sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Nå sammenlignet nå jeg det med vann da.. Og om begge rørene er like tykke og samme mengde vann strømmer gjennom dem i samme hastighet er trykket likt. Om røret er tynnere er trykket større? ok la oss fortsette :) (uten å krangle) .. som i den tegningen din viser så vil trykket være størst før turbinen, mens etterpå så flyter det bare ut (som på en tyrbo motor).. for å skape en balanse slik at trykket er likt før og etter så må du ha et tynnere rør etter som du sier :) enig? ps: for all del ikke gå for langt inn i dette, jeg vet de fleste vil prøve å sette meg på plass her.. sorry at jeg har ertet på meg "dere" .. forklaringene mine er ikke noe å skryte av, men hadde håpet at det var en som hang med jaffal :) (en som kan og vet minst like mye).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hifonic har rett. det tynneste røret er en klar hindrer for hele systemet. Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 ps: glemte en viktig detalj hvis vann er det vi skal sammenligne med. for å få dette riktig, så må vi tenke på motstanden (sett som f.eks 2 ohms last) .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hifonic har rett. det tynneste røret er en klar hindrer for hele systemet. hva er problemet egentlig? Bruk 50mm + og 50mm - så er begge sidene av forsterkeren like glade! :biker Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hifonic har rett. det tynneste røret er en klar hindrer for hele systemet. hehe du syns vel det hehehehe.. i et system med direkte kortslutning så ja!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 hva er problemet egentlig? Bruk 50mm + og 50mm - så er begge sidene av forsterkeren like glade! :biker Er en viss kar som enten leiker gud med oss eller så trur han at han er verdensmester og skal lære alle det han "kan". Vi andre skjønner det at lik dimensjon begge steder er det greieste ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 ok la oss fortsette :) (uten å krangle) ..som i den tegningen din viser så vil trykket være størst før turbinen, mens etterpå så flyter det bare ut (som på en tyrbo motor).. for å skape en balanse slik at trykket er likt før og etter så må du ha et tynnere rør etter som du sier :) enig? ps: for all del ikke gå for langt inn i dette, jeg vet de fleste vil prøve å sette meg på plass her.. sorry at jeg har ertet på meg "dere" .. forklaringene mine er ikke noe å skryte av, men hadde håpet at det var en som hang med jaffal :) (en som kan og vet minst like mye).. Som en turbo? tynn eksos er jo flaskehals på turbomotorer. Bytt originaleksos til 4" og du før mer ladetrykk fortere. Mer effekt og respons :) Du har ikke ertet på deg noen, men for meg virker det rart at trykket i et tykt rør skal være større enn ett tynt rør.. om du har 1kg trykk i en 1.5 colaflaske og tar samme mengde luft i en 0.5, så vil jo trykket være tre ganger større!? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 soocool:Jeg foreslår at vi treffes så jeg får hilse på en velkjent kverulant! Når passer det for deg? Mvh Pål hehe hadde jo vært kult det :) passer egentlig når som helst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 hva er problemet egentlig? Bruk 50mm + og 50mm - så er begge sidene av forsterkeren like glade! :biker Er jo bare å overdimensjonere med en gang så slipper man å tenke på det mer :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 hehe du syns vel det hehehehe..i et system med direkte kortslutning så ja!!! Vel. Greit for meg. bare bruk 20mm kabler du. jeg vil bruke mine 50 for å ikke skade forsterkerne. Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Er en viss kar som enten leiker gud med oss eller så trur han at han er verdensmester og skal lære alle det han "kan". Vi andre skjønner det at lik dimensjon begge steder er det greieste ;) bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet. som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet. som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :) Må bare spørre et siste spørsmåk før jeg tar kveld :) Tror du at du får bedre lyd enn oss andre som bruker 100mm2 strømkabel på både pluss og minus ved å bruke 21mm2 pluss og 50mm2 minus? Spenningsfall er good shit :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet. som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :) Tosk. Sorry ass, men ikke rart du provoserer på deg mange. De fleste skjønner liksom når de har sagt sitt. du liksom gir deg aldri. Du skal alltid ha siste ordet og presse frem enda litt mer kverulering og motsigelser til det alle sier, og så nå de andre gir seg skal du fortsatt ha siste ordet. Akkurat som en 5åring. Ikke ment for å skape krangling eller uhygge. prøver bare å hjelpe deg til å skape en litt bedre stemning her! :peace: Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Må bare spørre et siste spørsmåk før jeg tar kveld :)Tror du at du får bedre lyd enn oss andre som bruker 100mm2 strømkabel på både pluss og minus ved å bruke 21mm2 pluss og 50mm2 minus? Spenningsfall er good shit :D 21mm2 er veldig kraftig kabel allerede og holder opp til 6 meter lengde. Viktigst er at alle godskablene byttes ut i hele systemet, og da 0/1 AWG.. at du gidder å legge inn en 50 mm2 plusskabel i en bil, er en smaks sak, men det hjelper nada for å si det sånn.. (plaseboeffekt kanskje).. Balanse gutter :) (viktig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 21mm2 er veldig kraftig kabel allerede og holder opp til 6 meter lengde. Viktigst er at alle godskablene byttes ut i hele systemet, og da 0/1 AWG.. at du gidder å legge inn en 50 mm2 kabel i en bil, er en smaks sak, men det hjelper nada for å si det sånn.. (plaseboeffekt kanskje).. Balanse gutter :) (viktig) Balanse? Er du redd for at det samler seg opp for mange elektroder på pluss siden,slik at det blir kø for å spassere inn i forsterkern din? Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.