mekkemann Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 hadde kjøpt den med en gang jeg.. de synker jo ikke akkurat i pris heller=) Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stromfo Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Har bestemt meg for å kjøpe den, hvis det er sant at det ikke er rust på den. Det stemmer vel att de stiger i pris ja, begynner å bli så lite igjen av de nå så:( Siter '96 MB C230 Kompressor '83 VW Golf Mk1 GTi '88 Opel Kadett 1.8i GT -solgt- '88 Toyota Camry 2.0i 16V 4x4 -vraket- '86 Volvo 240 wagon -vraket- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Vi brukte en kveld på en 740 TIC. Men da var vi 2 som har skrudd endel bile før ;) Delene vi byttet er svinghjul, clutch, trykkplate, pedalsett, clutchwire, girkasse og mellomaksling. kommer ikke på noe mer i farta :) Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stromfo Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 ok, blir vel maks 2 kvelder da:) faren min har skrudd endel bil før så:) Siter '96 MB C230 Kompressor '83 VW Golf Mk1 GTi '88 Opel Kadett 1.8i GT -solgt- '88 Toyota Camry 2.0i 16V 4x4 -vraket- '86 Volvo 240 wagon -vraket- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Det blir nok ikke noe problem :) God Jul ;) Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Ikke noe å tenke på eller. Rustfri 242 til 5000,- er ikke noe å si på. Girboks er enkelt å skifte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 her fullt av 75 242'r til salgs i sverige til rundt 4-7000 kr.. tor det koster 4000 kr å ta dem inn.. denne er til 12000.- http://www.blocket.se/view/6730911.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 Det koster nok en del mer enn 4000 og ta dem inn. Jeg tok inn en 75 volvo 242. Samlet kommer det ca på 7000-8000 i reine avgifter og skilter må kjøpes pluss 550 kr i time hos vegvesen for å vise bilen. Så ca 7000-8000,- Men sier du 10000 ca ink henting er du i boks. Koster diesel eller bensin og hente bilen pluss mat. Så det kosta meg ca 10 000 å ta inn en veteran fra sverige ink henting og alle utgifter. Men her kommer det såklart også en del ann på hvor mye du gir for bilen pga du må betale 25% moms av kjøpesum! Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 såpass ja.. men er det ikke no sånt at tollgrensa er på 6000 el no da? sånn at hvis det man kjøper koster under 600 så slipper man toll.. stemmer dette eller? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Ikke noe å tenke på eller. Rustfri 242 til 5000,- er ikke noe å si på. Girboks er enkelt å skifte.. ga 7000 for min med rustent gulv og hjulbrønner.. kunne selvsagt ha pruta enda mer da.. så 5000 er jo billig for en rustfri 242.. bare få sjekka gulvet, hjulbrønnene og kanalene å sånn.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Engangsavgifta er på veteran den minste man kan få, altså 4338,- uansett motorstørrelse. Pluss div omkostninger betalte jeg 5981,- på tollstasjonen i engangsavgift. Du kan plusse på 180 i årsavgift, du må betale 25% moms av kjøpesummen som i mitt tilfelle var 6000,- 25% av 6000,- er 1500,-. I tillegg kommer 550,- i time for visning hos biltilsynet pluss 445,- for nye skilter. Samlet sum blir da: 5981 180 1500 550 445 ------ =8106 ------ ------ Pluss drivstoff for å hente pluss mat +++++ Så det er ikke gratis. Men om du kommer over noe som er vært turen så for all del, gjør det! Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifErlend Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 5000,- var jo kjempe billig for en rustfri 242 da!! Løp å kjøp! Siter XOpel B Ascona 1979 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 fattern min bygget om en 244 med b19a til b19at og byttet fra Manuell til Automat :ex_machin :ex_machin :iconsm knock Gla eg ikke var født :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 5000 for en 242 er god pris om der so er rust også...ikkje verdens undergang med litt rust på en volvo... Fikser du det skikkelig so tar det noken år før rusten kjeme igjen uansett so....ikkje slik som opel eigara som etter vinteren må bytte hjulbuar og legge om til sommardekk:p Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.