Gå til innhold

Selges: VW Jetta mk2 deler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har ikke mål desverre, men jeg går jo ut i fra at de er like. Bilene er jo omtrendt identiske.

 

Ved nærmere omtanke, tror jeg forresten jeg må vente litt. Vet ikke helt hvilket hjullager som er gåent, men jeg går utifra at det er venstre front-lager. (lager lyd når jeg svinger til høyre) Hvor mye skulle du evnt. hatt for venstre spindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette passer over.. men er noe skille på 89-92 og 84-89 tror jeg.. bærekula er 19 og 17 mm

 

hjulager fra biltema duger det da.. lett å bytte.. dra ut navet, ta av begge låseringene på hver side av lagret og bank eller press ut lagret. putt det nye lagret i frysern så det blir kaldt og bank den forsiktig inn med hjelp av en trekloss.

 

HUSK å se hvor spindelen stod når du tok den av.. spray gjerne litt sølvspray eller lignende så du ser hvor den stod så du slipper forstillingskontroll.

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette passer over.. men er noe skille på 89-92 og 84-89 tror jeg.. bærekula er 19 og 17 mm

 

hjulager fra biltema duger det da.. lett å bytte.. dra ut navet, ta av begge låseringene på hver side av lagret og bank eller press ut lagret. putt det nye lagret i frysern så det blir kaldt og bank den forsiktig inn med hjelp av en trekloss.

 

HUSK å se hvor spindelen stod når du tok den av.. spray gjerne litt sølvspray eller lignende så du ser hvor den stod så du slipper forstillingskontroll.

 

Var med å skifte hjullager på en 3'er golf. Brukte presse for å få ut og inn lageret. Jeg har desverre ikke tilgang på presse, så da snakker du en del mer stress. (Iallefall slik jeg ser det.)

 

Trikset med fryseren var forresten genialt. Glir det rett inn da?

 

Hvilken side tror du forresten lageret er gåent på? Ulydene kommer når jeg svinger til høyre. Blir vel mest logisk at bilens vekt legges på det venstre lageret som videre resulterer i støy i det ødelagte lageret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det glir ikke rett inn.. men du kan jo også gjøre detta.. putt spindelen i ovnen og varm den opp så den blir skikkelig varm(så du må bruke hansker for å ta på den iværtfall). ikke bruk flamme for å varme da må du isfåall være veldig forsiktig.. ta lagret fra fryseren og den vil nesten gli rett nedi.

 

grunnen til dette er jo at metall utvider seg når det blir varmt og krymper når det blir kaldt.

 

og husk å la det kjøle seg ned i romtemperatur eller ute.. ikke legg det i snøen ellernoe. da kan det slå seg og bli skjeivt

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår