Gå til innhold

Sommerfelger til 91 Mazda 323!

Ranger emnet


Solberg-

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å poste denne men..Noen får bare flytte den hvis den ligger feil!

 

Saken er det at jeg har lyst på lavprofildekk og noen fete felger på Mazdaen min til våren/sommeren! Så lurte jeg på om noen av dere har noen gode forslag om felger? Er litt usikker på hvilken størrelse som passer best og slikt men alt går da sikkert å få klemt inn! Felgene skal ikke være altfor dyre, maks 7-8 tusen for 4 stk. Helst med dekk også hvis det går ann..

 

Prøvde fattern sine felger på min bil, 235/40-18" var det på dem. Det så ut som det sku blir rimelig trangt å få tell. Men nå satt jo jeg bare dekket "utenpå" dekket som satt på bilen fra før da! ;)

 

Dårlig bilde av bilen hvis det er til noe hjelp:

 

Utennavnfiksautenskilt.jpg

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-17" er vel en optimal størrelse på disse. Finnes de som kjører med 18 også, men regner med at subbing lett kan bli et problem. Blir litt oversize i mine øyne på en slik bil. Velg det du selv syns ser bra ut, men pass på at innpresset er riktig :)

 

hmm..var no sånt je tenkte også ja..lurer fælt på dimensjonen på dekka kan være altså..aldri sett en sånn mazda som je har med lavprofildekk så..er vel ikke så mange her innpå som har slik bil heller så..hehe

men får bare prøve.;)

 

hva mener du med at innpresset skal være riktig? hva er innpress? :S hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 215/40-17 på mine, med hva ere? 38 eller noe i offset?

 

går akkurat.

 

det er på en 323 F riktignok :)

 

du har vel boltsirkel 4x100 på den der.

 

Hei.

 

Det er 114,3 4 bolt på BF/BW.

 

Sats på 16''. 17'' går, men det er trangt (-og tungt). 18 går, men uten dekk..

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er 114,3 4 bolt på BF/BW.

 

Sats på 16''. 17'' går, men det er trangt (-og tungt). 18 går, men uten dekk..

 

mvh

 

heisann

 

henger med på 16 el 17" altså men...114,3 bolt på BF/BW?????????????????

hva i farsken betyr det? samma med innpress...kan noen forklare det for meg vær så snill...beklager min uvitenhet her folkens..hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

henger med på 16 el 17" altså men...114,3 bolt på BF/BW?????????????????

hva i farsken betyr det? samma med innpress...kan noen forklare det for meg vær så snill...beklager min uvitenhet her folkens..hehe

 

Hei.

 

Det er sirkelen som boltene som fester hjulet beskriver som er 114,3 mm diameter. Og det er 4 bolter som holder hjula.

 

mvh

 

PS: Sett in B6 turbo motor i den, og kjør fra pappa'n din :bump

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er sirkelen som boltene som fester hjulet beskriver som er 114,3 mm diameter. Og det er 4 bolter som holder hjula.

 

mvh

 

PS: Sett in B6 turbo motor i den, og kjør fra pappa'n din :bump

 

Okei..Nå skjønte jeg plutselig mye mer ja. Henger med heretter! Trur je..hehe

 

Hadde vært fristende med større motor ja! B6 turbomotor? til hvilken bil ble den levert? :P skal nok litt mere til enn motor for å kjøre fra fattern..må nok gjøre en goood del med understellet som ikke er det beste nå for aktiv kjøring ;) hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår