Gå til innhold

Krbb81

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Krbb81

  • Bursdag 02/10/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

Krbb81's Achievements

  1. Heisann folkens. Jeg har et lite prosjekt på gang å trenger en ny toppakning til en G60 motor. Jeg ser det er forskjellige tykkelser på toppakningen til g60'n å lurer på hva jeg skal velge. Jeg har blitt tipset om at det skal være en diesel toppakning som skal passe som visstnok skulle være et veldig bra valg siden den er ombygd til turbo. Passer alle G60 toppakninger om hverandre selvom det er forskjellige motorkoder? (Jeg har ikke motorkoden på min) Noen som har noen formening/tips på akkurat dette?? Det virker forresten som det har sitti en diesel toppakning på motoren fra før
  2. Om det stempelringene eller ventiltettningene (eller begge) det er noe galt med hva vil dette koste ca om man gjør jobben selv?? Lurer på om det er like greit å kjøpe en ny (brukt)motor som ligger på ca 5000,-
  3. Da får jeg prøve det. Vet ikke om dette er noen sammenheng,men når det blir under 0 grader klarer ikke motoren å bli varm nok. Har prøvd å dekke til grillen når det blir veldig kaldt men hjelper ingenting. Noen aning om hva dette kan være og om det er noe sammenheng? Nå som det er mildt blir den varm å fin å fungerer på temp som den skal.
  4. Jeg skrudde aldri ut de andre pluggene når jeg skiftet den defekte,men jeg så på de bare noen dager før det skjedde,og da var de litt oljete og svarte. Men hvordan kommer olja inn i sylinderen isåfall? Slitte Stempelringer,ventiltettninger?? Har du noen ideer til hvor jeg burde begynne å sjekke etter evnt feil?? Takker så mye for svar og tips! :)
  5. Motorkoden skal være AHL/ADP/ARM/ANA. Tennpluggene skiftet jeg sammen med pluggledninger så det skulle være i orden siden jeg oppga Reg.nr når jeg kjøpte dem. Da den ene smeltet sist var når jeg kjørte i en lang tunnel i oppoverbakke å hadde ikke muligheten til å stoppe selvom jeg så all røyken å motoren mistet effekt og når jeg kom meg ut av tunnelen gikk motoren på kun tre sylindre. Siden jeg vet at ved "hard" bruk vil sånt skje har jeg kun brukt bilen til å fra butikken,og ingen form for oppoverbakker. Bilen har da gått fint. Om jeg blir stående i et kryss for lenge begynner det å ryke av den så det skal veldig lite til før den lager problemer,men så fort jeg begynner å kjøre (da veldig pent) forsvinner røyken å luggingen igjen. Den bruker som du sier en del bensin å olje,men siden jeg aldri får kjørt bilen skikkelig varm å kun bykjøring så tror jeg det har mye med høyt bensinforbruk. Om jeg bruker bilen pent bruker den heller ikke olje,det er først når røyken kommer den drikker olje. Hadde en kompis innom som søkte på feilkoder men fant ingenting. Står helt fast på hva dette kan være å vet ikke helt hvor jeg skal begynne
  6. Hei jeg har et problem med motoren på bilen min som jeg ikke helt blir klok på. Den har mistet så å si all effekt å kan kun brukes til å fra butikken,altså ingen langkjøring eller "hardkjøring". Så fort motoren jobber litt (noe den gjør mye siden det er en 1,6) så begynner den å lugge å svart røyk velter ut fra potta. Samme skjer om den står på tomgang for lenge. Etterhvert vil den begynne å gå veldig ujevnt å røyken kommer tilbake. Når dette skjer bruker den store mengder olje. Om jeg fortsetter å presse motoren (ikke snakk om annet enn en oppover bakke) vil den som sist miste all kraft og en sylinder ga helt opp. Tennpluggen hadde da smeltet! Det virker for meg at ved kjøring hvor motoren må jobbe litt lekker det olje inn i sylinderen,samt om den står på tomgang. Om jeg da kjører den lett gir røyken å luggingen seg igjen,så sant jeg ikke gir på. Motoren går utrolig fint utenom dette å det er ingen ulyder. Passat 98 1,6L km 187000. Er det noen her som har vært borti noe lignende eller har en anelse om hva dette kan være??? Hilsen frustrert Passat eier...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår