Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
T.King

Trans Am som første bil?

Rate this topic

Recommended Posts

heisann! velkommen til forumet!

Jeg vil forøvrig råde deg til å legge Amcar tråder i Amcar forumet!sjeldent noen som svarer her inne på pontiac.

Jeg gjorde det du tenker på nå for 2-3 år sia. kjøpte meg trans am som første bil! valget falt på en 82. Hvilken modell leter du etter?

Jeg kan ikke si noe annet enn at det er en helt fantastisk bil! har kun hatt 1 problem med den (girkassevaier som har ryki), men ellers har den vært helt fantastisk!

hvordan var 77en dingo? hvilken motor hadde du i den?

bruttern skal kjøpe seg en slik en i løpet av året sjø. y81 kodet.

Heisann! Så ikke at du hadde lagt inn reply :)

77'n var grei, godkjent og med amerikanske skiltstørrelser faktisk. Men den hadde et rustproblem. Hull i bakskjermene. Bilen var lakkert for rundt 11 år siden hørt jeg.. på et ikke-proff verksted. Den hadde rødt velour interiør. T-top. 6,6 liter pontiac motor. 4bbl Rochester Quadrajet forgasser.. som hadde et vakumproblem tror jeg. Automatchoken funka ikke helt. Justerte luft/bensin blandinga men hjalp ikke mye. Den hadde en tendens til å "daue" etter jeg burna. Den hadde original automat. Med en liten lekkasje. Fronten hadde en tidligere skade som en eller annen fyllik hadde forsårsake bak rattet på den før jeg kjøpte den. Frontstykket var reparert, men man kunne fortsatt se at den var litt skjev.. spissinga var gal. Solgte bilen grunnet den egentlig bare var en "låne" gave fra min mor.. Betaler fortsatt for den hehe. Men hva gjør man ikke for å oppleve litt morro. Den hadde vel rundt 9"x15" felger bak. Var på 1 mai treff med den i 2004 i Gjerstad. Bilen ble forøvrig kjøpt i Gjerstad også. Den hadde lekkasjer i weatherseals. Interiøret "hang". Men motorn virka god. Jeg vil ha en Trans-Am igjen!