Zeerocool Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Får en lader i posten i dag, og hadde tenkt å sette den inn. Er det noe jeg bør være obs på, eller noe jeg må huske når jeg setter'n inn? Jeg har renset IC for deler fra den gamle ladern og byttet olje. Jeg har også renset alle rør/slanger som går til/fra ladern. Noe annet? Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Viktig ved innsetting av ny lader Ny lader skal kjøres inn 800 km maks turtall 3000 o min Når ny lader eller overhalt lader settes inn etter mottagelse, er det utrolig viktig at alle rørdeler, intercooler og bypass rør rengjøres grundig. Her kan det brukes høytrykksspyler og avfetting som: Parafin, avfetting eller white-spirit. Hvis ikke dette gjøres kan metallspon eller pakningsdeler fra gammel lader komme via bypassen og inn i den nye laderen. Ved bytte av lader må luftfilter også byttes eller rensgjøres 100% Det er to ting som gjør at laderen holder seg: Det er rent luftfilter, og ny olje. Pass også på at oljeledninger ikke er tette, og at de er frie for bulker og brister. Lader ut inn Luftfilterboks fjernes Drivreim presses opp i støtdemper og fjernes av ved dynamohjul 4 umbrakobolter rundt reimhjul fjernes Alle slanger til fra Lader På Golf fjernes u-rør som sitter med tre umbrakobolter På Corrado og Passat fjernes svart boks til høyre for lader ved centerskrue som sitter inni hullet For å komme til punkt 5 kan deler av front fjernes og radiator og intercooler bøyes opp i retning av batteri. dette for å komme lettere til. Motorbrakett festet med 4 umbrakobolter i motorblokk trenger ikke fjernes. Hylser som sitter inne denne der hvor Lader er festet kan skyves in for å få lirket ut laderen. Laderhjul bes levert med lader og kan sitte på da dette kan være vanskelig å få av uten spesial verktøy Alle slanger til fra laderen og intercooler rengjøres inni 100% med avfetting og høytrykkspling, tørkes godt før lader settes inn igjen. Dette er viktig for å unngå at metallspon fra Lader kommer inn i Lader via Bypass og forårsaker totalhavari av Lader Umbrakoboltene kan sitte veldig godt slå litt med hammer og bruk rustmiddel. Det er viktig at olje inn til laderen og olje retur fra laderen ikke er tette kjør gjerne luft inn her for å blåse de rene, sjekk for sprekker og påse at ikke returslange kommer i klem ved montering av Laderen. Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 hjertlig takk! :D Nå ser jeg at det ikke var med laderhjul (reimhjul som driver ladern) så da er jeg tilbake til scratch :( Well well, får sette inn ladern uten å koble til ting, så slipper jeg nå i alle fall å gjøre det neste gang. :D Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Hm, nå er alt utenom oljeslanger koblet. Jeg turte ikke å koble til oljeslangene siden jeg ikke har reimhjulet til ladern og dermed vil den jo ikke gå rundt, og at det da pumpes olje inn i ladern er vel ikke bra....?? Er vel ikke noe problem at luftslanger er koblet til selv om ladern ikke går? Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 det ikke noe problem og ha olje på det står bare med trykk på lagrene. ? har ikke du reimhjul fra gamle laderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 det ikke noe problem og ha olje på det står bare med trykk på lagrene. ? har ikke du reimhjul fra gamle laderen? Ok, da skal jeg koble til de slangene også :) Nei, desverre så sendte jeg det med når den skulle inn til sjekk (om den kunne reddes) etter at jeg hadde rasert den. Fikk beskjed om at den gikk rett i metallcontainern :drive2 så da glemte jeg jo helt å evnt. få tilbake ladehjul ;) Men det ordner seg nok. Er jo ikke verdens vanskeligste ting å få tak i. Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Viktig ved innsetting av ny lader Ny lader skal kjøres inn 800 km maks turtall 3000 o min Oi, hadde hørt man skulle kjøre inn 3000 jeg, lå å putra i maks 3000 rpm over en mnd jeg med masse kjøring! hehe, ordner seg, den er da hvertfall gost kjørt inn;) Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 ta av coilledningen og snurr motoren på starteren før du starter motoren første gangen. Slik fyller du laderen med olje og sparer laderen din Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 ta av coilledningen og snurr motoren på starteren før du starter motoren første gangen. Slik fyller du laderen med olje og sparer laderen din Skal gjøre det! Takk for tipset :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.