nnnneh Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 1997 B230FK blokk og topp, bytta ut orginal T(røtt)-kam'en og satt i A-kam. Bytta ut orginalturboen med en Garrett T3/04 hybridturbo med ar.63 eksoshus og bensinchip og tenningschip i gullbox fra Poffs. Kan vel bli en liten potent og kjørbar motor vel? Edit: motoren skal ned i bilen i signaturen og avataren min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 feit motor ja:) Kunne tenkt meg å brukt nogenlunde samme turbo på min etterhvert.... hvor mange hk er turboen god for, hvor mye blir du å ladde? 530 topp, eller 531? ft/fk er helt sjef!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Tipper det er en 530 siden den kommer fra 97 FK! Ellers så tror jeg dette blir bra! Skulle kanskje hatt noen andre dyser, eventuelt bensintrykksreg.? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 knall:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 feit motor ja:) Kunne tenkt meg å brukt nogenlunde samme turbo på min etterhvert.... hvor mange hk er turboen god for, hvor mye blir du å ladde? 530 topp, eller 531? ft/fk er helt sjef!;) turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja. hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K 1.5bar.. nor særlig over det eller 300hester kan ikke jeg tenke meg å gå over med orginalinnmat. en orginal FT motor sliter med 1bar. turboen er alt for liten. så bytter du turbo og da har du for dårlig kam. så bytter du kam og så har du for lite bensin. så bytter du dyser og da nærmer du deg hva du kan presse ut av ei orginal blokk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.