Gå til innhold

Bygging i min E30 cab

Ranger emnet


stianE30cab

Anbefalte innlegg

Etter mange lange dager, mye frustrasjon og ett slutt resultatt som jeg ganske fornøyd med ang bredding av min bil, som jeg har laget en tråd til her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=80689&highlight=e30+cab.

Så har jeg endelig fått nytt mot og fant ut att jeg ville bygge annlegg i bilen.

Kriteriene jeg har er:

-Det skal passe med resten av innteriøret.

-Baggasjerommet skal fortsatt være brukanes.

-Kostnadene skal være minnimale.

 

Utstyret jeg har lagt meg på er:

-Focal 165V Frontsett

-Dynabell Dy9410 sub 2stk.

-Kenwood head unit. (Inntil videre)

-JBL GTO755.6 Forsterker.

 

Regner med att forsterkeren kommer til å bli for svak til å drive dette, så jeg har vurdert andre ifra GTO serien.

 

Planen fra begynnelsen av å bygge nye dør paneler, sia de orginale høyttaler plaseringen i sparkepanelett ikke var en god løsning lydmessig.

 

Så til å begynne med var det mye oppmåling og planlegging. Det jeg kom fram til var å bygge ei plate oppå den orginale dørpanelet:

P1310002.jpg

 

Fant ut att det hadde vært kult med innfeling av BMW logoen i dørpanelet:

P2010016.jpg

 

Legger bare ut noen bilder så ser dere:

P1310006.jpg

P1310011.jpg

Her monterer jeg casen som delefilteret skal så i og ringen til elementet:

P2010014.jpg

 

Her begynte jeg å strekke stretch laken som jeg ettervert metter med poliester:

P2010012.jpg

P2020021.jpg

P2020024.jpg

 

Fikk problemer med att strechlakenet ikke holdt formen etter herdingen av poliesteren, så det vart litt sparkle arbeid:

P2040001.jpg

 

Nu gjenstår det bare montere sammen dørpanelene og få trekt disse i tynn filt og derretter sky.

 

Har dere noen synspunkter, så må dere bare kom med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker takker! Er egentlig ikke så vanskelig, tar bare jævli med tid!

 

Blir bygging bake og ettervert. Har forsterkeren og Subene, men magler kondensator.

 

Subben jeg skal bruke:

P2010020.jpg

 

Forsterkeren har jeg som plan å montere i bagasjeromsluka, så da måtte jeg lage ett deksel som skal ligge over å skjule ledninger, etc.

P1170011.jpg

 

Men dette er ikke ferdig enda. Gjenstår en del arbeid der.

 

Skal trekke alt i svart sky, siden innteriøret er svart skinn. Samme blir det bake, siden faren for å få skrapet opp lakken blir for stor, når jeg skal bruke baggasjeromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund sia æ har lagt på noen bilder.

 

Er nesten ferdig med dørpanelene, men der gjenstår det trekking av sky.

 

Fant ut ett å ha innspisert dekslet for forsterkeren, att jeg langt fra var fornøyd. Derfor lager jeg ett nytt ett og håper på ett bedre resultat.

Bedre å finn det ut tidlig, enn når alt er trekt og montert.

 

Koffert lokket er noe jeg fant på Knoksen og blir kun brukt til mal.

P2110011.jpg

 

Lagde en ramme for å feste stretch lakenet.

P2110012.jpg

 

Trekt med stretch laken og mettet med polyester.

>

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Sinnsykt fett at jeg fant denna tråden! Dette blir jo ikke annet et perverst bra! :D

 

Jeg har også bygd inn to dynabel 9410 og et greit frontsett i e-30`n min :)

 

Ta en titt på tråden min, så kan du se hvordan det ble i bagasjerommet mitt.

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94374

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg kommet litt lengre på prosjektet og har påbegynt subben.

Dette var litt av en nøtt å knekke æ hadde liten plass å gå på. Grunnet kassen der caben ligger, men jeg trur jeg kommer meg i mål nu.

 

Kassen blir på 2x15,5 liter

 

Her er kassen ferdig montert ihop og lakkert i svart matt.

Det skal monteres speil inni kassen og belyses med blått neon.

 

her er noen bilder:

 

P2190057.jpg

 

Som dere ser oppe i hjørnet, så måtte det en del tilpasning til grunnet trinsa\wiren som går mellom koffert lokket og lokket til caben. Dette merket jeg ikke før kassen var bygd.

P2190059.jpg

P2190060.jpg

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! Det står att det er annbefalt lukket kasse på 15,7L, men er det med elementet inni kassen eller på uttsiden? Kan noen hjelpe meg der?

 

Trur det er beregnet med magneten inni kassa. Hvis magneten skal stå ut av kassa kan du trekke fra volumet på subben. Et par liter ca.

Speed kills, drive a Ford and you`ll live forever...

 

-97 A3 TDi

 

x-Golf2G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprø løsning på basskassa di. Skal du ha den ved seteryggen så cabben legger seg på kassa?

 

Det er 2. gangen jeg bygger annlegg. begge har vært i e30. Bygger det litt for å være bruksbil også. jeg skal jo ikke stille ut bilen på noen konkurranser.. men liker at det ser og låter bra ut fordet.

 

Basserne spiller ikke like "villt" som dem ser ut, men presist, og høyt nok for å matche fronsettet.. og det er vel målet.... ? Viktig å få mest mulig luft fra bagasjerommet og inn i kupeen..

 

hadde selvfølgelig vært fristende med syk bass.. men jeg hører oftere på musikk enn jeg briefer for folk på gata. hehe :D

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår