espen19 Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Er dt olje pumpen som er årsaken? sliter med å få oljetrykk før jeg kommer over 1500 omdreininger...dette er en turbo golf med oljekjøler og alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 har du trykk i det hele tatt eller? kanskje på tide med en motor rens! bland 50-50 olje å diesel å hell på kjør den littegran (DET VIL SI IKKE MER ENN 15 SEC) hell alt av igjen å ha på ny olje..! pleier å hjelpe! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 ville sjekka oljepumpa først jeg men.. har du ikke oljetrykk, så vil du høre det godt på motoren. begynner og knattre med en gang, turbo eller ikke turbo Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 15 sec. syns eg hørtes lite ut. Når eg har diesel på, lar eg den stå på tomgang rundt 10-15 min. for deretter å skifte olje. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Har du målt trykket? Jeg hadde dårlig trykk på min (trodde jeg), så jeg byttet oljepumpe, oljetrykksbrytere og olje+filter - lampa blunket fortsatt. Målte trykket - det var bra. Det var rett og slett bare speedometeret som er tullerusk. Lampa har blunket mange minutter hver eneste dag omtrent i over ett år... Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 15 sec. syns eg hørtes lite ut. Når eg har diesel på, lar eg den stå på tomgang rundt 10-15 min. for deretter å skifte olje. sorry, tenkte på noe annet.. men uansett bør den ikke stå lenge på tomgang! diesel er tørt å tar knekken på o-ringer osv.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 bytt oljefilter.. enkelt og greit.. du skal ikke kjøre lenger enn 10.000km før filteret blir tett.. har du oljetrykkmeter?? Kjører du med turbo anbefaler jeg deg å bytte filter hver 5k km.. om du har under 1 kg trykk uansett turtall så er det på tide å bytte filter. =) Om du har aldri så fin olje så bytt hvertfall filter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg