BIG1 Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 ta ut trekket i bagasjerommet, da skal du se en hvit luke under hattehylla. Skru opp, og du står midt i bensin-jungelen.Skal være et "lokk" du kan skru opp der, på selve tanken, hvor det går et par ledninger + 1 el to bensinslanger gjennom. Skru opp den, og pumpa følger med opp på armaturet festet til "lokket" :) Jeg har aldri åpnet min, men lest hvordan du gjør det i Haynes-håndboka. Tankmåler og pumpe skal være på samme delen du trekker opp, så vær forsiktig. mvh Rett under hatthylla? Så da betyr det jo at om jeg skal mekke på bensinpumpa mi så må jeg dra ut alt som heter stereoanlegg? :( B230A Trodde bensingreiene var under trekket rett ved hjulbuen på venstre side (der tanklokket er) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Rett under hatthylla? Så da betyr det jo at om jeg skal mekke på bensinpumpa mi så må jeg dra ut alt som heter stereoanlegg? :(B230A Trodde bensingreiene var under trekket rett ved hjulbuen på venstre side (der tanklokket er) kan og ta ned heile tanken. men vil du ikk det , så må du ut m anlegg , men på A maskinen har du jo ikk pumpe i tanken din... du har kun måleren og slange ner til bunn :P bensinen din blir sugd fra pumpa framme på motoren Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 NÅ har jeg funnet ut hva feilen er :)Det er en halvgiver i rotoren.. Det er en transistor som blir påvirket av et magnetfelt som kommer når kammen er på et visst punkt, når den åpner, sender den pulser til hjernen, og coilen. Uten denne slutter bensinpumpe og coil å fungere. Fikk den prutet til 290,- kr eks. mva på Autoparts :) Ikke for å være prippen, men det heter Hallgiver(utales hååll, engelsk) Bare til opplysning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 kan og ta ned heile tanken. men vil du ikk det , så må du ut m anlegg , men på A maskinen har du jo ikk pumpe i tanken din... du har kun måleren og slange ner til bunn :P bensinen din blir sugd fra pumpa framme på motoren Aahh, det var godt å høre :p Hva om jeg skaffer meg B230AT da? Må jeg da ha en bensinpumpe i tanken? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Aahh, det var godt å høre :pHva om jeg skaffer meg B230AT da? Må jeg da ha en bensinpumpe i tanken? nei , ikk så lenge det er A , da er det ingen pumpe baki... ingen under heller for den del. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 NÅ har jeg funnet ut hva feilen er :)Det er en halvgiver i rotoren.. Det er en transistor som blir påvirket av et magnetfelt som kommer når kammen er på et visst punkt, når den åpner, sender den pulser til hjernen, og coilen. Uten denne slutter bensinpumpe og coil å fungere. Fikk den prutet til 290,- kr eks. mva på Autoparts :) dvs,du betalte 290,- for en rotor!? sannt? eller er det en annen del nedi rotor-stammen der? For det er ganske enkle greier den festebraketten og "tappen" til rotoren, lite m følere der gitt :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Nei nei, det er ikke rotoren, det er en transistor som står under fordeleren.. :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg