Urgolf Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Heisann! Har en kamerat med en 85 kadett 1.3 (ganske stusselig) Men da det er opel, så dukker det selvfølgelig opp problemer... Motoren vil bare gå på 3 sylindre! Samtlige pluggene gnister som bare det, og etter litt pluggledning-utdragning på tomgang finner vi ut at det er sylinder helt til høyre som ikke går. Skal prøve å få tak i kompresjonsmåler da jeg mistenker at en av ventilene har hengt seg opp eller noe... Bare lurer på om det er andre som har hatt lignende problemer, eller har noen forslag til hva jeg kan skjekke!? Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Og hvilken er den til høyre? spørrs kor du står :D Sjekket pluggen? Foresten... Opel er go bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 ops... så ikke at du hadde sjekket tennpluggen... Prøv med kompresjonstester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mai 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Det er den sylinderen som er lengst til høyre sett FORFRA, og ja eg skal prøve med kompresjonsmåler... Har fortsatt en mistanke om at en av ventilene henger! Vi får se! Takk for respons!! PS! Opel er ok, når de går;) Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Ok... tenkte meg ikke helt om.. er vant med bakhjulstrekk eg og ikke feilhjustrekk. Kan jo ta av toppdekselet og se på ventilene. Men da bør du ha en ny pakning til å ta på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 prøvd med en annen tennplugg? Kan vere den er fucked selv om den tenner. Vis det er ventilen så må jo mest sannsynligvis kammen også byttes. prøv med kompresjonstester no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Hmmm... Hørtes kjent ut det der... Når mine stod på tomgang kunne jeg ofte ta av en eller flere pluggledninger uten å få noe fall i tomgangen. Det virka som de gikk på tre stort sett når de gikk på tomgang. Men ellers så gikk de bra. (så bra som en 1200/1300 kan gå...) Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg