MAGUN Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Du må visst kjøre gjennom 3-4 tanker før v-power får renset motoren skikkelig. Jeg har sett denne filmen fra kick off`et til shell på fornebu, der var det en kjemiker som hadde 2 stk ventiler som var ganske sota og grisete og så puttet han en ventil oppi ett glass med v-power og en ventil oppi ett glass med bensin fra ett annet selskap og varmet dette opp. Etter ca 15 min så var glasset med v-power veldig grumsete og det andre glasset var like reint. De gjorde også ett forsøk med en Toyota Carina som de hadde laga det til slik at 2 sylindre gikkk på v-power og 2 på "vanlig" 95blyfri, dette ble overvåket av representanter fra NAF tror jeg det var. Så kjørte Thomas Alsgård (!) 160mil med bilen og etterpå så fikk vi se med endoskop inni sylindrene på ventilene og de som var kjørt på v-power var blitt nesten som nye og de andre var like sota som før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 Han demonstrerte også hvorfor en rein ventil fungerer bedre enn en sota ved å dyppe den møkkete i besin og tente på, denne kunne han bruke som fakkel i flere sekunder. Så dyppet han den reine i bensin og prøvde å tenne på og det gikk ikke. Derfor påstod han at den sota ventilen fungerte som en svamp og trakk til seg bensin som ikke ble forbrent. Hvis du da bruker v-power så får du bedra forbrenning av bensinen og dermed mindre forbruk og mer effekt enn en motor som bare går på annen bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 hallois kjørt gjennom 1.5 tank me dette V-power guffet utroli nokk bilen gikk 8 km/t fortere nå en det den gjor før ;) 228 km/t på bm'en nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 De gjorde også ett forsøk med en Toyota Carina som de hadde laga det til slik at 2 sylindre gikkk på v-power og 2 på "vanlig" 95blyfri, dette ble overvåket av representanter fra NAF tror jeg det var det var faktisk også Det Norske Veritas Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 evo magazine målte forbausende stor forskjell i effekt over noen tusen km med Shell Optimax da den kom. De hadde en Civic Type R langtestbil som ble målbart og følbart helt tydelig raskere og sterkere - og de har jo bare bilene max ett år - det er ikke spesielt lenge å bygge opp avleiringer på :eek: Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Jaja... Skal teste bensinen i helga sammen med Nos Octane Booster +7 Hvodan vil det gå å bruke mer Octane Booster enn anbefalt ? :p Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Ifølge min informasjon fra ansatte hos shell kommer det ikke 100 oktan i Norge Mvh Edit: 2003.. :D de snakket om 100 oktan på shell sitt landsmøte iår også :D Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Mer spent på om de begynner med e85 som svenskene har gjort en stund. var snakk om det på nyhetene for ikke så lenge siden. Miljødrivstoff, at det har 104 oktan(eller noe?) blir jo bare ekstra bonus for de som kjører litt ladetrøkk.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Shells V-power stryker i test. Faktisk dårligere akselerasjon. Men jeg lot meg ikke lure av Shell, jeg kjører nemlig på diesel. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Hvofor ikke kjøre på flybensin (Avgas) ? Den er på over 100 oktan og billigere enn 95 oktan fylt fra pumpe. De fleste som selger fyringsolje kan skaffe avgas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Mer spent på om de begynner med e85 som svenskene har gjort en stund. var snakk om det på nyhetene for ikke så lenge siden. Miljødrivstoff, at det har 104 oktan(eller noe?) blir jo bare ekstra bonus for de som kjører litt ladetrøkk.. E85 er som det ligger i navnet.. 85 oktan. De regner ett effekt tap på 25% slik at prisen er 25% lavere en bensin for at det skal være økonomisk fornuftig Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Figgi Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 bra dere henter fram en tråd om er 3 år gammal Siter Vw Golf Highline 01' (x) Subaru Impreza gt 99' (x) VW polo 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 E85 er som det ligger i navnet.. 85 oktan. De regner ett effekt tap på 25% slik at prisen er 25% lavere en bensin for at det skal være økonomisk fornuftig Mvh ehh.. Nei, e85 som navnet antyder er 85%etanol og 15%bensin. Oktantallet på etanol er høyere enn bensin. Husker jeg ikke feil er oktantallet til e85 104. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Ekke mye å se til reklame for denne V-power greiene, men ser den er på en del stasjoner i dag. Aldri merka no forskjell med dette greiene... Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 ehh.. Nei, e85 som navnet antyder er 85%etanol og 15%bensin. Oktantallet på etanol er høyere enn bensin. Husker jeg ikke feil er oktantallet til e85 104. Stemmer det du sier.. Blir vel noen som forsker litt på å blande dette i bensinen etter hvert http://www.etanol.nu Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.