soundlord Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har et batteri bak,som er koblet sammen med det batteriet jeg har foran.Har ikke skillerele mellom de,men tar ut sikkringen mellom de,når jeg ikke bruker bilen.Tenkte å lade det bakerste batteriet,siden jeg har spilt endel uten motor igang,så det jeg lurer på er om jeg kan lade batteriet når kondensatorene og ampen er koblet til?eller må jeg ta ut sikkirngen der også før jeg lader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har et batteri bak,som er koblet sammen med det batteriet jeg har foran.Har ikke skillerele mellom de,men tar ut sikkringen mellom de,når jeg ikke bruker bilen.Tenkte å lade det bakerste batteriet,siden jeg har spilt endel uten motor igang,så det jeg lurer på er om jeg kan lade batteriet når kondensatorene og ampen er koblet til?eller må jeg ta ut sikkirngen der også før jeg lader? Bare å lade i vei ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 som beemer sier, bare å lade i vei. :) bare pass på at ladespenningen ikke blir alt for høy (nermere 16V) om du har en kraftig lader da dette kan ta knekken på enkelte forsterkere og kondensatorer, samt batteriet. regner med du allerede vet det, men bare sier ifra siden en del som har kraftige ladere bare setter de på fult for at det skal gå fortere, og ender opp med veldig høye ladespenninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 som beemer sier, bare å lade i vei. :) bare pass på at ladespenningen ikke blir alt for høy (nermere 16V) om du har en kraftig lader da dette kan ta knekken på enkelte forsterkere og kondensatorer, samt batteriet. regner med du allerede vet det, men bare sier ifra siden en del som har kraftige ladere bare setter de på fult for at det skal gå fortere, og ender opp med veldig høye ladespenninger. jepp.ladespenning ligger på rundt 13.5 til 14v.så det er vel greit:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 er det ikke en fordel å ha like batteri når du kobler sånn?? jeg kjører no lignanes 2 stk optima redtop 50apm/t.1 fårran å 1 bak. funker fett mangler ikke akkurat strøm.. er det no vits med kondensator da du kjører 2 batteri? da jeg kjøpte detta i sommer sa dm at det ikke va vits med kondensator. bilstereospesialisten hr i tromsø sa om kondensator sku ha noe effekt måtte æ ha 3+ farad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 er det ikke en fordel å ha like batteri når du kobler sånn??jeg kjører no lignanes 2 stk optima redtop 50apm/t.1 fårran å 1 bak. funker fett mangler ikke akkurat strøm.. er det no vits med kondensator da du kjører 2 batteri? da jeg kjøpte detta i sommer sa dm at det ikke va vits med kondensator. bilstereospesialisten hr i tromsø sa om kondensator sku ha noe effekt måtte æ ha 3+ farad jo.det er en fordel med to like batteri,men så lenge jeg tar ut sikkringen mellom de når bilen ikke er i bruk,går det greit.joda,2 stk optima skulle holde lenge for de fleste det.Tenker på to slike jeg også.Trenger vel ikke kondensator når du har to batteri,men kjekt å ha likevel.jeg har selv to stk 1 farads kondiser.De er jo med på å hjelpe til litt de også,samt at de fjerner evt støy.Er mange tråder her om folks meninger angående kondiser.De fleste vil nok velge et ekstra batteri før kondis. Angående det med at du må ha 3 farad,kommer litt ann på hvilken forsterker du har.En god regel er du skal ha en farad pr 1000 watt.om din forsterker yter over 3000 watt,skulle 3 farad+ være greit til ditt bruk.Det er mange andre som kan dette mye bedre enn meg her,som kan legge ut om hvorvidt du trenger det eller ikke:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Nå kommer det også litt an på kondensatorbanken og strømforsyninga i forsterkeren...ikke bare utgangseffekt... Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 som beemer sier, bare å lade i vei. :) bare pass på at ladespenningen ikke blir alt for høy (nermere 16V) om du har en kraftig lader da dette kan ta knekken på enkelte forsterkere og kondensatorer, samt batteriet. regner med du allerede vet det, men bare sier ifra siden en del som har kraftige ladere bare setter de på fult for at det skal gå fortere, og ender opp med veldig høye ladespenninger. Trenger ikke kraftig lader for å komme opp i höye spenninger, min 4A Bosch-lader ligger på 15,5-16 til tider, syns det er mye men ikke stor ström så greit. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Trenger ikke kraftig lader for å komme opp i höye spenninger, min 4A Bosch-lader ligger på 15,5-16 til tider, syns det er mye men ikke stor ström så greit. ok.Har en ganske stor lader jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.