Gå til innhold

Drifting I Gran Turismo

Ranger emnet


Torgis

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drifting i GT4 er null stress, du må bare venne deg til måten du skal gjøre det på. Får å få bilen ut trenger man som regel bare å overføre vekta, ved en "Scandinavian flick" som det heter på rallyspråket. Noen kaller det feint-teknikker. Det kan være greit å gjøre oppbremsingen før du skal legge ut bilen, siden for mye vekt fremover kan føre til understyring og null drift. Det jeg tipper de fleste sliter med er hvor mye man skal kontre. Mange kontrer altfor mye, slik at det blir en flau liten sladd med en gedigen kontra derpå. Dette løser man helt enkelt ved å "pumpe-kontre", hvis dere forstår hva jeg mener. Bruke den analoge spaken til å kontre litt i "rykk og napp". Det funker også bra å "pumpe-gasse". Du vil sikkert oppleve at det gjerne går fortere når du ikke spinner for bånn pinne. Hvis du opplever understyring, bruk brekket for å forlenge driften, med påfølgende gass.

 

Av biler å drifte med kan jeg anbefale samtlige Silvia turbo-modeller (også HKS-modellen seff, men ikke C-west-modellen). De har en deilig effekt-kurve som er lett å jobbe med. For å få et godt oppsett som ikke krever mye tukling med instillinger, prøv

 

Silvia/200SX S14 med

Max vektreduksjon, veltebur, avstiving, "Luxury" (N2) dekk, racing-kasse, clutch, drivaksel og svinghjul, 2-veis LSD, Racing-potte, porting, chip, stor IC og balansering, men ikke større turbo! Da havner du på omkring 250hk. Det funker helt utmerket å drifte med det opprinnelige hjulopphenget. Eneste instillinga du trenger å gjøre er å skru av alt av driving aids.

 

Bane: Tsukuba er uten tvil den beste banen hvis du vil forbedre dine drifte-skills. Relativt kort bane, dvs enkel å lære utenat og ingen blinde kurver gjør at man kan konsentrere max om driftingen. yodude

Fortsatt, vil jeg ikke akkurat si at GT4 er virkelig å drifte med.. Har da kjørt/sladda/drifta i virkeligheta, og dette kommer i nærheten, men ikke no mer..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett en film av den driftinga di. :) Med ratt?

Må prøve det silvia oppsettet.

Jeg syns å drifte med ratt med drifting bilene er mye vanskeligere enn med andre biler, motsatt med håndkontroll. Noen enige?

 

For min del: kjøpte det Gt driving force pro 900* rattet, og jeg syns det var veldig vanskelig å drifte med. For med rattet i handa og pedalene under beina skulle man jo tro at alt var nærmere virkeligheten. Det syns ikke jeg. Det som jeg syns gjør drifting av ratt vanskelig er all input'en man ikke får som man får i virkeligheten, mht vibrasjoner, sensitivitet på gass, mangel av clutch, etc etc.

 

Derfor satser jeg på dualshocken. En dag jeg får meg TV-kort på pc'n skal jeg nok få mekka en driftefilm.

 

Og mess: Drifting i GT4 er som å lære å gå igjen, det handler om mestring. Øvelse hjelper som regel. I begynnelsen var jeg svært frustrert og savna den enkle fysikken i GT3. Til å begynne med er GT4 vanskelig å håndtere, med hårfin balanse mellom kontra og spinn, men man venner seg til dette også.

 

Kan for øvring informere om at skal man drifte er "normal"-dekka alfa og omega. Effekt på rundt 250-400 pleier å være plenty. Og skal du drifte med ferdigbygde driftbiler (Blitz R34, HKS Silvia, BP RX7) trenger du ikek gjøre annet enn å skifte til luxury-dekk og fjerne driving aids. Om du skal drifte med GT-biler må skru av alt av downforce på bakdekka, og kanskje til og med ha lavere grip på dekkene bak enn foran. Men det er ideellt med like dekk foran og bak synes ihvertfall jeg.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan være fint å prøve på for dere som ikke får til, enten fordi dere får MASSIV over-overkontra eller aldri får den sidelengs overhodet, er å tukle med vekt-balansen til bilen. Prøv dere frem. Jeg lekte litt med en gammel RWD lancer nå. Ble helt HERLIG etter jeg satt 30 i vekt på -50 på den :)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett sp. Åssen får jeg slått av antispinn å traction ¨kontroll på GT3???

 

Går på settings rett før løpet begynner og slår det av ;)

 

 

Slang sammen en film med den bilen du tipsa om technophobia. Ble noe rart med bilde, men.

Bilen var grei å drifte med, men har bedre biler. Som dere kommer til å se så gikk det ikke så bra, noen tips?

 

 

http://media.putfile.com/GT4-sliding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mess: Drifting i GT4 er som å lære å gå igjen, det handler om mestring. Øvelse hjelper som regel. I begynnelsen var jeg svært frustrert og savna den enkle fysikken i GT3. Til å begynne med er GT4 vanskelig å håndtere, med hårfin balanse mellom kontra og spinn, men man venner seg til dette også.

Heheh.. Det er fortsatt uvirklig som faen.. :hello:

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. Det er fortsatt uvirklig som faen.. :hello:

 

Har du spilt LFS S2? Jeg lurte litt.. Satt med 900 graders Driving Force Pro, både på LFS og GT4. Og det å drifte er annerledes fra begge, men utrolig gøy! Hvilken er mest realistisk? Eller kan det ikke sammenlignes i det hele tatt?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste driftebilene er forresten Blitz ER34, Nissan 200 SX S14 og S14A, og Mazda RX-7. Vanskelig å snurre rundt, selv med fulltune. Vi snakker da rundt 600 bhp...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt GT4 og DFP siden det kom ut, GT4 det var vel egentli det mest skuffende spillet i 05, til forventninga.. LFS, bedre.. Men ingenting kan sammenlignes med virkeligheten :) Men lfs kommer nærmest..

btw: Har også hatt lfs siden før S1..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

når jeg var i Japan i sommer kjøpte jeg det offisielle D1 gran prix-spillet til ps2. Makan til morro!! Alle de offisielle D1-rundene, inkl den i USA + en masse småtteri som holder ting morro! Alle JDM-driftebørsene er med + at man kjører mot kjente og muligens kjære konkurrenter. Siden spellet er lagd kun for drift er fysikken helt _SYKT_ digg. Å twin-drifte med 5cm klaring er en drøm, og med ivrige drift king som kommentator er dette noe av det mest gøyale jeg har spilt på lenge! :)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

når jeg var i Japan i sommer kjøpte jeg det offisielle D1 gran prix-spillet til ps2. Makan til morro!! Alle de offisielle D1-rundene, inkl den i USA + en masse småtteri som holder ting morro! Alle JDM-driftebørsene er med + at man kjører mot kjente og muligens kjære konkurrenter. Siden spellet er lagd kun for drift er fysikken helt _SYKT_ digg. Å twin-drifte med 5cm klaring er en drøm, og med ivrige drift king som kommentator er dette noe av det mest gøyale jeg har spilt på lenge! :)

Hihi.. Har begge ;) Men hvor realistisk DET er, kan diskuteres.. Men jævli kule biler, baner.. god underholdning

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nettopp vært å driftet med GT3 og GT4 for å sammenligne "drifte-egenskapene".

 

Gt3 er veldig lett å drifte med, men det er mye gøyere i Gt4, det gir meg mer tilfredstillelse:) det er mye vanskeligere i starten, for det er vesentlig mer understyring i det spillet. men lærer man å drifte, og mestrer å lage gode oppsett i GT4, er det så sinnsykt deilig å drifte gjennom alle svingene!

 

Anbefaler alle å lese drifte- Tuning- og Car-setting-tutorialen på http://www.gtplanet.net/guides/index.php/Gran_Turismo_4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår