_AndreasH_ Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Er det greit og justere ventilene på ein 85 mod B28E? Skal uansett ha inn bilen for 4 hjulskontroll pga senking, og lurer på om det er fort gjort og justere ventilane hos Volvo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Orker ikkje og lage ein ny tråd... Men noken anbefalinger ang bensin og olje på B28E 1985 mod? Bilen har raud bensintopp. Betyr dette blybensin? Kjører fast på 98 BF. Men lurer på om det kan ver lurt og fylle på litt blytilsettning. Har og forstått det slik at denne bilen skal ha tynn olje. Helst av mobil 1 kvalitet. Noken tips? Gjerne om noken veit noko om det første spørsmålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Orker ikkje og lage ein ny tråd... Men noken anbefalinger ang bensin og olje på B28E 1985 mod? Bilen har raud bensintopp. Betyr dette blybensin? Kjører fast på 98 BF. Men lurer på om det kan ver lurt og fylle på litt blytilsettning. Har og forstått det slik at denne bilen skal ha tynn olje. Helst av mobil 1 kvalitet. Noken tips? Gjerne om noken veit noko om det første spørsmålet. Mulig den skal ha blytilsetninger siden lokket er rødt, men det vil du nok merke om den savner blyet sitt :) Du må ha tynn olje ja, men dagens oljer er så gode og tynne at det er ikke så nøye lengre. Men kjør på litt penger i oljen. Har også blitt anbefalt Mobil 1. Oljefilter bør være originalt for å være sikker på at smuss samles godt opp. Oljekanalene er noe tynne på PRV motorene :) Ventilene er litt trangt å komme til, men det er OHC motor så du klarer det nok. Volvo bruker nok ikke lange tiden på det. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 samt du bør bytte oljen ofte.. det er lurt å bytte motor minst en gang i året, max 5.000km per oljeskift, tror jeg.. kjøp også orginal oljefilter, som nevnt.. koster bare 105kr elns hos volvo. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 det er lurt å bytte motor minst en gang i året Hehe... Forsto ka du meinte DaButcher. Men såg berre så herlig ut... Skal prøve og skifte motor ein gong i året... :pray Hehe... Har kjørt på Valvoline olje, og originalt oljefilter. Med interval på 7000 km. Må skjerpe inn der da. Men skal skifte over til Mobil 1 olje. Denne motoren liker vel tynn olje... Blytilsettning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Malone: "Ventilene er litt trangt å komme til, men det er OHC motor så du klarer det nok. Volvo bruker nok ikke lange tiden på det." Sikker på at det ikke er OHV, at kammen ligger i blokka mens motoren er toppventilert, det er jo enda enklere, mente den var det som de fleste V6-motorer, med unntak av japser, 2.9cosworth og sånne spesialiteter. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Malone: "Ventilene er litt trangt å komme til, men det er OHC motor så du klarer det nok. Volvo bruker nok ikke lange tiden på det." Sikker på at det ikke er OHV, at kammen ligger i blokka mens motoren er toppventilert, det er jo enda enklere, mente den var det som de fleste V6-motorer, med unntak av japser, 2.9cosworth og sånne spesialiteter. B28F - Type: (PRV V-6) Peugeot/Renault/Volvo cast aluminum 174ci 2849cc V-6 Light-alloy 90 degree, overhead valves with chain driven overhead camshaft SOHC - Brake Horsepower: 136 @ 5500 rpm HydraulicValve Lifters. - Displacement: 2.85 liters (174 cubic inches) - Bore & stroke: 91x73mm (3.58 x 2.87 inches) - Compression Ratio: 8.8:1 - Block type: Light-alloy with cast iron cylinder liners - Cyl. heads: Light-alloy, cross-flow, hemi-chambers - Cooling system: Water/Ethylene Glycol, radiator forward with twin thermostatically controlled fans - Fuel system: C.I.S. Fuel-injection, Bosch K-Jetronic - Ignition system: Breakerless, electronic/Bosch - Emission control: Lambda Sond/catalytic, unleaded fuel Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.