Gå til innhold

hva er "feil"? mørk lyd i 6x9 MDS

Ranger emnet


Memph

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har alpine 9843r og mds fd 693 (bak) og kompo framme (ukjent merke) og denon dca 600 (4x50 watts)

 

Det jeg lurer litt på, jeg har, synes jeg, en "mørk" lyd fra høytalerene bak, ikke den klare gode lyden før jeg stiller treble opp til f eks rundt +4 da kommer det seg.

 

Så på forsterkeren kan jeg stille bass og gain, hva skal bassen stå på, er det på 0 eller? Hvis jeg fader lyden til bak høytalerene,så er lyden "mørk", fader jeg foran så er lyden helt topp.

 

Forsterkeren er står på 4 ohm og godt jordet og pluss'en er ok. Kan den rear utgangen på forsterken være gåen? Jeg aner ikke så derfor hører jeg med dere her ute :)

 

Har ikke sub bak heller, bare 6x9.

 

mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det alltid har vært slik:

 

1. Sjekk om det er valgbar demping av diskantene på delefilteret (dersom det er eksternt delefilter)

 

2. Sjekk at diskantene faktisk lever. Det er ikke usannsynlig at de har tatt kvelden...

 

3. Sjekk evt. at alle ledningene til høyttalerne er koblet til og at det faktisk går strøm igjennom dem (at det ikke er brudd på ledningen). Dog meget usannsynlig at det skal ha skjedd på begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg koblet ut forsterkeren og satte 6x9 rett på spilleren og da spillte de bra. Jeg får jakte på ny forsterker til mds'ene mine.. noen som har noen gode forslag? til en billig og god en. Trenger ikke noe hi end :)

 

mvh M

 

 

2 kanaler: https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138179/

 

4 kanaler: https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138180/

 

Billig og bra.

Event Dynabel hos http://www.dynabel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg pleier å si: Ta en titt på kjøp&salg her på forumet! :) BilligERE og bra! ;)

 

ett off-topic spørsmål.

 

Hvordan kommer en seg inn på Kjøp og salg??

får bare:

 

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /home/bilforum/public_html/kjopsalg/pp-inc.php on line 160

I cannot connect to the Members database. []

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva som ryker i en forsterker om den ikke spiller diskant, men ihvertfall får spilt bass??

 

Om forsterkeren din gir lyd, er den nok relativt OK. Har du stilt forsterkeren til å spille Full(-range) på 6x9"erne? Altså uten at delefiltere på forsterkeren er koblet inn.

Om du har for lite diskant, bruk bassjusteringen du nevner og still den nedover, slik at den ikke overdøver diskanten. 0 er en grei begynnelse. Har du en BassBoost-knapp på forsterkeren, skru den av. (Skru også av BassEngine på spilleren.) Justér så heller opp gain på forsterkeren, slik at både bass og diskant følger hverandre i volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

det valg av knapper det er på forsterkeren er likt på front og rear ; gain og bass (boost) tror jeg det står og ohm valg.

 

Skal jeg da starte med å stille ned bassen til null og gain opp da? Som dere kanskje ser, så er jeg helt newbie på dette.

 

treble og bass i spilleren står på 0 nå. kjører pr nå uten forsterker.

 

mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår