Lickmastr Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Hei, har fått fingra i en prosjekt bil, jeg lurer på å kjøpe. Og spørsmålet er hvor mye bilen er vært. Bilen er en 325IX som er ombygd til bakhjulsdrift. Karoseriet er rustfritt, og det står fult veltebur i den. Motor`n er bygd av VS-motor og skubber 417,2hk og 535Nm. Det står igjenn en del arbeid, som å koble opp resten av datasprut`n, mellomaksling, frontrute, panser, intercooler`n + mekking av fester, rør osv.. Mangler lyddemper på 4" eksos, og må sikkert modifisere en front til intercooler`n, da den er meget stor! han har kviteringer på bygging av motor på mer enn 110 000,- Det står og 2 stk sparco evo 2 stoler i.. Disse kåster jo en del, og jeg vurderer å kjøpe bilen uten.. Da har han sikkert 2 stk stoler til salgs.. Hvor mye skal jeg by han for bilen uten stoler?? Siter Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+ Audi RS2. GTK 650. Vems E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor) opel calibra turbo 1996 - solgt opel kadett c - stillestående prosjekt :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Dersom dette er bilen til en på Hafslo i Sogn og Fjordane så har jeg hørt litt om det prosjektet. Mener at grenrøret som står på er 324td grenrør med adapterplate mellom topp og grenrør. Dette fungerer, men du vil kanskje få tidligere ladetrykk dersom du får laget et med bedre flow. Hvis dette er den bilen eg tror det er, så vet jeg at det har vært motorbrann da de kjøpte den. Dashbord og ledningsnett vart da skiftet. Det er vel egentlig bare prisen som bestemmer om dette er et bra kjøp eller ikke... Hvor mye vil selger ha for prosjektet? Har du noe mer spec på deler osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lickmastr Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Ja, det er den bilen. Han har hinta rundt 100 000,- med stoler og alt han har av bmw deler. Bilen mangler bremser. ellers vet jeg lite om delene.. Står autronic smc2 sprut, smidde stempel, tror det er underspyling orginalt. balansert veiv, orginale råder, sikkert gjort noe med toppen tipper jeg. Turbonetics turbo, ikke peiling på hvilken.. Gule koni.. Du so e kompis md rolan? BTW.. Veit du om noen bolt on bremser til e30? eller noe som passer? Siter Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+ Audi RS2. GTK 650. Vems E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor) opel calibra turbo 1996 - solgt opel kadett c - stillestående prosjekt :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Rolan er kompis av meg ja, kjenner kanskje deg og jeg da? Jeg driver å bygger m20 turbo selv, så jeg kan litt om de motorene. Ta kontakt hvis du vil slå av en prat, så kan vi utveksle info... Sjekk ut PPF sine bremser, ganske bra pris og kvalitet. (Forresten, det er ikke underspyling originalt på m20) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 haisan alfeien. grenrøret er kommer i frå moselman. og trur ikkje det er problem at ein ikkje får tidlig ladetrykk. :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Halloen Melheim! Mosselmann er jo støpejern som 324td òg ha, lett å ta feil fra min side ;) (Ikke spør hvorfor jeg skriver bokmål, er bare blitt vandt med det når jeg skriver eksamen, notat, oppgaver osv.) Her er bilder av grenrøret jeg laget i sommer (tig-sveisa) Når begynner motoren din å få ladetrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 utrolig fett Oxyopia, lagde du flensen mot toppen selv? holder på med M20 turbo selv. hvilken turbo bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Legger ut effektkurven av motoren så kan dere se selv. Vil påstå at det ikke er noe problem med sent turbotrykk Devil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 417 gamp merkes bra det. Men host opp noen bilder, alltid kos det =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Bildene fra byggeperioden ligger på en hardisk som jeg ikke har tilgjengelig akkurat nå. Skal prøve å få lagt ut bilder i begynnelsen av nye året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 utrolig fett Oxyopia, lagde du flensen mot toppen selv? holder på med M20 turbo selv. hvilken turbo bruker du? Kjøpte flensen av KL-Racing i sverige, de sender til norge mot forskuddsbetaling. (Sender som vareprøve, får det momsfritt slik) Turboen jeg bruker er en Precision Turbo SC61 uten integrert wg, enormt bra respons av denne (fullt ladetrykk mellom 3-3500 o/min på en 6cyl 2.5L motor) og skal klare å levere luft til 550 ærlige hk. Regner med at det blir en 50mm wg fra PPF eller en 38mm Tial wg som skal brukes. Fortell gjerne om ditt prosjekt vrtx... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Bra effekt- og dreiemomentkurve :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 nice. fikk prisforspørsel fra KL for ett par måneder siden med flens, rørbøyer og slikt, det er slettes ikke gærne priser de har. Mitt prosjekt ja, dette er mitt først turbo-prosjekt så ting tar tid, så i første omgang blir det ikke grenerør men overgang fra originalmanifolder snudd oppned. Turbo er en KKK Turbo K26 (Garret T3/T04 blir innkjøpt på nyåret), WG er noe usikker hvilken type/størrelse, 9 raders frontmontert IC og Forge Motorsport popoff. foreløpig blir alt montert på original motor. Noen som vet hva som er "trygt" å lade på en original motor? har hørt at M20 skal klare 0.3-0.4bar uten noe problem uten videre modifiseringer av motor, stemmer dette? Gleder meg til bildene "Bmw Turbo" =) Her er ett av noen av delene (Turboen på bildet er ikke den som skal brukes men en som jeg vurderte en stund) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conda Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Så sant du har katalysator motoren av m20 (8.8:1 i komp, fra -88 mod og oppover) så kan du lade opp til 0.5 bar uten problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 nei dette er en M20B20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.