Gå til innhold

Montering av inst. pod i A-stolpe

Ranger emnet


Atley

Anbefalte innlegg

Jeg var innom en lokale bilrekvisita forr. på lørdag og fant noe helt unyttig til bilen, turbotrykksmåler og en pod til a-stolpen...

 

måtte da handle og har nå begynt monteringen...

 

På mandag ble det lagt opp trykk/vakum slange fra innsuget, (la i samme slengen ny slange til resirk.ventilen) fant fine gjennomføringer helt inn i bilen og hang en liten kveil med slange ved sikringboksen.

 

ikveld begynte arbeidet med å få poden til å passe til a-stolpen, og passformen her var ikke akkurat perfekt......

 

Nå passer den ganske godt på dekslet, tar de siste finjusteringene når den er festet. Poden skal Flockes i beige, samme som int. i bilen, slik at det ser best mulig ut.....

 

Bilde(40).jpg

 

27001SWL-BAR.S.gif

 

kommer med mer når ting blir gjort...........

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er inst. endelig montert, mangler fortsatt flockingen. Min hustru mente jeg ikke burde gjøre det da hun syntes den er penere i sort...... andre meninger??

 

under mont

IMG_0997.jpg

 

i mørket

IMG_1006.jpg

 

med blitz

IMG_1008.jpg

 

 

men neste sak nå er at jeg trenger chip, den hersens sotvifta lader ikke mer enn 0.5 bar jo.....

 

Fler bilder

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ehh.... passformen på poden sugde big time, tok litt tid å få den til å passe, brukte ca. 1/2 time på å legge inn vacumslange, inkl. bytte av slange til bov.

Handlet på BilExtra, koblet T-stykket inn forrest på innsuget ja, på slangen til bov.

 

På inst. var det 3 ledninger, tenning, gods, og lys, den til lys skjønte jeg ikke helt vitsen med for jeg får ikke dimmen til å virke i boostmeteret..... koblet ihvertfall pluss på klemme 74X på relêplaten og gods på en orginal godsskrue nede på A stolpen....

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet en måler i en saab for en stund sia og da tok vi strøm fra dimme brytern til instrumentbelysningen og den dimmer fint!

 

fornøyd med måleren? fungerer fint?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått passaten min, henta den på fredag. og på lørdag kveld var boostmåler montert, latterlig enkelt å trekke kabelen igjennom ved hjernen der :) Fant ikke noe astolpe holder på lørdag så det ble en jalla holder som teipes fast ved astolpen, det er en midlertidig løsning...

 

Fant i samme slengen en lekkasje på vakuum slangen, fikk tettet den med elektroteip, syns bilen faktisk gikk litt bedre også :wonder kan jo stemme siden resirken alltid sto åpen....vil jeg tro...

 

Byttet også til en annen girkule, da jeg har tre intr i min, syns ikke det er spess fint så det er en start med utbytte av intr paneler ihvertfall...

 

Og satte inn en annen cd spiller, blaupunkt kingston, billig mp3 spiller men den gjør jobben!

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke kobla opp dim, fant ut at j alltid kom til å kjøre med full belysning uansett så gadd ikke lete etter dimme ledningen... :)

Men har litt prob med at jeg ikke ser måleren i solskinn :(

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at mange bruker den som skal til golf i passat, skal visst passe med litt modifikasjoner

 

tror jeg bestiller en jeg :)

 

edit: NEI det gjør jeg ikke 521 spenn skulle de ha for en holder i plast med mva og frakt! sykt!!

nei da finner jeg noe annet

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår