Gå til innhold

Mista lappen, jeg

Ranger emnet


pit

Anbefalte innlegg

synst ikke 200 kmt i 60 sone er noe å skryte av.... det er bare idioti..

 

Det er 99 i 60 sone også.. Spørs selvsagt kordan veien er.. men regner med dette er en vei der folk kan komme GÅENDE.. både voksne og barn..

 

Hvis man vil kjøre litt 40-50 km for fort bør man gjøre dette på motorvei o.l..

kan IKKE komme folk gående...altså...akkurat samma kan det jo gjøre i ei 90 sone...! ingen hensikt å skryte! idiot! hele poenget er at det er stoooor forskjell på 60-soner! den jeg mener på er i slutten av en rettstrekk på et par km!! OG er større fare i 70 sona enn i 60 sona der for å si det sånn!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er seff en grunn til at det er 60 sone, som f.eks uoversiktlig, mange ulykker på strekningen , turgåere hus osv..

Og det å si at det sannsynlig vis var god oversikt holder ikke, han så tydeligvis ikke politi mannen med laser før det var for seint.. kunne likseså godt være et lite barn som kunne flydd ut i veien for å sette det litt på spissen.

 

Når man føler for å kjøre litt for fort er det flere strekninger der det er 2 felt og 100 kmt fartsgrense der kan man fort komme opp i over 160 uten at det gjør noe stor sikkerhets messig.

 

Jeg bor på landet på østlandet det vil si meget dårlig veistadar og 80 kmt, selv om det er 80 kmt skal farten tilpasses fører forholdende. Her om dagen fikk jeg sleng på bilen i ca 75kmt i en sving, samt kontra sleng det endte med at bilen snurra 180 grader og endte i motsatt kjøre bane, meget glad at det ikke kom noen biler da (og at jeg ikke endte i grøfta). hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmende eller ikke, dette er min mening:

Kan være uenig i fartsgrensene på oversiktlige strekninger, men det er som regel gode grunner til dem. Har ingen sympati for fartsovertredelser i denne klassen.

 

Stor selvtillit. Teknisk dyktige sjåfører som kan håndtere bilen, jada. Men før eller siden så vil fysikken og tilfeldighetene innhente dem. Da får vi gjerne en ny tråd på forumet. Forhåpentlig bare med materielle skader. Noen lærer etter det. (Jada, jeg har vært der..)

 

Ta ansvar. Det er ikke gøy å miste noen. Ikke bilen eller førerkortet heller.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er seff en grunn til at det er 60 sone, som f.eks uoversiktlig, mange ulykker på strekningen , turgåere hus osv..

Og det å si at det sannsynlig vis var god oversikt holder ikke, han så tydeligvis ikke politi mannen med laser før det var for seint.. kunne likseså godt være et lite barn som kunne flydd ut i veien for å sette det litt på spissen.

 

Når man føler for å kjøre litt for fort er det flere strekninger der det er 2 felt og 100 kmt fartsgrense der kan man fort komme opp i over 160 uten at det gjør noe stor sikkerhets messig.

 

Jeg bor på landet på østlandet det vil si meget dårlig veistadar og 80 kmt, selv om det er 80 kmt skal farten tilpasses fører forholdende. Her om dagen fikk jeg sleng på bilen i ca 75kmt i en sving, samt kontra sleng det endte med at bilen snurra 180 grader og endte i motsatt kjøre bane, meget glad at det ikke kom noen biler da (og at jeg ikke endte i grøfta). hellothere

 

 

Hmm... jeg ser du er fra modum, men jeg kan ikke si att jeg vet hvem du er? :D Åmot?

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det mesteparten av stedene enn grunn til sonen! men syns ikke at alle skal komme og klage som om de aldri har gjort no galt! nå veit jo ikke jeg og heller ikke storparten her hvordan det så ut der trådstarter mista lappen...

jeg trekker bare frem et eksempel hvor forholdene ligger til rette for det...

bestemora mi slakker ikke ned til 60 fra de 80 km/t hun kommer i på plassen jeg mener...og det er seriøst!!og hu er ikke mye råtass bak rattet som mange av de "religiøse rumpe/paragraf rytterne" her nå sikkert mener...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det mesteparten av stedene enn grunn til sonen! men syns ikke at alle skal komme og klage som om de aldri har gjort no galt! nå veit jo ikke jeg og heller ikke storparten her hvordan det så ut der trådstarter mista lappen...

jeg trekker bare frem et eksempel hvor forholdene ligger til rette for det...

bestemora mi slakker ikke ned til 60 fra de 80 km/t hun kommer i på plassen jeg mener...og det er seriøst!!og hu er ikke mye råtass bak rattet som mange av de "religiøse rumpe/paragraf rytterne" her nå sikkert mener...

Du nevnte noe om langt over 200 inn i 60-sone..

Hvis det gjør meg til "religiøs rumpe/paragraf rytter" å mene noe om det, så gjerne for meg.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit det kan du få mene akkurat hva du vil om...jeg gjorde det...kommer til å gjøre det igjen..driter i hva du syns om det!

men var ikke akkurat det jeg siktet til! var mer 90 i 60....

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å se på fartsgrensene som rimelig veiledende, men ikke 100% grense (hvem gjør vel det? :bok ) ... men det pleier å være sånn at jeg og fartsgrensene satt av staten stemmer overens.

 

Nå skal jeg ikke komme med moralprekner her, men det hender ofte at jeg kjører langs en vei og finner plutselig ut at jeg har kjørt inn i en ny fartssone uten å merke det, og jeg holder mer eller mindre korrekt fart (muligens + litt moms flushit ) helt automatisk. Why? Fordi det rett og slett bare faller seg naturlig gitt veiens tilstand og/eller sikt/omgivelser. Jeg har enda ikke vært borti et 60-felt hvor jeg hadde lyst til å cruise i 100. Jeg kunne sikkert glatt ha gjort det, uten å kjøre ned folk, men det er bare noe som gjør at jeg føler meg ukomfortabel med å holde de hastighetene. Jeg tviler på at det er så få som har det akkurat på samme måten.

 

Misforstå meg rett, jeg er en stor fan av å kjøre inspirert, men da helst på litt øde svingete veier, og selv da helst med en god del margin. Makskjøring (dvs der man gjerne dytter grensene litt, som alle som er litt bilinteresserte må gjøre, ellers blir man gal :P) passer seg fremdeles best på baner hvor man har sandgraver eller snøkanter osv til å ta seg av de som satser for hardt, og hvor man ikke har sjansen for å bokstavelig talt treffe på noen kamerater som kommer motsatt vei.

 

Det er bare så synd det er så få steder i norge hvor man kan ha det man kaller trackdays, hvor alle og enhver kunne tatt med nesten hva de ville, så lenge kjøretøyet er i forsvarlig sikker teknisk stand, og kjøre gummien av den. Ikke bare ville det gitt folk flest et sted å få utløp for adrenalinrushet man får når man kjører inspirert (gamle mosseveien, anyone? noen andre alternativer jeg ikke har fått med meg enda? :D), men folk flest hadde da blitt sikrere bilister. De hadde lært seg hvor grensene på bilene er, hva som skjer når man går ut over de, og gjerne også hvordan man fikser det hvis man går over de grensene. Helvete heller, hver vinter så får folk seriøse problem de første 2-3 gangene det faller snø. Kan man ikke arrangere det sånn at man kan få litt glattkjøringserfaring med den bilen man kjører til vanlig? Det burde vel hjelpe til med å redusere ulykkestallene mer enn alle disse fotoboksene gjør...

 

(ps: jada, jeg vet at det alltid vil være folk som vil kjøre på grensa på normale veier, å kjøre på bane er for trygt for de, men jeg vil tippe at det er mye færre av de enn de som kjører sånn nå pga det ikke finnes for mange andre gode alternativ.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte nettopp forbi en sivilbil i 120 i 60 sonen.. og kjørte akkurat inn i en 80 sone.. så jeg fikk 114km/t i 80km/t

 

Politiet sa jeg var heldig.. men jeg syntest ikke å betale 7800 kr er å være heldig aneglsmili

Heisann, Andreas! (olav her!)

 

trådstarter:

hvor lenge har du hatt lappen?

 

Er det der oppe ved danmarksplass han ble tatt?

vi hadde litt flaks der, vi hadde ikke mer enn 60 der, men vi var full bil og kin sjåføren hadde sele på seg.

 

det er jo alltid kontroller i fjøsangerveien, samt ved forum video ogved grieghallen.

 

samme gjelder rv555 , begge retninger, ved laksevåg..

 

det er steder man må regne med det er kontroller!

(også den siste strekningen, der man kjører av mot nesttun)

 

Etikk og moral gidder jeg ikke diskutere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår