mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Heisann! Hva er det jeg trenger for å turbokonvertere en orginal Opel Manta 2.0E motor?? dele/prisliste av alt jeg trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Turbo, turbomanifold, slanger, et sted du kan ta olje fra, retur-olje, trykkrør, ic (du trenger ikke en intercooler, men anbefaler), og helst andre stempler. husk å senke kompressjonen. Kort sagt hva du trenger. :) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Turbo, turbomanifold, slanger, et sted du kan ta olje fra, retur-olje, trykkrør, ic (du trenger ikke en intercooler, men anbefaler), og helst andre stempler. husk å senke kompressjonen. takk skal du ha:D men hvordan skal jeg senke kompressjonen? trenger jeg andre stempel viss jeg senker kompressjonen da? priser?? hva slags turbo? trenger jeg grenrør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Ikkje skyt meg vist eg tar feil.. Men, tykkere topp-pakning, maskinere gamle stempler, eller kjøpe nye stempler laget for formålet. Har du 3 valg, og rekner med pakningen er oftest brukt? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Ikkje skyt meg vist eg tar feil.. Men, tykkere topp-pakning, maskinere gamle stempler, eller kjøpe nye stempler laget for formålet. Har du 3 valg, og rekner med pakningen er oftest brukt? har hørt at tykker topppakning er mye brukt:D men hvor kan jeg finne de? vet dere hvor jeg får tak i smidde stempel og korte råder i tilfelle jeg finner ut og bytte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Du får også lavere komp med å bruke topp fra 2.2i, pga større forbrenningskammer. Hvor mye mindre komp vet jeg ikke. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Du får også lavere komp med å bruke topp fra 2.2i, pga større forbrenningskammer.Hvor mye mindre komp vet jeg ikke. Mange mulig heter da:D hva mer kan jeg gjøre med motoren utenom turbo for å yte mest mulig? åpen for alle forslag... helst seriøse.. Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Mange mulig heter da:Dhva mer kan jeg gjøre med motoren utenom turbo for å yte mest mulig? åpen for alle forslag... helst seriøse.. Takker for alle svar Mest bang for the buck, som det heter, er vel med overladning. Så hold den linja du! :???: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Mest bang for the buck, som det heter, er vel med overladning. Så hold denlinja du! :???: Jepp:D skal lage skiikkelig turbo ascona b no:D men hva deler burde jeg bruke?? har der linker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er det ikke noe grp b eller a pakning da? Det fikk jeg som tips når jeg hadde planer om å turbomate sierra`n...Iogmed at denne holder litt mer enn vanlig pakninger. Til sierra kosta grp a pakning nesten 3ganger så mye som en cossie pakning... Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er det ikke noe grp b eller a pakning da? Det fikk jeg som tips når jeg hadde planer om å turbomate sierra`n...Iogmed at denne holder litt mer enn vanlig pakninger. Til sierra kosta grp a pakning nesten 3ganger så mye som en cossie pakning... det er noe som jeg absolutt ikke har peiling på:$ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 takk skal du ha:D men hvordan skal jeg senke kompressjonen? trenger jeg andre stempel viss jeg senker kompressjonen da? priser?? hva slags turbo? trenger jeg grenrør? Bruttern har en 2.0ET motor (tror jeg). jeg vet ikke så mye specs om den, men han bruker ihvertfall en T3 turbo. Hans manifold er hjemmelaga. Er ikke noe bling bling, bare et helt anmindelig rør og flenser :P Hvilke stemler og hvilket komp. forhold han kjører med er veldig usikkert. Men med komp. rundt 7-8:1 og 0.6 bar ladetrykk på org. råder og stempler skal vel gå greit vil jeg tro. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bruttern har en 2.0ET motor (tror jeg). jeg vet ikke så mye specs om den, men han bruker ihvertfall en T3 turbo. Hans manifold er hjemmelaga. Er ikke noe bling bling, bare et helt anmindelig rør og flenser :PHvilke stemler og hvilket komp. forhold han kjører med er veldig usikkert. Men med komp. rundt 7-8:1 og 0.6 bar ladetrykk på org. råder og stempler skal vel gå greit vil jeg tro. men ved slike konverteringa uten bytte av stempel, råder og veiv, er det enkelt at motoren er det store konsekvenser for at motoren kan ta skade?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bare du aldri tenker på å kjøre masse i ladetrykk...Tror vel at du skal kunne klare mellom 0.6-0.8 på orginal deler...Ikke skyt meg den som har peil :) Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bare du får nok bensin så går det meste?? Funker med litt "høg" komp og, får mer ut av samme ladetrykk kontra en motor med litt lavere komp. Men det går så mye fortere galt. Eller noe sånt? Usikkert skreve dette her, fordi eg gjentar bare ting eg har lest, så har ikke no fakta og støtte opp med. :???: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.