Exylon Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 jajaja, da har bilen vært på EU kontroll... Det gikk ikke bra gitt.... Det var noe små puss, men det mest "alvorlige" var : - Drivakselmansjett høyre side foran må skiftes - Alle foringer i bakhjulsoppheng Er det dyrt dette da?? Jeg har ikke peil på hvor mye jeg må gi for noe sånnt..... Det er sikkert noen inne her som har peiling på hvor mye dette blir hvis jeg leverer det på versted, og hvor mye sparer jeg på å gjøre det selv??? Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Exylon jajaja, da har bilen vært på EU kontroll... Det gikk ikke bra gitt.... Det var noe små puss, men det mest "alvorlige" var : - Drivakselmansjett høyre side foran må skiftes - Alle foringer i bakhjulsoppheng Er det dyrt dette da?? Jeg har ikke peil på hvor mye jeg må gi for noe sånnt..... Det er sikkert noen inne her som har peiling på hvor mye dette blir hvis jeg leverer det på versted, og hvor mye sparer jeg på å gjøre det selv??? vet ikke med foringene. Men mansjetten skal ikke være vanskelig å bytte Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Exylon jajaja, da har bilen vært på EU kontroll... Det gikk ikke bra gitt.... Det var noe små puss, men det mest "alvorlige" var : - Drivakselmansjett høyre side foran må skiftes - Alle foringer i bakhjulsoppheng Er det dyrt dette da?? Jeg har ikke peil på hvor mye jeg må gi for noe sånnt..... Det er sikkert noen inne her som har peiling på hvor mye dette blir hvis jeg leverer det på versted, og hvor mye sparer jeg på å gjøre det selv??? du sparer så sinnsykt på å gjøre ting selv uansett.. Det er min mening.. Bytta girkasse på verksted for en stund siden.. samtidig bytta jeg clutch og BEGGE drivknutene mine var gåene.. Så med alt arbeid og deler utenom girkassa, kom det på 9800kr .. betalte 4300 for kassa i tillegg.. kunne spart ca 6k om jeg hadde gjort det selv, men jeg hadde nok brukt noen dager på det. Jeg har aldri demontert girkasse før for å si det sånn.. trengte bilen ferdig reparert fort som faen.. Foringer er vel litt omfattende å bytte, vil jeg tro.. Må jo av med alt ruklet, men hvor vanskelig det er, aner jeg ikke.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Invister i en teknisk håndbok til bilen. Haynes eller hva de heter. Jeg kjøpte iallefall en sånn til a4'en min, spart meg for mange kroner :) Boka får du vel bestilt / tak i på fleste bildel sjapper som Bilextra, mekonomen, biltema, thorsov osv.. Kosta 295,- og den er vært penga sine. Tekniske tegninger på det meste samt beskrivelser. Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Er det flere enn meg som har bannet til beskrivelsene og forklaringene i Haynes manualen? Det er mulig det bare er en dårlig utgave av boka til escorten min, men det er mye som er uforståelig i den noen ganger ass! Skulle vært flere tegninger og bilder.. 3 bilder på en girkassedemontering er for lite syns jeg.. f.eks. når det står slik: "Girkasse, Demontering/Montering" Så kommer det masse info om demonteringa.. også når du leser litt, så kommer du til å skille drivaksler, men da må du bla til kapittelet om emnet.. Greit nok det, men når du må bla fram og tilbake i hytt og pine så føler jeg at jeg mister oversikten.. Det beste var når en kom til monterings delen.. eneste det sto var: "monter i motsatt rekkefølge som demontering" Hadde vært litt lettere om det sto punktvis hvordan man skulle montere... MED masse fiine bilder og tegninger som snakket for seg selv.. Men det er jo ikke akkurat å forvente at haynes manualen skal få sånne n00bs som meg til å forstå hvordan man skal gjøre det.. Mulig man bør kunne litt for å gå på en slik reparasjon.. Hadde uansett vært morro å prøvd, men jeg har desverre ikke råd til å feile.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Hvis det er de bøkene jeg mener, er de noe dritt ja... Min er på Engelsk, og det gjør jo alt SÅ mye lettere..... Men men.. Jeg har vært å hørt på de delene til bilene idag, og de sa at de skulle ha ca.1150,- for de... Det var da ikke så værst, var det det?? Jeg hørte hvor mye de skulle ha på versted for å skaffe delene og skifte det som måtte skiftes.... De skulle ha 6000-7000,- for det!!!! :eek: :eek: Men må jeg ha noe spes. verktøy for å få på plass foringene?? eller er det ganske greit?? Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Exylon Men må jeg ha noe spes. verktøy for å få på plass foringene?? eller er det ganske greit?? Du kan lage verktøyet selv.. har sett noen bruke en lang stang-skrue/bolt uten hode på. De har tredd den igjennom foringen og der den skal sitte. Så har de satt på ei skive og en mutter i hver ende og bare skrudd inn foringen. Titta litt under bilen min, og det virker ikke vanskelig i det heletatt å bytte foringer.. Tror jeg kunne klart det på bilen min ved bare å skrudd ut bolten som opphenget er festet i, og skifta det.. Men jeg ville lest litt om det hvis jeg var deg. Lønner seg å få bort restene av den gamle foringa og sånn etter hva jeg har forstått.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 WOOOHOOO!!! Da er bilen eu-godkjent... Det var godt..... Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Exylon WOOOHOOO!!! Da er bilen eu-godkjent... Det var godt..... var det mye styr (og penger) for å få den i stand? Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by RedFox var det mye styr (og penger) for å få den i stand? Vel det ble litt styr og penger ja... Men egentlig så gikk alt helt greit å fikse på... Jeg fikk en til å skifte alt for 700,- Det var ganske billig spør du meg :D :D Nå er bilen i topp stand, og nå har jeg bare igjen å ta rustflekkene før det settes tilsalgs lapper på den..... Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.