Gå til innhold

Åpne høytalerdeksel

Ranger emnet


Gromit

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Vet ikke om du har fått dette til, men stikk innom en Hyundai forhandler og hør med dem. Jeg måtte av med hele side dekslet nå i helga da jeg byttet høytalere bak i coupen min, dette er en 2002 modell, mens i 2000 modellen som jeg hadde før var høytaler gittret klipset.

 

Lykke til :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja. Nå skjønner jeg hvorfor Hyundai Accent er ei billig ramlekasse for å si det slik. Alt er laget at du må bryte det av for så å kjøpe nytt. Problemet er at alt er skruet fast på baksiden av dørsida. høytalerdeksel, håndtak, lomme etc. Jeg får løs alt unntatt sveiva. og der er problemet at det er en låsesplint som holder den fast. Prøver du å dra den ut da ødelegger du kanskje hele vindusheissystemet og det er jo bbbillig. Snakka med hyundaiverkstedet og de sa man skulle bruke ei heklenål for å dra ut en låsesplint. Noe jeg ikke akkurat klarte å se nedi der. eller på fremsiden under mansjetten til sveiva. Så hvis noen andre vet bedre råd så vil jeg gjerne vite det.

 

Bilen er en 97 Accent Jubilee.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette. skal prøve

 

Answer

 

Regarding removal of the Accent door panel: After removal of the four obvious Phillips screws securing the door panel to the door (located two at the bottom and two at the front just below the adjustment for the side mirror), remove the window crank handle ( in this case the "C" clip is located BETWEEN the handle and the spacer and usually oriented so the clip opening is in line with the knob), remove the screw securing the interior door handlde, remove the screw securing the door release (and power locks if equiped) the GENTLY pull the door panel, starting at the front then moving in a clockwise direction, to the rear which will have four plastic clips securing the panel at the rear. These need to be pulled out of their respective holes ( a special tool is available but not necessarily required). Once this is done lift the panel vertically to free the inner window seal. Hope this helps.

 

[improve answer]

Answer

 

A good way to remove the C-clip is to slide a towel in between the spacer and the window crank and work it upwards until the clip comes off.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår