Gå til innhold

Mk1 16vT

Ranger emnet


Keskil

Anbefalte innlegg

Hoij,

Jeg driver med ett lite leketøy her som jeg tenkte jeg skulle legge ut en tråd på. Bilen er en mk1 gti som det sitter en KR motor og girkasse i.

Det går ikke akkurat fort med bygginga (hvertfall ikke nå om dagen) men uansett..

(Beklager forskjellig størrelse på bildene)

Her er motoren..

motor19mz.jpg

 

Her er bilen sånn den så ut når jeg kjøpte den:

bilen0hp.jpg

 

Kjørte lenge med K-jetronic'n, riktignok med ekstra sprut.. men fikk aldri det til å gå som det burde...

Står piler på dysene til tileggspruten..

motor3yg.jpg

 

Men det skjønte jeg jo at bare blei tull etter ett par timer kjøring.. (hehe)

 

Så jeg gikk for megasquirt.

Men det er jo ikke alt som passer rett på denna gamle dritten, så mye måtte lages underveis.. fuelrail'n var jo en prosess i seg selv;)

cimg08629mg.jpg

cimg08645or.jpg

 

Noen timer med:

cimg08661sg.jpg

 

Så ble dette resultatet:

cimg08698vr.jpg

 

 

Gidder ikke legge ut mer nå, for nå må jeg få noen timer søvn..

fortsetter i morra (hvis jeg husker det)

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Edit, stemmer det at jeg har sett denne på vacn forumet?

 

Det kan stemme det.

 

 

sink/-Rønningen-: Tørr ikke tippe jeg, vi får se hva den havner på tilslutt;)

 

Lynvingen: Ikkeno kit nei, det blir for kjedelig

 

Skal vel sies at turbo'n allerede var montert når jeg kjøpte bilen også da..

men han jeg kjøpte den av har lagd plenum og manifold osv..

 

Vurderer om det skal lages nye grenerør nå også, men vi får se..

 

Megasquirten er som natt og dag i forhold til K-jetronic dritten hvertfall, men jeg driver å justerer langs veien nå.. og det lar seg ikke gjøre nå som det er så glatt

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet? har jeg aldri hørt om...

hehe

neida, greia er den at motoren skal ut av bilen igjen og inn i en annen, denna bilen er planen å bygge til en bakkeløpsbil... men motoren skal prøves ut i denna først;) hehe dere skjønner greia om ett års tid

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive litt om denna også da,

 

Det sitter jamex dempere og fjærer på den,

bilen er ikke orginalt en gti, men

det er montert gti bremser (ikke det at dem holder)

86mod KR motor fra golf 2 gti 16v

overhalt motor

Griseporta topp (av CH-Racing)

Dreid ned stempler 2,1mm

Stål Toppakning fra golf 3 tdi 1z motor med 1,6 mm tykkelese. ( 3 hulls)

Hjemmelagd eksosmanifold

Delvis hjemmelagd innsug

Turbo fra saab 900 turbo 16 ventiler

Intercooler fra MB E220CDi

Termostat fra golf1 diesel- industri motor 78 grader

ALLE pakninger og vannpumpe osv er nytt

 

Ny clutch og 5 trinns kasse (nå er den fra mk1, vurderer fra passat 2liter 16v)

 

 

Mer kommer...

Trenger no respons;)

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kjører du med i ladetrykk? kan vell ikke kjøre med allverdens trykk pga dreide stempler og ikke smidde el? og hvor mye klarer ic føre den tar kvelden?

 

 

Har vært litt over en bar ett par ganger, men ikke no mer sålangt,

usikker på hva stempla tåler av trykk, men intercooleren tåler rundt 1,1-1,2

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår