i 10 min, og da smalt det.... Lå i kø, og så ble det bråstopp lenger foran. Jeg bremsa og hadde klart og stoppe i tide, men i rein refleks slapp jeg bremsen med tanke på at jeg hadde en svær Patrol med vogn bak meg. Gikk rett i ræva på en Golf :( Og det værste var at Patrolen var et stykke bak selv om den hadde liggi tett inntil før.... Men kjørte til gatebil og stilte ut for det :) Skaden ser ikke så ille ut heldigvis, men har ei lang liste over alt som egentlig ble påvirka: -Frontfanger bulka, festene er vridde. -Panelet bak fangeren er reine sløyfa, sammen med chromelista. -Begge grillene i fronten sprakk. -Festet til høyre lampe er vridd -Høyre framskjerm er litt vridd i fronten, lett å ordne heldigvis. -Radiatorramma er trykt innover -Knuste en 1000 meter. Dette er en orginal Lucas FT14 Jaguar lampe, sjeldne saker.... Og det værste sånn jeg ser det: Høyre rammevange er bøyd oppover med 3mm. Høres ikke mye ut, men man ser det på panseret, lykta og alt! Er det noen som kan hjelpe meg med deler tar jeg i mot hjelpa med stor takk!!! Slenger med noen bilder, gjorde det beste ut av det og fikk tak i noe gammalt å ha på taket. Hadde sin sjarm med en knust lykt egentlig :) Skiller seg ut fra alle tyskerne i alle fall :)
  11. Kan nok stemme at det var meg du møtte da ;) Nå har jeg fått ganstercapen min også, men passa ikke litt en gang.... Får se om jeg finner på noe lurt, ellers så får jeg selge den til noen som har en Corolla :) Leppa mi smasha jeg i en liten grushaug så blir noe glassfiberstøping også..... Og så har jeg et spørsmål angående mangellapp fra biltilsynet. Fikk mangellapp på senking og felger i Bø nå i helga, men de sa ikke noe på alt det andre. Når jeg reiser på biltilsynet og viser den, da er det kun det de ser på? Fikk jo ikke full teknisk. Filmen på lyktene, eksosen og klistremerkene i ruta kan de ikke ta meg på da?
  12. Hvor så du meg? Kjørte fra Gatebil på Våler til Stange utpå kvelden For en helg detta har vært! Reiste nedover fredag for å sove over hos far min som bor i nærheten. Bare en kilometer før jeg var framme sprakk det en kjølevæske slange.... Tok sjangsen på å kjøre og det gikk greit, gikk ikke tom for vann. Men vannet hadde spruta inn i vifta og var over alt, til og med luftfilteret ble tett Var seint, og i et nabolag så fikk ikke gjort noe før jeg sto opp lørdag. Bytta slangen og prøvde og starte, men hadde ikke tatt ut luftfilteret så den ble rå.... Og det er bytta plugger så orginal pluggnøkkelen passa ikke :P Lånte meg en nøkkel og fikk lufta sylinderne, men da gikk batteriet tom for strøm, selvfølgelig... Da kom en reddende nabo med en booster og det redda dagen! Fikk starta og kom fram til Gatebil. Og da begynte det å bli morsomt! Fikk parkert veldig sentralt midt foran Gatebil standen, og etter en liten stund ble jeg spurt om å være med i en reportasje i Gatebil Reaksjonen min var : "hæ?! vil dere ta bilder av en gammal bulka Carina?" Og det ville dem virkelig, så da ble det photoshoot på et sagbruk i nærheten. Var utrolig morro å være med på! Og seinere på dagen kom ho Carina på 3. plass i "beste retro" Må si meg meget fornøyd med dagen selv om den begynte dårlig!!
  13. Takk for det :) Ja er morro å ha en slik bil, den får så mye oppmerksomhet at det er ikke til å tro, haha ;) Er mange som er skeptiske til potta, men en vanlig loffepotte kler ikke en slik bil. Så måtte jo bli noe annerledes :) Fikk montert på sjalusiet også. Ble mye bøying og tilpassing, men sitter bra nå :)
  14. Gatebil på Våler nærmer seg, og jeg jobber selvfølgelig hele natta i siste liten, haha.... Nesten i mål, mangla bare å montere innvendig sjalusi som jeg fikk i posten og montere en chrome list i hjulbua. Ble full vask, litt polering, innvendig rens og plastfornyer også :) Senka den 1,5cm mer i fronten og ca 2-3 bak (varierer pga bensin tanken) Her er det bilde av eksosen. Lik det eller hat det, lyden gjør det uansett verdt det! La eksosen under diffen, har ikke kjangs til å få lagt den over! Detta er porno å sjå på om jeg for si det selv :) Fjørene sitter som støpt også :) Ikke mye fjær å dempe på egentlig, men noe må man ofre...
  15. Da har jeg tatt ut orginal akslingen og satt i en annen som jeg har sveisa inn AE86 fjærskåler i. Skal koble opp stabbstaget også, men det blir seinere. De nye skålene var veldig profft laga! Måtte modifisere litt for å få plass til større skåler Har mala akslingen og sveisa alt ferdig. Skal sette oppi akslingen i morgen og justere inn vinklinga. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår