Morten_A Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Har en B230FT fra 1997 i bilen. nå ligger den på et sted mellom 200-220hk Bilen har 3'' eksos,kn filter,justerbar Turbo trykk innvendig,kn filter åsså er den chippa. Veit ikke hvordan chipp det sitter i bilen,men utvalget var vel ikke så stort i 1997 når det gjaldt chipp til denne motoren. (motoren blei satt i 240`in i 97) Nå kjører jeg på 1Bar ladetrykk (org turbo) Hvilken chipp får man til denne motoren (antall HK/NM? ) som fungerer bra. Å hvilken turbo lønner det seg å velge (en som ihvertfall orker fint 1,5Bar) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Du må bygge om innsputningen din for å kunne lade 1,5 bar! Men jeg kan skaffe chip: http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 T16 eller t3/t4 hybrid er vell ok turboer til denne motoren Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hvorfor skal du ha akkurat 1,5 bar? Det er luftmengden som turboen leverer som bestemmer hvor mye effekt du får, ikke trykket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Hvorfor skal du ha akkurat 1,5 bar? Det er luftmengden som turboen leverer som bestemmer hvor mye effekt du får, ikke trykket Det er ikke dermed sakt at jorden går under vist jeg ikke får akoratt 1,5Bar Men det er kjekt å kunne sku opp en gang i blandt å ha en del å gå på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 det han mener er at alle turboer gir ikke like mye luft på samme trykk.. så 1.5 bar kan være mye mer luft med feks en 16t og en 13c Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 1,5 bar med en TD04-13C gir en god del mindre effekt enn en T88 på 1,5 bar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 hadde hvert moro å sett den turboen på den motoren :P lik str på turbo og motor ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.