Solid Audio Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Du har ikke mye peiling på dieselmotorenes muligheter :DVurderer selv å bygge diesel mercedes med over 500hk.. En gang i fremtida.. Og de kjøres til 7000 rpm Jeg kan mere om diesel motorer en du tror jeg vet, er derfor jeg aldri kommer til og kjøpe diesel motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Jeg kan mere om diesel motorer en du tror jeg vet, er derfor jeg aldri kommer til og kjøpe diesel motor.. Jaha, og hvofor ikkje? :) Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Ingen tvil om at diesel er tingen for bønder og gammle gubber som ikke gidder og gire og er liv redd for å kommer over 3000omdr på motoren... Jeg har kjørt diesel, vil si jeg må gire ganske så mye for å komme opp i fart, greit det går ant å kjøre i høyt gir med en diesel, men det går også ant på en bensiner med nok NM. Og jeg er fullstendig uenig i det du sier. Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Syns nesten litt mere om denne noe tregere, men mye høyere F350'en, legg også merke til RX7'en, he he. Høyreklikk --> Lagre som Nydelig!:D hærlig lyd. rx7'en hang litt dårlig med..:p Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 En moderne diesel motor har et effektivt turtallsområde fra rundt 1600 til 4000 omdr. Under 1600 omdr er det dødt og over 4000omdr slutter akslerasjonen. Derfor en er en dieselmotor mindre fleksibel enn en bensinmotor. Under 1600omdr kan utviklingen hjelpe dieselmotoren siden turboen spiller en stor rolle der. Men turboer med varialbel geometri så kan man raskere skape overtrykk ved lave turtall. Over 4000 omdr er det derimot andre ting som sier stopp!! I sylinderen er det mange ting som skal skje i en diesel motor. Her skal stempelet ut på sin kjempe lange komprimeringsreise før dieselen sprøytes inn og anntennes. På grunn av selvantenning så tar denne syklusen mye lenger tid enn i en bensin motor. Lufta går rett og slett ut av en dieselmotor på høye turtall. En diesel motor lager stygg lyd. Dette pga at diesel og luft selvantennes og da kommer det en knakkelyd.. I Common Rail motorer så er dieselpumpa også med på og lage masse støy... Gidder ikke skrive mere dritt om diesel. Jeg klarer ikke komme på noe særlig positivt med en diesel motor. De ryker og lukter vondt også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 En diesel motor lager stygg lyd. Dette pga at diesel og luft selvantennes og da kommer det en knakkelyd.. I Common Rail motorer så er dieselpumpa også med på og lage masse støy... Synst diesel-motorer har ein deilig lyd eg :D Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhoydal Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 en skikkelig sint V6 TDI er ikke til å forakte....er en kar bort i feltet her som har en Mercedes ML400 CDI..V8 med 250 hk orginalt, så har han chip til 320hk, lyden på den er ganske så sint, i tillegg til at den går jævli bra også :D Siter 96 - Volvo 940 - B230FK 92 - Volvo 740 SE - B230F - x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Vil nå tørre å si at f.eks BMW 325 TDS motorene ikke klakker eller lager den typiske diesel klakkingen, også går det helt ok med chip. ca 170-180hk. #2 anlg hele veien sørger for en grei lyd. Og til dere diesel hatere, her er eksempel på at dieselmotorer kan være gøy, ligger noen filmer på denne siden. http://www.teamrwd.com/dieselboost/ Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.