Gå til innhold

PS2: Enthusia Professional Racing

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Fikk unlocket Soarer'n i går, da ble det breikjøring ja :D

Fikk også Volvo V70R og konstaterte at den har OK femmerlyd...som en god gammel Audi :dj

Blir hele tiden overrasket over de gromme bilene som dukker opp etterhvert. Enthu har mange færre biler enn GT4, men det er flere kule eurobiler, lydene er bedre og det er ikke 35 nesten identiske Skylines :D

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk unlocket Soarer'n i går, da ble det breikjøring ja :D

Fikk også Volvo V70R og konstaterte at den har OK femmerlyd...som en god gammel Audi :dj

Blir hele tiden overrasket over de gromme bilene som dukker opp etterhvert. Enthu har mange færre biler enn GT4, men det er flere kule eurobiler, lydene er bedre og det er ikke 35 nesten identiske Skylines :D

e30 m3 feks :) 2002 turbo.. Mye rått, og rå fysikkmotor..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 m3 feks :) 2002 turbo.. Mye rått, og rå fysikkmotor..

 

Har ikke fått kloa i en eneste bimmer enda, men det kommer nok :peace:

Er fortsatt nummer 547 på rankinglista så mye kan ennå skje...

 

Gammal boble på Ringen er forresten mye morsommere enn man skulle tro. Vi burde ha rundetidskonkurranse med den :D

 

download_dl.php?id=1567&tabelle=Grafik&n=0

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne like gjerne kasta 600 spenn i dass. Kjøpte det med en gang det kom ut, spilte det 30 min, og satt på GT igjen. Liker de runde fantasiringene i starten av spillet. Ju hu.

 

Må innrømme at det fulgte en viss skuffelse med Enthusia ja...

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne like gjerne kasta 600 spenn i dass. Kjøpte det med en gang det kom ut, spilte det 30 min, og satt på GT igjen. Liker de runde fantasiringene i starten av spillet. Ju hu.

jaha?? hehe.. Du burde prøve det litt mer.. gt4 suger i forhold, fysikkmessig.. men ikke biler og banemessig..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha?? hehe.. Du burde prøve det litt mer.. gt4 suger i forhold, fysikkmessig.. men ikke biler og banemessig..

 

Det er en smaksak... Syns bla. "Ringen" var utrolig dårlig laga.

Men det er settings som er det jeg brenner for. Derfor er GT4 overlegent på alle plan for meg.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en smaksak... Syns bla. "Ringen" var utrolig dårlig laga.

Men det er settings som er det jeg brenner for. Derfor er GT4 overlegent på alle plan for meg.

Fysikken er ikkeno smakssak.. det er enten virkelig eller uvirklig :)

Men hva mener du med settings? sette opp bilen? om du mener det er det rimelig med muligheter i enthusia og..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysikken er ikkeno smakssak.. det er enten virkelig eller uvirklig :)

Men hva mener du med settings? sette opp bilen? om du mener det er det rimelig med muligheter i enthusia og..

 

Det er selvsagt en smaksak. Selv noe ifløge enkelte er mer realistisk betyr det ikke at alle liker dette best. Kjenner folk som mener NFSU2 er d beste spillet. Der syns jeg forøvrig at de har rett på et punkt: -Fartsfølelse.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysikken er ikkeno smakssak.. det er enten virkelig eller uvirklig :)

Men hva mener du med settings? sette opp bilen? om du mener det er det rimelig med muligheter i enthusia og..

Det finnes mange elementer ved fysikken i et bilspill som er enten gode eller mindre gode. Fysikken i GT4 er god og høvelig realistisk helt til du klarer å få rumpa på bilen til å slippe. Da begynner merkelige ting å skje...hehe. At hjula plutselig tar tak når du ligger i 140 på tvers av fartsretningen og sånne småting.

I GT4 er bilene plaget av understyring, mens i Enthu er det litt andre veien. Der har bilene litt VEL lett for å slippe bak hvis man skal sammenlikne med real life, men det er fortsatt mye morsommere enn å ake framlengs ut i åkeren til stadighet sånn som i GT4 :D

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsommere enn å ake framlengs ut i åkeren til stadighet sånn som i GT4 :D

 

Da er ikke bilen din satt opp noe bra. Med et bra oppsett er biler som M3 osv. helt nøytrale å kjøre i GT4.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke bilen din satt opp noe bra. Med et bra oppsett er biler som M3 osv. helt nøytrale å kjøre i GT4.

 

Oppsett er alfa og omega :peace: og så lenge man holder seg til grip-racing synes jeg begge spill "handler" noenlunde likt. Men drifting er en fin måte å teste fysikken på, og der feiler GT4 miserabelt. Noe som er trist da GT3 var veldig bra på det punktet, og Polyphony påstod at drifting ville inneha en stor rolle i GT4. Det er fullt mulig å drifte i GT4, men teknikken man må bruke for å få det til henger ikke på greip for fem øre. I Enthu er det egentlig litt for lett å drifte, men det fungerer i hvertfall.

 

Mulig det høres ut som jeg legger all vekten på drifting når jeg vurderer bilspill, det er ikke riktig. Men det er når man får bilen sidelengs at man ser hva fysikkmotoren er god for :)

 

Enthusia er ingen sterk konkurrent til GT4. Antallet biler er lite i forhold, grafikken er dårligere og menyene og interfacet generelt er for arcade-aktig.

Men det har ikke alle de SAMME feilene som GT4, og dermed er det et godt spill for de av oss som har spilt seg litt lei av GT4 :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsett er alfa og omega :peace: og så lenge man holder seg til grip-racing synes jeg begge spill "handler" noenlunde likt. Men drifting er en fin måte å teste fysikken på, og der feiler GT4 miserabelt. Noe som er trist da GT3 var veldig bra på det punktet, og Polyphony påstod at drifting ville inneha en stor rolle i GT4. Det er fullt mulig å drifte i GT4, men teknikken man må bruke for å få det til henger ikke på greip for fem øre. I Enthu er det egentlig litt for lett å drifte, men det fungerer i hvertfall.

 

Mulig det høres ut som jeg legger all vekten på drifting når jeg vurderer bilspill, det er ikke riktig. Men det er når man får bilen sidelengs at man ser hva fysikkmotoren er god for :)

 

Enthusia er ingen sterk konkurrent til GT4. Antallet biler er lite i forhold, grafikken er dårligere og menyene og interfacet generelt er for arcade-aktig.

Men det har ikke alle de SAMME feilene som GT4, og dermed er det et godt spill for de av oss som har spilt seg litt lei av GT4 :)

 

Det er sant. Syns Enthu utviklerene kanskje burde tenkt på det at en AWD bil med GODE dekk ikke begynner å drifte ved vanlig nedbremsing. Da er understyringen i GT4 mer "ekte"...

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Syns Enthu utviklerene kanskje burde tenkt på det at en AWD bil med GODE dekk ikke begynner å drifte ved vanlig nedbremsing. Da er understyringen i GT4 mer "ekte"...

Det kan se ut som det er vanskelig å utvikle en fysikkmotor som får både RWD, FWD og 4WD biler til å alle opptre like realistisk. Både GT4 og Enthu bærer preg av at det har blitt gjort mange kompromisser, slik at ingen av bilene oppfører seg VELDIG realistisk, men alle oppfører seg sånn "passe" realistisk. Hvertfall i utviklernes øyne.

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror at denne generasjons konsoller (PS2 og XBOX) ikke er i stand til å håndtere datamengden som trengs for å lage et skikkelig simulatorspill. I tillegg er utviklerne opptatt av at flest mulig skal klare å kjøre bilene i spillet med minimal trening, noe annet ville gi dårlige salgstall.

Heldigvis finnes det noen få utviklere som retter seg litt mer mot simulatorfansen, og har gitt oss LFS, GTR og GTLegends. Kun på PC, men med neste generasjons konsoller kommer kanskje muligheten for at vi kan få simulatorer i stua også :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår