Gå til innhold

Finnmarkingen

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Finnmarkingen

  • Bursdag 10/21/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Hareid

Finnmarkingen's Achievements

  1. Hvor går det ann å få kjøpt billig drivaksel (venstre side foran), eventuelt få overhalt den jeg har? Svenn
  2. Hvor får man kjøpt hevesett til XL 7? Er det noen som har utført dette? hvordan ble bilen å kjøre? Må man justere julstillingene etter heving?
  3. Pratet med en forhandler som fortalte meg at de har støydempet flere B'er med diesel. Han sa at den som støyer mest, er dieselen med sportspakken. Dvs, stivt understell og 17" dekk. Akkurat det har jeg ingen problemer med å forstå. Har selv stødempet flere biler, men når jeg skal kjøpe en brukt bil til over 250K så forventer jeg å slippe å gjøre slike ting. Har uansett bestemt meg for å beholde gammel merca, og heller bytte ut den andre bilen.
  4. Ja hvis ikke en B 180 cdi er bedre enn en yaris til under 200K, så er ikke Mercedes mye å samle på. En B 180 cdi har vel en startpris på over 340K, og ligger vel i noen lunde samme prisleie som en avensis. Men greit nok, b-klassen er vel en klasse under i størrelse, men det betyr ikke at den skal være full av dekkstøy av den grunn. Lurer på hvordan en Peugeot 308 vil være i forhold til b'en. Skulle ikke forundre meg om den er bedre når det kommer til støy, og den er i samme klasse, men adskillig rimeligere.
  5. Så A klassen er en dyrere bil? Kansje verdt å prøve den da;) Klager på alt? Forteller bare om en erfaring jeg har med den aktuelle bilen. Skulle faktisk kjøpe en slik bil (brukt), men heldigvis fikk jeg prøvekjørt den, og støynivået er eneste grunn til at jeg ikke vil ha den. Når en bil til over 300K med stjerne på panseret bråker mer enn bla. den forige utgaven av toyota avensis, ja da er det faktisk en god grunn til å avstå fra det kjøpet. Å unskylde støyen med at det er den billigste Merca blir bare for dumt, spesielt med tanke på at andre billig biler faktisk er mer støysvake. Nu vil sikkert noen tru at jeg ikke liker MB, men jeg kjører rund i en gammel MB til daglig. Desverre er det ikke mange merker som leverer denne typen biler med diesel og automatgir, så nu vet jeg faktisk ikke hvilken bil jeg skal satse på. Må vel bli en bil med diesel og manuell kasse.
  6. I dag prøvekjørte jeg en ny 2009 mod B-klasse. Bilen er fin, og god å kjøre, men utrulig mye hjulstøy. På nylagt fin asfalt var det ok, men straks man kom på grovere asfalt ble det mye rommel. Nu var det 17 tommer hjul med 45 profil. Vet ikke hvor mye det har å si for støyen, men min erfaring fra andre biler er at det kan bli bedre med andre dekk, men i dette tilfellet må det drastiske forandringer til.
  7. Som bileier er du ansvarlig ved utlån av bilen. Du skal forvisse deg om at den du lar kjøre bilen faktisk har lappen, samt er edru. I dette tilfelle kan man kansje regne det for å være øvelseskjøring (dersom du har lov til det), og da vil du bli straffet som om det var deg selv som kjørte. Men hvem vet, kansje du har flaks og slipper unna. PS,jeg satt en gang på med en som kjørte i beruset tilstand.Han som kjørte eide bilen, og hadde gyldig sertifikat. Han ble straffet, hverken jeg eller de andre som satt på fikk straff. Ble ikke engang innkalt i forhør. Men i ditt tilfelle er det din bil, du har lånt den ut til en beruset person, du har ansvaret. En sak til jeg kom på i farta. Min sønn satt på med en kompis. De sto parkert i et område med en del folk. Sjøføren måtte på do, og gikk for å pisse. Mens han var borte hoppet det et beruset kvinnfolk inn i bilen, og begynte å kjøre. Kjøreturen endte etter noen få meter i en grøft. Meg bekjent ble hverken sjåføren eller noen av de andre straffet. Men kvinnfolket fikk straff.
  8. Det er sikkert fult mulig å få godkjent motorbytte/trimming, men biltilsynet krever gjerne papirer fra BMW importøren. Det letteste er å finne noen som har gjort dette før deg, da sparer du deg mye arbeid. Ser det er mange som har fått godkjent store motorer ved å bytte understell, bremser osv. Trur en besiktigelse for godkjenning vil komme på 450-500 spenn. Du må nok også regne med å betale hk avgift til staten. Svenn
  9. Så enkelt :) Rart de ikke viste det her på Bertel O i Ålesund. De mente jeg måtte inn med releer og koblinger. Får ta en ny tur inmnom dem å høre. Svenn
  10. Har vært i nøyaktig samme posisjon som deg, men det var i 95. 5K i bot, og 8mnder uten. Jeg søkte om å få lappen tilbake, med jobben som begrunnelse (jobbet som bilmekanikker). Fikk også arbeidsplassen til å bekrefte at jeg var avhengig av sertifikatet. Fikk satt ned straffen med 2 mnder, og gikk derved klar av ny oppkjøring. Så vil anbefale deg å søke. De er pliktig til å svare deg, så du kan faktisk sende en ny søknad hver dag, og alle søknadne må besvares :)
  11. Har planer om å få utført ingrep i elektronikken på motor/girkasse styringa. Ser man ender opp med ca 200hk + økt dreiemoment. Er det noen av dere som har fått gjort dette? Er dere fornøyd med resultatet? Ps, å sette inn en boks som kun trimmer motoren er ikke aktuelt. Svenn
  12. Har en 2000 mod ml 270cdi som er importert til Norge i 2004. Den har selvfølgelig ikke kjørelys, noe som jeg vil ha. Hvor finner man koblingsskjema for kjørelys? Eventuelt, hvor får man kjøpt relesett med koblingsskjema? Svenn
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår