stand-jo Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Noen som har gjort seg en mening om hvilke felger som passer fint til 190? Hvor stor felg er det plass til egentlig? Ser jo ut som det er god plass inne i hjulbuene. Vurder å satse på 19" femeikers Kromfelg med lavprofildekk. Noen som har en anelse om hvordan det vil bli? Vurderer OZ felger også, men helst krom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 19" får du ikke plass til. 18" går greit, men du ofrer mye komfor. Ideelt på en 190 er 17" med 215/40 dekk på. Alt over 8" bredde har man store problemer med å få på innsiden av skjermen uten å valse. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Da ble det 18"... :) Er klar over komfortproblemet, og store felger er enda mer utsatt for kantskader enn mindre felger. Men store felger ser ganske bra ut da. Komforten kan vel også forbedres med bedre fjæring? Er ikke fullt kresen på komforten selv. Har ikke omstilt meg fra rally til luksus enda... Men masse komfort er jo en fordel for en "cruisebil"... Så den må jeg tenke litt på. Har lyst på nivåregulerbar luftfjæring når alt det andre er gjort. Uansett... det var de felgene! 18" Hvilken dekkdimensjon blir det på en 18" felg? Merke? Jeg ser at Wolfrace har en del fete kromma felger. Liker Lowenhart også, men hvem i Norge importerer disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Fy flate! Tror det holder med 17" likevel! Så ganske stort ut med 18" på Felgspesialistens felgsimulator. 19" så helt for jævlig ut... :O 1" ned i felg er ikke så stor forskjell, men 1" ned i dekk utgjør nok en del. Må nok se an utvalget litt til. Har lyst på 18", men det så litt tynt ut med gummi rundt den 18" felgen... Litt upraktisk med tynne dekk her i Nord-Trøndelag, dårlige veier... hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Hva med denne til 12990,- i 7,5*18 med 215-35-18 og fri frakt? http://www.purewheels.no/conviction.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Jeg prøvde på 18" på min. bare for å se om det ble fint. detter e 8x18 med 215/35 gummi syns det ble fint.men holder meg til 17" jeg. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 hm. Larzon Conviction... Ser ganske rå ut. Spørs hvordan det passer på bilen... Er tydligvis litt mer dekk på 18" enn jeg trodde. Hvordan var merza å kjøre med 18" felger mb190freak? Har du bilde av hele bilen sett fra siden? Hva med denne? http://www.tevodekk.no/default.aspx?BildeID=17 Eller denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Sorry at jeg spørr, men er merca di strøken a?? Kommer til og se shabby ut med 18" kromfelger hvis du har rust og div. Du finner sikkert noen fine felger drunk Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 BTW de du har bilde av øverst der, ville jeg gått for, hvis det står mellom de to du la ut bilde av... Manger eiker, 18" og krom blir bra vøtt babyhmm? Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Strøken ja. Hellakkert for et år siden. Speilblank lakk. Og helt original, har vært gubbebil lenge så alt er i orden. Bare to eiere før meg. En tysker og sjefen min. Skal montere bodykit senere. Bilen skal "pimpes" opp en god del hakk, og da trengs det litt bling. :) hehe Det blir mange eiker eller 5-eiker... Er ikke 100% sikker enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Om du ikke har en meget senka bil, så vil fort 18" se dumt ut.Se bare her, carlsson felgene er knallfete, men blir mye "felg" og lite bil, hvis du skjønner hva jeg mener. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 jeg syns 18 er litt stort. men har vel litt med hvordan felgen er å. den jeg prøvde på syns jeg ikke virka så stor. for store felger er ikke pent. så har jeg vært deg så har jeg satsa på 17" Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Jeg har kjørt 2 sessonger på 18". Først med 225/35-18 "subb subb" Fjeners ved å chimse ut festet i bunn på demperbenet foran. (Mere negativ camber) Sist med 215/35-18, og det er problem fritt. Eneste ulempen er at hvis man punkterer, som jeg gjorde, så trenger hjulet kun å ta en runde, så er dekket ødelagt! Hadde ikke skjedd så lett med 17" eller mindre. Kjørte med ASA W21 felger. Blir pent med 18" på W201! :well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Synes ikke det ble så verst jeg med Carllsson på den svarte Merza der... Hver sin smak selvsagt. :) Er carllsson felgen mattkrom eller ser det bare sånn ut? Selvfølgelig skal jeg senke bilen! Men... jeg venter til felgene og bodykittet er på. Må se hvor mye senking som passer når kittet er montert. Vil verken ha for mye eller for lite senking. Må ha senkinga slik at ikke kittet blir for langt nede og skraper ned i fartshumper og slikt. Har sett det mange frontfrangere bli stripa opp på ujevnheter i veien. Ikke bra. Drømmer om nivåregulert fjæring med tiden også, så jeg kan regulere høyden akkurat slik det passer meg når jeg sitter i bilen. Men det blir nok ikke med det første. Merza er en bil som kler stor felger synes jeg da, men hver sin smak selvsagt. Er fan av DUB Edition bilene, så jeg liker store felger på store biler... :thumb Men på biler med rally stil, racing stil og lignende så synes jeg ikke store felger er like bra... Uansett, felgene blir det første jeg skaffer til denne bilen siden det tross alt utgjør halve bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Synes ikke det ble så verst jeg med Carllsson på den svarte Merza der... Hver sin smak selvsagt. :) Er carllsson felgen mattkrom eller ser det bare sånn ut? Selvfølgelig skal jeg senke bilen! Men... jeg venter til felgene og bodykittet er på. Må se hvor mye senking som passer når kittet er montert. Vil verken ha for mye eller for lite senking. Må ha senkinga slik at ikke kittet blir for langt nede og skraper ned i fartshumper og slikt. Har sett det mange frontfrangere bli stripa opp på ujevnheter i veien. Ikke bra. Drømmer om nivåregulert fjæring med tiden også, så jeg kan regulere høyden akkurat slik det passer meg når jeg sitter i bilen. Men det blir nok ikke med det første. Merza er en bil som kler stor felger synes jeg da, men hver sin smak selvsagt. Er fan av DUB Edition bilene, så jeg liker store felger på store biler... :thumb Men på biler med rally stil, racing stil og lignende så synes jeg ikke store felger er like bra... Uansett, felgene blir det første jeg skaffer til denne bilen siden det tross alt utgjør halve bilen. carllsson felgene er mørk "crome" vanlig lakk ikke forcromet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg