Gå til innhold

Piggdekk sjekk i Trondheimsområdet?

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

For all del, ikke napp ut piggene. Før du vet ordet av det sklir du inn i meg, eller en annen trondhjemmer! Piggdekk uten pigg på is kan umulig være noen god kombo.

 

Har forresten ikke sett en eneste kontroll i sesongen her, men parkeringsvaktene går rundt og sjekker på parkeringsplasser over alt

Hehe...

 

fattern kjører på 5 år gamle piggdekk uten pigger på sin Skoda Octavia 4x4.. Jeg har lånt den en del, det går veldig fint framover og oppover, men når man skal bremse så jobber ABSen aktivt med en gang uten noe hjelp ja :P Samme i svinger, aldri liggi så bredt med en bil.. Men fader så skremmende det er når alle 4 hjula sklir.. men men, har gått bra :)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når det parkeres på betalingsplasser at det er størst sjanse for å få bot! Politiet driter mere eller mindre i om gebyret er betalt(hvis ikke de har gebyr-kontroll såklart).

 

Parker for all del ikke der de private selskapene herjer... Disse selskapene får provisjon pr. piggdekkbot de skriver ut, og disse kontrollerer 2 ganger oftere sine plasser i forhold til Tr.Heim Parkering!

St.Olavs hospital er plassen der det kontrolleres oftest i hele Trondheim,

av EuroPark :aug:

 

Det hender en sjelden gang at Veivesenet eller Tronheim Parkering får konsesjon til å leke politikontroll, men har ikke sett dem i år. Selv kjører jeg spikerfritt, men dette blir siste vinteren... Hakkapelitta-4 dekk skal bli neste vinter-innvestering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du napper ut pigg/kjører piggfritt med kjetting?

Sier det piggdekkforbudet noe om det?

-vw golf 1,6gl 87 (bruksbil)

-vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil)

-vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier)

-vw jetta 1,6 85 (prosjekt)

------------------------------------------------

x mitsubishi  galant 87 (hugges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke napp ut piggene. Før du vet ordet av det sklir du inn i meg, eller en annen trondhjemmer! Piggdekk uten pigg på is kan umulig være noen god kombo.

 

Har forresten ikke sett en eneste kontroll i sesongen her, men parkeringsvaktene går rundt og sjekker på parkeringsplasser over alt

 

 

har kjørt med piggfri piggdekk og piggfrie dekk..sistnevnte var helt nye..og hvem funka best på all slags føre?jo..piggfrie piggdekk...hmm..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg parkerer i byen kjøper jeg endags pass. Ellers har jeg ikke betalt piggdekkgebyr de siste 3 årene. Aldri fått noen bot.

Det meste er avhengig av deg som sjåfør egentlig, hvor du parkerer. Kontroller av politiet skjer såpass sjelden at du skal ha forbanna uflaks om du blir stoppa i det.

Hvor får du kjøpt endagspassene? Må man på Trondheim Parkering for å kjøpe dem eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring ;)

 

Et tips er jo å ha tekstmeldinga man skal sende for å betale endagsgebyr ferdigskrevet på mobilen og bare sende avgårde dersom du ser at politiet/BT har kontroll

 

det trikset funker dårlig..du får jo en bekreftende sms tilbake der tidspunkt og dato står..og da..om du kjører på offentlig vei og rett inn i politikontroll så har du jo kjørt ulovlig FREM til kontrollen?også har du itillegg brukt en mobiltelefon..hmm...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du kjøpt endagspassene? Må man på Trondheim Parkering for å kjøpe dem eller?

 

 

du får dem på de fleste innfarts veiene inn til de byene som har piggdekk gebyr!står som regel skiltet...mange bensinstasjoner selger dem også..eller så kan du jo som skrevet over, sende en sms og få piggdekk oblat på mobilen..og om det er en eventuell kontroll så sjekker kontrolløren dette opp mot systemet slik at ingen får urettmessig bot...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår