Gå til innhold

Forsterker problem

Ranger emnet

Wheelman

Anbefalte innlegg

Har en Audiobahn forsterker som nekter å starte når det er skikkelig uggent ute (-20)... Dette har skjedd før, og da startet den igjen når det ble plussgrader på gradestokken... Noen som har opplevd noe lignende..? Har aldri hatt dette problemet med noen andre forsterkere jeg har hatt...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinterhalvåret ser en ofte hvilke produkter som holder mål for oss her "oppe på berget".

Sett en vifteovn i bagasjerommet og la den stå der over natta. Husk å ha en liten glipe på luka slik at fuktig luft kan slippe ut.

Mvh

Pål

Hadde planer om det, må bare få henta ovnen først, hehe...

Har du opplevd noe lignende selv..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert en del lyd og er nøye :peace: når jeg monterer, fordi det er VELDIG kjiipt å måtte gjøre jobben to ganger.

Mvh

Pål

Så du sier at grunnen til at forsterkeren min ikke starter, er at jeg ikke har vært nøye nok under montering..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at grunnen til at forsterkeren min ikke starter, er at jeg ikke har vært nøye nok under montering..?

Jeg skal si det han mener..

"Er kanskje litt mer nøye med valg av komponenter"

Montering og produktet i seg selv har nok noe å si på dette..

Har selv aldri opplevd problemer du beskriver, selv i 20 minusgrader.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at din forsterker ikke vil "starte" i vinterhalvåret er at du kanskje burde ha valgt et annet merke når du selv ser at Audiobahn ikke holder mål i vinterkulda.

Legg deg opp litt penger og kjøp deg en noe mer seriøs forsterker som kan levere når det trengs så vil du ikke ha dette problemet mer.

Tviler heller ikke på at det installasjonen din som er det virkelige problemet her, men en kan aldri være helt sikker ut ifra en så kort beskrivelse som du ga. happyhappy

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at din forsterker ikke vil "starte" i vinterhalvåret er at du kanskje burde ha valgt et annet merke når du selv ser at Audiobahn ikke holder mål i vinterkulda.

Legg deg opp litt penger og kjøp deg en noe mer seriøs forsterker som kan levere når det trengs så vil du ikke ha dette problemet mer.

Tviler heller ikke på at det installasjonen din som er det virkelige problemet her, men en kan aldri være helt sikker ut ifra en så kort beskrivelse som du ga. happyhappy

Mvh

Pål

Så helt objektivt sett mener du at Audiobahn ikke er kvalitetsmesig bra..?

Mener å huske den kosta over 5000, så jeg antok den skulle holde mål...

Nå har den ligget innendørs siden i går, så får vi se hva som skjer når jeg prøver den igjen etter jobb... Ellers blir det garanti-oppgjør :boxing

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren min røk nylig, trolig pga fukt i bagasjerommet. Prøvde å tørke den til ingen nytte. Håper det løser seg for deg :) Min er en american sound 1000w jallaforsterker.

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen komponenter er jo mer følsomme for minusgradene enn andre komponenter er. Det kan ikke ha noe med garanti å gjøre, men hva den er bygd opp av :)

Det er jeg fulstendig klar over, men ordentlige komponenter skal tåle mer enn -20 grader... Jobber med dette til daglig... Har nå konstatert at forsterkeren er død, så dette blir selvsagt en sak mellom meg og forhandler...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider