Turbo_FB Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 spørs hva som blir riktig med tanke på spedometer da... . Bruker du speedometer da? Vr6 panseret er jo ikke breiere enn g60 og jeg har ikke lagt merke til at skjermene er breier. Noen må finne noen bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 så jeg har annerledes panser og skjermer jeg da? siden jeg har 92 modellen med "faceliften" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Panseret vet du sikkert en anneledes men det er ikke bredere, skjermene er bredere... kun skjermene, ikke motor rom og alt det der! Synes det har sporet litt av nå! Dere som skal montere turbo nå, hva med en liste over planlagte deler som skal monteres... Jeg kan begynne: Manifold fra Atp Downpipe fra Atp Ferdig bunn panne fra Atp Olje slanger fra Atp Bolter og pakninger fra Atp T3 Turbo Rallye cooler Røde 308 dyser olje kjøler med termostat Rør til cooler fra jobben Chrome topp deksel og innsug Forsterkede råde lager Chip fra frode Tror det er det meste... sikkert glemt noe... :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Ferdig bunn panne fra Atp Forsterkede råde lager Å kjøpe ny bunnpanne er bortkastede penger. Er jo bare en flens som skal lages til i den gamle. Forsterkede råde lagre trengs iallefall ikke da g60 lagrene er sterk nok. Vet ikke om man får forsterkede engang. eneste er vel at de har et hull i seg til ekstra olje. Utenom det så er du vel klar. Kanskje wastegate eller boost controller, men turboen din hadde vel intern wastegate. Hva merke er ATP? har du noen link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Å kjøpe ny bunnpanne er bortkastede penger. Er jo bare en flens som skal lages til i den gamle. Forsterkede råde lagre trengs iallefall ikke da g60 lagrene er sterk nok. Vet ikke om man får forsterkede engang. eneste er vel at de har et hull i seg til ekstra olje. Utenom det så er du vel klar. Kanskje wastegate eller boost controller, men turboen din hadde vel intern wastegate. Hva merke er ATP? har du noen link? Bunnpanne med ferdig tiget flens kostet 77$ Forsterket rådelager fins og er nødvendig da man skal ha mere ladetrykk! Trodde da du viste at det er svakhet! Har intern westgate så dette får holde nå i allefall! http://www.atpturbo.com/ Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Bunnpanne med ferdig tiget flens kostet 77$Forsterket rådelager fins og er nødvendig da man skal ha mere ladetrykk! Trodde da du viste at det er svakhet! Har intern westgate så dette får holde nå i allefall! http://www.atpturbo.com/ Billig bunnpanne da. Jeg har kjørt ganske mange g60 turbo motorer og aldri brukt forsterkede råde lagre. Kjørte 1.6 ladetrykk på d meste. Men bruker aldri dårlig olje og bytter oftå så må være noe der. Ramlet over noen feite 16vt manifoiler på nett. http://www.woodyracing.de/kruemmer.htm men legg merke til toppdekselet !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Hvilke mods gjorde du med 1,6 i lade trykk? smidde stempler og sånn eller? Hadde vert fint med liste for og se hva som må forsterkes for og kjøre med sånn efekt! Noen anelse om hva du hadde i hk? kjørte du med 8v topp eller? Er jo en grei sikkerhet og ta da for snakket med flere som sier rådelagrene er dårlige på disse bilene... Ikke noe stress og bytte heller for tar det jo med motoren i, bare og skru ned olje panna... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Motoren var helt orginal g60, bortsett fra større dyser og trim kam. Ja det er fort gjort å bytte lagrene så er vel like greit å gjøre det når du først skal bytte bunn pannen likevel. På 1.2 målte vi 202 hk på hjulene. Det var på en golf 2. Var kun den jeg målte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Tåler motoren virkelig 1,6 i ladetrykk? må ha gått noe jevelig! får se om jeg overhaler en motor og kjører høyt trykk på den... Vet dette har vert oppe mye før men kan jeg bruke G60 bunn og 16v topp? Mener og ha lest at dette skal gå greit... hadde vert fett når man alikevel skal bygge opp en motor... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Du kan det men du kan ikke bruke g60 stemplene og rådene da da må du ha 16v råder og 16 v stempler som e dreid av eller flere topp pakninger. men fins så mangen løsninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 hvorfor må jeg ha andre stempler? blir det for høy komp? Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Hørte noe om at det kitet fra EIP var gått ut,ikke fikk tak i det mer. Har kjøpt meg det kitet fra ATP, den tuboen som er med der er en t3 super 60, skal jo være god for 350 hk.i dette kitet følger det jo med mye,eneste jeg ikke skal bruke er chipen,har sns sin cøstum :) er vel den beste for dette. Mitt oppsett: turbo: t3 super 60 Porta topp av sstuning Sns custom chip Red top dyser 3.5 FPR 911 turbo bensin pompe Dr Schrick 268° / 276° Porta innsug og gass-spjeld en 16v har jo 10:1 i komp. en g60 har 8:1. Få hele tak i audi s2 råder og stemler,tåler jo en del bank Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 så S2 stempler og råder passer over? G60 motorene er jo sterke og tåler mye juling så bytter rådelager jeg for er vist en svakhet! men Turbo FB kjører jo1,7 i ladetrykk på org lagere så holder jo... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Rallyeraider, har fått på turboen? Passet det bra? Mye jobb? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 ja alt er i nå, ble noe krangel me downpipe og mellomaksling, men fant en løsning på det. er jævel trangt bak det. er ca 7mm klaring mellom kompressor delen på turboen og torpedoveggen.var litt arbeid me til passing på alt, så den der " bolt on " salgstrikset kunne di spart seg for :doh Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.