Gå til innhold

Tilkobling av anlegg, Mitsubishi Carisma 99'

Ranger emnet

esodesod

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg spiller, høytallere og forsterker til min Carisma 99'.

Utstyr er som følger:

Spiller: Pioneer DEH-P80MP

Høytallere: Foran: Pioneer: TS-C1700R , bak: Pioneer TS-E1776 .

Forsterker: Lightning Audio B2.400.4

Jeg er ganske "fersk" på hele greien med anlegg i bilen, men jeg har klart å koble bakhøytallere til spilleren (med orginalkabler) som er i bilen. Dette er uten forsterker.

Nytt scenario blir at jeg kobler på forsterker, strekker kabler mellom denne og spilleren. Tilkobling av strøm til forsterker og sist, men ikke minst, legger kabler til høytallerene fra forsterkeren.

Spørsmålene mine er som følger:

* Tilkobling av strøm til forsterker

- Strekkes disse direkte fra batteri? Noe nytt jeg må kjøpe inn (batteri, gel?), hvordan skal de tilkobles, strekkes fra batteri? (tegninger, bilder hadde vært å settes pris på).

* Kabler (fra spiller -> forsterker, og fra forsterker til høytallere):

- Hvor skal de legges, bilder, tegninger? Om under listene på døren, hvordan?

Tror jeg har det meste av utstyr jeg skal trenge:

* Nye høytallerkabler

* Kabelskosett

* 2x Amplifier Wiring Kit (GAS 910PP3)

* Multimeter

Jeg vet alternativet ved å gå til forhandler, men jeg har sterke formeninger om at jeg skal klare dette selv, bare ved litt hjelp.

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror nok at du klarer dette selv så bare prøv deg.

De tingene du bør passe på er sikkring ved batteri og et godt jordingspunkt.

Gode kabler er også en klar fordel så du slipper å bytte neste gang du skal oppgradere med bedre lyd.

Ellers så kan du gå inn på denne siden http://www.cardomain.com/shop/shop_electrical2.pl

Eller denne for å se på tips http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=10&ids=artID

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider