Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pusse:

DSC00093.jpg

 

Grunne/rustbeskyttelse

 

DSC00095.jpg

 

Lakke(Fordi rustbeskytelsen ikke er vann tett):

 

DSC00097.jpg

 

pusserferdig/primer/lakker dette ferdig etter hotel cæsar:D

 

DSC00098.jpg

 

Sånn står den nå..

 

DSC00096.jpg

 

 

Har også øvd litt på sveising i dag...er ikke jeg som sveiset gulvet.. det var bror.. Som også skal sveise mere på bilen:D hihi.. *Håper jeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Veit ikke helt hva den heter jeg.. men den er på boks..(sprayes på)

Men like greit å lakke over syns jeg.. selv om den er vanntett

 

Charaden har stått i flere måneder nå, med kun grunning. Tror den ikke er vanntett. Står jo i garasje, har jo endel og si.

Hvordan lakk bruker ni?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charaden har stått i flere måneder nå, med kun grunning. Tror den ikke er vanntett. Står jo i garasje, har jo endel og si.

Hvordan lakk bruker ni?

 

 

Lakken er bare en "random" lakk..2k eller no.. husker ikke.. å er ikke helt inne i di forskjellige lakk typene:P:P

 

 

Ser bra ut. Hva bruker du til å pusse ned?

 

Her har jeg bare pussa ned med vinkelsliper.. veit at det hadde vært bedre med sandblåser.. men hadde ikke sand:/ men var nøye å forsiktig så trur det bure gå greit..

 

Prøver å skaffe sand.. men nærmeste Biltema butikk ligger 15 min med bil her ifra.. så er ikke veldig lett i disse travle tider:P hehe.. men sjekker en "mekk" butikk i morra. satser på at di har.

 

me 2 du må bare stå på du har en del å gjøre ser jeg

 

Hehe.. det har jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkligt og se denne ferdig!!!sett på noen brede 8,5 13 felger ,så gjør det ikke noe om du har orginal motoren i den,få et cleant og ryddig motorom,det er Porr!Gamle gode opelen ser ut som den gjør 300km++ bare den står stille med 13 8,5 felger så det går bra.!følger med!

 

ser ut som dine sveise skills har blitt bedre;)eller sliper du ned sveisen godt slik at det skal seg bra ut også hehe,det brukte jeg og gjøre for noen år siden hehe

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusseskive eller hva det heter er det jeg har på vinkelsliperen;)

 

Ikke jeg som sveiser..:P Er bror..

 

13 8,5 eller 9 hadde vert fett:D

 

det er vel fornuftigt og la bror sveise hvis han har teken.:)men men øvelse gjør mester.vanlig mig aparat eller?ja du må slike felger.og få den ortlig lav! ;)mer trenger du ikke og gjøre(cleane og lakkere ting i motoromet også da;) )synes du skal beholde den orginal vite/besje fargen!

 

Skal du legge inn asfaltmatter?

Kan du legge ut litt bilder av motor.det hadde vært litt porr med webber men på så lite volum taper du nok mer effekt en hva det gir.,

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg gidder å legge på asfaltmatter.. er det noe vits da?? Har tenkt til å kjøpe sånn stoff folka har på basskassene sine..i svart.. både på gulv og i tak...

 

Flere bilder av motor kan jeg ta etter på.. Men trur det ligger ett parr bilder ute litt lenger bak i tråden..

 

Skal oppover å kjøpe sand+litt annet nu, så bilder/mere jobbing skjer etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår