Gå til innhold

Opel Kadett som "nøkker"

Ranger emnet


Flemastro

Anbefalte innlegg

Jeg har en opel kadett 1.3 1986 modell. Bilen har vært helt kurant å kjøre helt frem til nå. Den har begynt å nøkke når jeg kjører på lavt turtall, og frontlysene blinker i takt med nøkkingen. Også lysene på instrument panelet flimrer når bilen står rolig med motoren igang. Har byttet tenningssett, "vakuumklokka" og coilen, men ingen ting har blitt bedre. Er det noen som har opplevd noe lignende eller har noen tips om hva som kan være feil? Har snakket med noen som tror det er jordinga til motoren, men jeg er ikke helt sikker på hvor den er. På forhåndtakk. Flemming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg hadde en gammel kadett engang, og den hadde noen av de samme symptomene. Fant ut at det var dårlig jording på dynamo'en, og like etterpå byttet han hele sjiten. Kanskje et tips, jeg vet ikke..

:cool:

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

Jeg hadde en Kadett som ikke ville starte når den var kald... Fant aldri problemet... Bytta fordeler, coil, plugger, pluggledninger, termostat, tempsender.... You name it! Starta når motorvarmeren hadde stått i et par timer da...

 

Lykke til! :D

 

Hey... det problemet har jeg hatt å... Det kom og gikk litt, så jeg visste aldri om den startet om morgenen.

Men han som kjøpte den av meg justerte inn gasseren ordentlig og påstår at den starter helt fint nå...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår