Gå til innhold

Forslag til anlegg ønskes!

Ranger emnet

LaDa1300GT

Anbefalte innlegg

Etter å ha ventet på tilbud fra firmaene her på forumet på "Firmaforumet" så ser det ut til at jeg må henvende meg her for å få hjelp.

Jeg skal bygge et større anlegg i min bil og har (nesten :biker ) ubegrenset med penger å bruke til dette.

Av utstyr så har jeg kikket på alt fra Pioneer AVH-P7500 DVDII og Alpine IVA-310RB til Alpine F1 Status.

Hvilken bil jeg har spiller ingen rolle. Plass er det NOK av allikevel! :usa:

Noen forslag på hva som skal brukes?

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ere jo bare og pøke på med gromdeler da.

Et eksempel her:

Rockford Fosgate T115D4 Dobbelspole 15" subwoofer - 2 x 4 Ohm Pris Kr. 3495,- x2

Rockford Fosgate Power T30001BD monoblock 3000wRMS @1ohm Pris Kr. 17990,-

Alpine CDA-9853R cd spiller 3 linjeutganger (2V) Pris Kr. 3990,-

Seas Lotus Reference komp.sett, par NOK 6995,-

Kondensator Mundorf 1,5 F med Elektronikk og Voltmeter 2698,- x3

Rockford Fosgate Power T5002 2x250wRMS Kr. 6495,-

+3000,- i kabler og koblingsutstyr.

Skal låte passe greit detta.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en MTX Jackhammer 22" den største 100 000,-

forsterker Rockford Fosgate Power T30001BD Kr. 17990,- 3000wRMS @1ohm x10 stk.

Ska værtfall ha nok bass. Også bare kjøpe noen diskanter på biltema

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en MTX Jackhammer 22" den største 100 000,-

forsterker Rockford Fosgate Power T30001BD Kr. 17990,- 3000wRMS @1ohm x10 stk.

Ska værtfall ha nok bass. Også bare kjøpe noen diskanter på biltema

Tror budsjettet hans på +60k ryker på den siste der :hello:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror budsjettet hans på +60k ryker på den siste der :hello:

Sto jo nesten ubegrenset(A)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal Utopia som front og bakhøyttalere samt sub, Audioson VRx forsterkere, Clarion HX-D2 hovedenhet :)

Helt og fullt mulig for rundt 50k og burde gi lyd som er bra :)

Legger man da de siste 10k i kabler, lydisolering og monteringsjobb så bør det virkelig begynne smake :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ventet på tilbud fra firmaene her på forumet på "Firmaforumet" så ser det ut til at jeg må henvende meg her for å få hjelp.
:D Hehe.... ja den var god... når alt du kan gi av info er 60000,- i budsjett, og du vil ikke si hva du er ute etter og ikke minst i hva slags bil, får du nok like seriøse henvendelser som du stiller seriøse spørsmål

Du brukte ihvertfall 5 dager på å få sagt du har en stor varebil da, så ting har jo lysnet litt... men det kan fortsatt være en Citroen C15 eller en Mercedes 613... :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det seriøst så er det to biler som skal bygges.

En liten rød og en stor varebil a-la Chrysler Voyager.

Bilmerkene holder vi hemmelig inntil videre for å unngå for mye spørsmål som ikke har med byggingen å gjøre.

Plass er det nok av i begge bilene og beløpene som skal brukes er, som sagt, "nesten" ubegrenset. Jeg vil dog tro at vi klarer å holde oss under kr.100.000,- på hver bil.

Alpine F1 koster jo litt flesk hvis vi går for det da.

Vi har begynt å dempe bilene og er klar for kabling om kort tid.

Byggetråd kommer vi til å lage om meget kort tid.

MTX Jackhammer er jo litt hårete og litt for kravstor hva effekt angår så den er nok utelukket. Har dog mulighet for noe liknende men det vil vi se an etterhvert.

I "Maos lille røde" skal det inn et SQ system som bør spille over 138 dB.

"Spilledåse" skal monteres så lydtrykk bør det være...

Den lille skal nok delta i EMMA etterhvert hvis vi tør, men det kommer vi tilbake til etterhvert.

Varebilen skal bli en SQ/dB Drag bil.

Holder på å undersøke ang. dynamoer og batterier til denne. Må kanskje bygge dynamofester self siden det er en litt ukurrant bil.

Demping begynner om kort tid.

Begge bilene skal bygges delvis om slik at plass til elementer etc ikke bli i originalhull.

Håper dette var litt mer informasjon til dere erfarne bilstereobyggere og firmaer med stålkontroll på bilstereo.

MVH

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal Utopia som front og bakhøyttalere samt sub, Audioson VRx forsterkere, Clarion HX-D2 hovedenhet :)

Helt og fullt mulig for rundt 50k og burde gi lyd som er bra :)

Legger man da de siste 10k i kabler, lydisolering og monteringsjobb så bør det virkelig begynne smake :)

Henger meg på denne jeg. Dette er merker som oser av kvalitet og ikke minst status.

Dette burde, med riktig montering, kunne gi en serdeles overlegen lytteopplevelse ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om å bygge vegg i varebilen?

Hva med å sitte inn 2-4 Rosonant Engineering XXX 2006 mod. 18" subber?

Krever litt plass, men det vil lett kunne knuse alle rekorder i norge...

Et alternativ til disse er f.eks. DD 9917.

Til å drive disse ville jeg hatt noen DD Z1, Hifonics Goliath GX5000D, Ground Zero GZPA 1.5000SPL, Soundstream XXX6500 eller Zapco C2k 9.0XD.

Hvis du vil spille seriøst høyt ville jeg prøvd å komme opp i minst 5 kW på hvert element :D

Ulempen er jo at selv om budsjettet virker stort, ryker pengene veldig fort...

4 stk. XXX18 kommer nok på vel 20000,-

4 stk. Hifonics Goliath GX5000D kommer på ca. 50000,-

Noen 300 A dynamoer koster ca. 3000,- pr. stk.

Kabler og div. blir fort 5000,- og muligens mer.

Batterier kommer jo veldig an på...

Kasse koster jo litt og, men det er mest arbeid.

SQ-delen av anlegget løser du enkelt med 10-15k på et bra komponentsett og en god forsterker.

Det burde faktisk gå uten å komme over 100k :)

Subbene kan også brukes til SQ ved å senke tuning-frekvensen. Dette kan løses ved å stenge igjen deler av porten (som i utgangspunketet er svært overdimensjonert).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder den andre bilen kan jeg jo si litt også...

Alpine F1 koster nok mer enn det smaker.

Som lydkilde ville jeg uten tvil ha brukt PC med et bra USB eller Firewire lydkort :)

For ca. 10k har du lyd og muligheter som overgår alt annet.

Når det gjelder høyttalere tror jeg faktisk ikke at det er verd å bruke 25k på Utopia i stedet for f.eks. Seas Lotus til 7k++.

Har ikke hørt nye Utopia, men har hørt Seas og det lyder mer enn bra nok for meg.

Forsterkere kommer helt an på hvilken lyd du liker.

Får jo mange forskjellige typer forsterkere.

Det er så mange gode valg her at jeg ikke kommer med noen konkrete forslag.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider