John_gti16 Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Hørt d at dump til 1,8T ikke er bra. Går ikke jevnt på tomgang, bruker mye bensin. Noen som har erfaring med dette. Kjører med den orginale resirk/avlastningsventilen nå. Skal chippe til sommeren (ts-racing). Noen som har anbefaliger om dette er rette plassen å chippe, om jeg kan kjøre med dump etter chipp eller om jeg bare burde kjøpe en litt kraftigere resirkventil. Andre forslag blir jeg også glade for=) Siter Stå på... golf gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Etter å ha undersøkt dette tidligere så kan jeg med god samvittighet si: Dropp Dump! Vært diskutert mye i VACN og alle mener det samme! Du kan seff oppgradere din eksisterende men gå da for en resirkulerbar variant og ikke atmosfærisk! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Bensin forbruket vil jeg tippe er fåresaket av dårlig luft mengde måler. Bruk kun resirk dump. ( kan kjøpe den org tt225hk ventilen for en billig penge) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Ikke sett inn noe plast skrammel, Forge Resirk. Ts-Racing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 den org 225 hk ventilen er vel bare ca 1000 kr billigere - så lenge den holde til 225 hk holder den nok lenge til en vanlig 150 hk - selv om den er chippet. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hørt d at dump til 1,8T ikke er bra. Går ikke jevnt på tomgang, bruker mye bensin. Noen som har erfaring med dette. Kjører med den orginale resirk/avlastningsventilen nå. Skal chippe til sommeren (ts-racing). Noen som har anbefaliger om dette er rette plassen å chippe, om jeg kan kjøre med dump etter chipp eller om jeg bare burde kjøpe en litt kraftigere resirkventil. Andre forslag blir jeg også glade for=) Ja ts racing er å anbefale,, har hatt 4 biler der inne og er kjempe fornøyd Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 hvorfor liker de ikke dump egentli ? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Du kan ha dump - men bare resirk - ikke atmosfærisk ( åpen) Luft menge måleren ( fra nå lmm) måler all luft som går inn i motoren. Når du da slipper gassen og har en åpen dump - som slipper luften ut, så gir innsprøytningen fremdeles bensin i henhold til den målte luft mengden , bilen går dermed alt for fett ( for mye bensin ). Dette kan igjen føre til at katalysator ryker.... En resirk dump slipper luften inn igjen i innsugningsrøret rett etter lmm slik at den målte luften ikke forsvinner ut av systemet. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Du kan ha dump - men bare resirk - ikke atmosfærisk ( åpen) Luft menge måleren ( fra nå lmm) måler all luft som går inn i motoren. Når du da slipper gassen og har en åpen dump - som slipper luften ut, så gir innsprøytningen fremdeles bensin i henhold til den målte luft mengden , bilen går dermed alt for fett ( for mye bensin ). Dette kan igjen føre til at katalysator ryker.... En resirk dump slipper luften inn igjen i innsugningsrøret rett etter lmm slik at den målte luften ikke forsvinner ut av systemet. Mulig rettelse: Er vel ikke LuftMengdeMåler på den, er vel LuftMasseMåler, stor forskjell. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Mulig rettelse: Er vel ikke LuftMengdeMåler på den, er vel LuftMasseMåler, stor forskjell. Korrekt.. En ytterst følsom massemåler også. Men det går finfint å kjøre dump på denne bilen, jeg har flere kunder med akkurat denne motoren, og det funker som faen det! Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jeg hadde åpen dump på 1.8T audien min, funka helt greit og hadde aldri problemer med det, merka ikke noe forskjell på forbruk eller tomgang, men fikk den deilige physssjj lyden Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Problemet er vel ikke at det ikke funker, men at det over lengre tids bruk VIL skade massemåleren. Så om man er forberedt på å måtte skifte massemåleren etter en tid så må man for all del kjøre på.... Men det er som nevnt ikke bare den som tar skade av atmosfærisk dump, men som regel edn første som tar kvelden. Mitt tips til den som bryr seg om bilens beste.... Dropp åpen dump! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Problemet er vel ikke at det ikke funker, men at det over lengre tids bruk VIL skade massemåleren. Så om man er forberedt på å måtte skifte massemåleren etter en tid så må man for all del kjøre på.... Men det er som nevnt ikke bare den som tar skade av atmosfærisk dump, men som regel edn første som tar kvelden. Mitt tips til den som bryr seg om bilens beste.... Dropp åpen dump! Dette er jeg helt enig i Marius. Er nok en god grunn til at alle de seriøse tuningfirmaene fraråder bruk av atmosfærisk dump, og anbefaler resirk ventil. Men også flere tuningfirmaer som anbefaler å holde seg til det orginale filteret. Noen meninger om dette? happyhappy Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John_gti16 Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Takk for alle svar. Kommer til å gå for den vanlige resirken. Når jeg chipper på ts, skal jeg samtidig få dem til å montere den resirkventilen(eller avlastnigsventilen som de kaller den) som de fører. De skifter jo den og rustfritt eksos ved steg 3 trim. Blir å gå for vanlig chipp. Steg 3 synes jeg blir litt for dyrt i forhold til hk og nm. 7000/195/320, 17500/215/350. Siter Stå på... golf gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Fortell om resultatet når duu har chippet da:) Lyst til å gjøre det samme Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.