volvo242TIC Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Tør jeg spørre hvorfor du må valse? hvorfor pleier man å valse?ehhhhhhh...han skal vel ha på feite hjul da..:bok Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 butcher, hvorfor i ALLE DAGER skal du kappe kanten "kort" før du banker den opp!? regner med du ikke er ukjent med kraft x arm? å til desto mer kraft desto større kjangs for å få ugjevn ytterbue, pluss sprekker i lakken.. Fordi vi her jobber med en bue. Og dersom du får en ekstra kant å jobbe med, så må du bruke mere kraft for å få banket skjermen. Kapper du bort f.eks halvparten av den kanten som originalt er brettet innover, så er det midre plate som "holder imot" når du har fått brettet den opp. Ganske enkel fysikk egentlig. Prøv å bøye et A4 ark i en bue i lengde retningen. Så tar du og bretter arket på midten i lendre retningen, slik at du får en skarp V. Så kan du igjen forsøke å bøye arket i den buen du gjorde i lengderetningen før du brettet arket... Du vil da se at dersom du klipper bort den ene delen av Vn eller korter den ned, så vil det bli lettere å bøye en bue på arket. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 jeg skal valse fordi kanten driver å kutter opp sommerdekka mine... og jeg skal hå på spacere... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 hvorfor pleier man å valse?ehhhhhhh...han skal vel ha på feite hjul da..:bok skjønner det,men hvilke hjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 jeg skal hå på 17x8" compo felger med 215/40 dekk og spacere sånn at dekk/felg står i "harmoni" med skjermen... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Noen som har bilder av valsa 240? Tror ikke jeg har sett det før. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 greit og få hjula litt ut da ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 skjønner det,men hvilke hjul? skal ha på jp felga 8,5 brede.. men skulle vel funke bare og kappe bort den fliken og brette den opp og... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 skal ha på jp felga 8,5 brede.. men skulle vel funke bare og kappe bort den fliken og brette den opp og... kappe bort den holder i massevis om du ikke skal space ut hjula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ikke kapp den helt bort.. greit med litt stivhet. ellers, det er to grunner til å kappe før man valser eller slår opp: * enklere å slå opp en kortere kant * kortere kant tar mindre plass :P men, for all del.. ikke hør på meg, jeg har prøvd begge delene og sier bare hva jeg erfarte var best/enklest. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olleboy Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Du har jo fler muligheter også. kappe bort hele kanten og helsveise. Har selv kappet hjulhus og dratt ut baksjermen 4cm i bak kant + fjernet hele kanten og hel sveiset. da holder du stivheten i bakskjermen også. Kjører med 245/40-18 x 8,5 ET 13 med 15mm spacer, får jeg akkurat ikke lillefingeren mellom ( Uten å subbe ) - OlleBoy - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Min subba med eiker E1 og 225 dekk... La et eksos-rør oppå dekket, en kammerat rulla det frem og tilbake mens jeg kjørte.. Aldri subba siden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg