Øyvind Ryeng Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden? Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere? Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale! Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by Bmw345 Er ikke det bilen til engen racing? Den som var på Rudskogen i høst? Hvis du skulle få lyst til å sette turbo i den, så mail meg! Jeg og en kamerat lager all verdens rarieteter i stål. syrefast og vanlig... Har laget ett par turbogrenrør til E30 allerede, og de funket finfint! Bor du langt unna da? Jeg holder til i Kr.sand... Et tips ... Et par linjer under nicket hans står det et engelsk ord "location" som kanskje hjelper deg litt. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by Bmw345 He he, første man blir blind på er jo... øya I know Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by tekNetium Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden? Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere? Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale! Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i. 230 "hehe" hester?? Hva har jeg da? 200 "haha" hester:D Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by tekNetium Hvordan få det godkjent med 230 (hehe) hester i sleden? Og Kai Bakken på KRB Trading skulle ha cirka. 15.000 kroner for å bygge en eksosmanifoild for en T04 :(. Noen billigere? Altså, ikke det at jeg har en 325, men det blir mest sansynlig min neste bil pga. kjøreegenskaper og trimminspotensiale! Bildet her er fra http://www.bmwpower.no, og viser en Turbonetics 60-1 under panseret på en E30 325i. Tror kanskje han her kan hjelpe deg litt...... ;) http://www.streetracing.no/index.php?side=m1 Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Takk for alle innspill! Det er nok Engen sin BMW, ja. Jeg bor i Tromsø, og det er ikke mange her oppe som har kunnskap/mulighet til å lage et godt grenrør for turbo. Med "230 hehe"-hester mener jeg 400+++, men dette kan da skrus ned til 230 i eu-kontroll-tiden, eller hvis man skulle løpe på en flygende kontroll langs de bedritne veiene her oppe i Tromsø. Hva biltilsynet angår er det 230 hester i bilen, men hva er boostkontrollere til? :D Bare fordi jeg liker å poste bilder, her er et av en turbo av ukjent fabrikat/opphav: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Og en liten ting til! Hvordan i all verden skal man "maksimere" turbolyden i bilen? Jeg vil ha høyfrekvent, pervers, skrikende og hylende turbolyd som sjærer i ørene! Er dette mulig med, la oss si, 0,5 bar? Altså, jeg så helst at turbolyden overdøver motorlyden ved litt pådrag, og det er akkurat passelig hvis man kan SKJÆRE GLASS med den lyden når man kjører forbi hvisse glassfasader her i byen (ja, politikerjævlene bygger seg faenmeg nytt rådhus til over 550 millioner, når vi mangler plass til eldre, barnehager, skoler, osv.) Grunnen til at jeg vil kunne skjære glass er ganske enkelt: rådhuset kommer til å ha stooore glassfasader :D Ellers av vedlegg finner dere lyden av en BMW E30 M3 med 325-turbomotor :) http://www.bsmotor.com/sound/haaland.mp3 Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Og når det gjelder dumpventil, hvordan skal man unngå den der "flaffre-lyden"? Jeg drømmer da om en konstant, metallisk, høyfrekvent plystrelyd som er for pervers til å kunne gjengis med ord :D Hører gode ting om Greddy's Type-R-ventil, men hvordan er lyden? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Hvis du skal ha godkjenning med TÜV papirer så ta kontakt med Martin Müller-Lampertz hos http://www.motorleistung2000.com 3 mil syd for Hamburg. Han kan alt om godkjenning av E30, og sitter med godkjenningspapirer for det meste. Blandt annet E30 med V12, M5, B7 og V8. Kjempeservice der....fikk pils, røyk og middag da jeg var der nede i påsken. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Ah, nydelige greier! Da blir det gjerne 325-turbo på meg da! :D Hva skal man ellers passe på ved kjøp av disse horkjørte ungdomsbilene? Slitt hjuoppheng / bremser? Er de galvaniserte? Isåfall, hvilen årsmodell kom først med dette? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Den er jo 4-dørs! *hyle, gråte, skrike* Er på utkikk etter en 2-dørs, jeg... Og det er kanskje ikke så dumt med 2,8-blokk? Hvilken bil kommer den fra? Her er da drømmebilen: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Åh, herregud! Sånn skal det høres ut! ORD BLIR FATTIGE! Denne filmsnutten er klippet fra TurboDreams2-traileren, og viser det jeg tror kan være en Supra som kjører ut fra en utkjørsel, og girer ved kanskje 2000 rpm! :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Joda, det der er uten tvil en av de bedre 4-dørs E30'ene jeg har sett! :) MEN: etter man har brukt 40.000 kroner på bilen, og ser den står og skinner i sola, så er det bare en eneste feil med den; den er 4-dørs. Uansett hvordan man snur og vender på det, så ville jeg foretrukket en 2-dørs bil fremfor en 4-dørs hver eneste gang. Men den var pen til å være 4-dørs, ja. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Noen som vet hvor jeg finner de felgene der? og hvor mye de koster? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Felgene heter Azev A, og selges av blant andre: http://www.caprizonetuning.com/felger/azev/ De er faktisk ganske billige også: 7,5X17: 2.599,- Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg