kalle12345 Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 noen her som har prøvd seg på ait brush? har prøvd såvidt selv med en enkel billig brush. noen som har noen tips om en god airbrush? og hvor skaffer man lakk i mindre mengder? og kanskje noen bilder av noe dere har lakkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 NSR160 her på forumet holder på med dette.. tror et er airbursh hvertfall. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=98324 Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Ja prøver hvertfall. Hvilken brush har du brukt? Det er jo flere produsenter av spøyter/airbrusher prisen varierer jo etter kvaliteten. En billig brush finner du ikke deler til f.eks Om du ønsker en "proff" sprøyte. Dette er detaljer på høyt nivå. Har Mike Learn laget en brush i samarbeid med richpen. Som han kaller MOJO. Bare søk på nett "mojo airbrush" bør du finne den lett. Denne har jeg hørt mye bra om. Kanskje planer, om å kjøpe den selv. Når det gjelder lakk i mindre kvantum. Så bør du kontakte det lokale lakkforhadleren og spør dem. Dem blander frem lakken selv, slik at du kan be dem blande små kvantum. Jeg bruker Multilakk som er i rogaland/sandnes. Jeg bruker nå PPG evirobase, som er en vannbasert billakk. Og er meget fornøyd med den. Uansett hvilken airbrush du velger, sørg for at det er en dobbel action. Overkopp type. Og ikke en singel action. Skal ta et bilde av de 2 typene. Jeg har begge. Det finnes airbrusher i alle prisklasser. Det er bare hvor høyt nivå du skal brushe på som bestemmer. Hvilken du trenger Håper det hjelper. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Så var det bildet jeg snakket om. Den sorte er en underkopp singel action airbrush. Som betyr at du ikke får utnyttet all lakken du mikser. Og du ikke kan styre lakkmengden "on the fly" Den "blanke" (burde ha vært blank :op) Er den dobbel action. Som nytter alt lakken. Og du kan justere lakkmengden på direkten. Jeg bruker også en lab sprøyte til å blande små volum. Bruker også når jeg måler opp til glassfiber. Men det er en annen historie. Bildet ja Beklager kvaliteten. Jeg har kun brukt dobbel action sprøyten jeg kjøpte på biltema :) Den kan gi deg ganske så tynne linjer. Her er et bilde som er på størrelsen med et dvd cover. Om du er mer stø på hånda en meg, kan du lage enda tynnere linjer :) Som lompe sa så er min lille historie på. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=98324 Kunne anbefalt noen linker. Men forumreglene her er ganske strenge. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg