Gå til innhold

radar varsler

Ranger emnet


mx_power

Anbefalte innlegg

Jeg har en Whistler Pro 73. Erfaringen min er at den fungerer, den fungerer i den måten at den piper når politiet "leker" med laser i nærheten.

Problemet er i byene... Mange steder, hovedsaklig bensinstasjoner sender også ut mye radiobølger, mest på X-band som radarvarsleren oppfatter som "fare". Men er du ofte på veiene og kjører samme strekninga, lærer du ofte hvor du får falske avlesninger, og hvor du ikke får det. Dessuten er de stedene du faktisk får falske avlesninger oftes steder du ikke vil kjøre så fort (midt inni byen, 30soner osv).

Noe "digg" derimot er at du kan slutter å beskymre deg... "Er de bak meg sivil?" "Den primera'en virker kjent" osv. Er politiet etter deg, vil de ha en laserpistol på deg, da piper varsleren som 2. verdenskrig, og da er det bare å senke farta og fjerne varsleren. I verstefall er det bot på 700(?)kr for "ureglementert bruk av elektrisk utstyr" eller hva de kaller folk som bruker mobiltelefon mens de kjører...

 

Noen tror også at varsleren oppdager politi i nærheten. Noe den ikke gjør. Den oppdager laser, husk dette. Politi som bare kjører rundt er midlertidig bare en bil med politiradio som igjen ikke sender ut X, K eller Ka radio signaler, det er først når de skrur på lasern varsleren reagerer.

 

Noe annet er at varslere kan varsle km(på bra forhold(rette strekker, pent vær)) og noen hundre meter på dårlig forhold. Men husk også på at på farstkontroll/feller så har politiet bare på lasern når de ser en bil, og ikke konstant som noen tror. Er det noen biler foran deg som blir "skutt" først vil radiobølgene fly litt rundt, varsleren vil oppdage dette og pipe, og du bremser. Men er du den første frem vil lasern bli skutt på deg, og da er det oftest for sent å gjøre no annet enn å bremse ned for å redusere evt bot.

 

Til slutt må det også sies at jeg selvfølgelig ikke bruker denne på veien, fordi dette er ulovlig, men å eie den, er ikke. :pimp

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår